فیلم توقف 3 ساعته کشتی امریکایی از ترس شناور ایرانی در خلیج فارس + جزییات
حجم ویدیو: 3.12M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25

به گزارش رکنا،تصاویر منتشر شده از سوی ارتش آمریکا نشان می‌دهد که شناور سپاه پاسداران ایران در خلیج فارس بر سر راه کشتی گشت‌زنی «مونوموی» قرار می‌گیرد و برای چند ساعتی آن را وادار به توقف می‌کند.

ربکا رباریک، سخنگوی ناوگان پنجم ارتش آمریکا، مستقر در خلیج فارس ، همچنین اعلام کرد شناور سپاه پاسداران با یک کشتی گشت‌زنی دیگر آمریکا نیز رفتار مشابهی داشته است.

طبق اعلام مقامات ارتش آمریکا کشتی «مونوموی» با بوق‌های کوتاه ممتد و نیز تماس بی‌سیمی مستقیم به شناور «هارت ۵۵» (کشتی شهید ناظری) هشدار می‌دهد اما کشتی ایرانی همچنان به حرکات «ناایمن» خود ادامه می‌دهد تا سرانجام حدود ۳ ساعت بعد از سر راه کشتی آمریکایی کنار می‌رود.

رسانه‌های آمریکا از جمله وال‌استریت ژورنال نوشته‌اند سه قایق تندروی سپاه ایران نیز کشتی هارت ۵۵ را در جریان این رویارویی که مقامات آمریکایی آن را رفتار «ناایمن و غیرحرفه‌ای» می‌نامند همراهی می‌کرده‌اند.

رویارویی شناور سپاه با ارتش آمریکا

ارتش ایالات متحده اعلام کرده است که رفتارهایی ازاین‌دست از سوی ایران بی‌سابقه نبوده، اما از میانهٔ آوریل سال گذشته تا کنون روی نداده بوده است. طبق اعلام همین منبع در سال ۲۰۱۷، چنین برخوردهایی ۱۴ بار و در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۳۵ و ۲۳ بار پیش آمده بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682129 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟