جسد نوجوان غرق شده در زاینده‌رود پیدا شد

به گزارش رکنا، شهر باغبهادران در ۶۰ کیلومتری غرب استان اصفهان واقع است.

منصور شیشه‌فروش افزود: این نوجوان که اوائل خرداد جاری همراه خانواده خود از اصفهان برای تفریح به اطراف زاینده‌رود در منطقه باغبادران رفته بود، در این رودخانه غرق شد.

وی ادامه داد: با وجود تلاش غواصان هلال احمر و نیروهای امدادی آتش نشانی باغبهادران جسد جوان غرق شده در ۱۰ روز گذشته پیدا نشد و عملیات جستجو ادامه یافت تا اینکه سرانجام جسد او با همکاری نیروهای امدادی، ظهر امروز از آب بیرون کشیده و به خانواده‌اش تحویل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به غرق شدن حدود ۱۶ نفر از مردم در سال جاری در رودخانه‌ و استخرهای کشاورزی، در باره ضرورت حفظ هوشیاری برای جلوگیری از حوادث مشابه با توجه به فرا رسیدن فصل گرما تاکید کرد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شنا کردن در رودخانه، کانال‌های مُنشعب از آن و استخرهای ذخیره آب ممنوع است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار نفر در رودخانه، هفت نفر در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و پنج نفر در استخرهای شخصی و کانال های منشعب از رودخانه غرق شده‌اند.

به گفته وی، با گرم شدن هوا و جاری بودن آب با دبی زیاد در زاینده‌رود به مردم هشدار می‌دهیم تا از شنا کردن در بستر این رودخانه و کانال‌های منشعب از آن خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بستر رودخانه زاینده‌رود، ناهموار است و جریان آب، افراد را به داخل خود می‌کشد، تصریح کرد: همچنین دمای آب این رودخانه پایین است و شوک ناگهانی ناشی از سرما و جریان آب باعث افزایش احتمال غرق شدن می‌شود و از طرفی کانال‌های آب نیز شکل ذوزنقه‌ای و شیب‌دار دارند و احتمال غرق شدن در آن زیاد است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شهرداری‌های شهرهای اطراف زاینده‌رود برای پیشگیری از حوادث احتمالی دارای گشت بازرسی بویژه در روزهای تعطیل هستند، تاکید کرد: شنا کردن در این محدودها ممنوع است و از مردم می‌خواهیم که به این هشدارها توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر موارد غرق شدگی در رودخانه در محدوده باغبهادران و بالادست زاینده رود مانند چادگان اتفاق می‌افتد.

اداره کل پزشکی قانونی اصفهان نیز اعلام کرد: در سال گذشته ۹۳ نفر فوتی(شامل ۸۰ مرد و ۱۳ زن) به‌دلیل غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شدند که نسبت به سال ۹۷ که شامل ۵۲ نفر ( ۲ زن و ۵۰ مرد) بود، افزایش داشت.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی اصفهان، آمار تلفات غرق‌شدگی در سال ۱۳۹۸ شامل ۲۰ نفر در رودخانه، ۲۴ نفر در استخر کشاورزی، ۲۳ نفر در کانال های آب، ۱۱ نفر در استخر شنا، چهار نفر در دریاچه مصنوعی و سد، سه نفر در چاه، ۲ نفر در حوض یا حوضچه و ۶ نفر در سایر مکان‌هاست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 573173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟