فراخوان تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی متولدین ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵

به گزارش رکنا، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولان غایب و غیر غایب متولد سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۸۵ می‌بایست بر اساس قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند.

مشمولانی که در مهلت تعیین شده وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند وارد غیبت شده و برابر ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی با محرومیت‌های اجتماعی از جمله عدم استخدام، عدم امکان دریافت وام، دریافت مستمری از سازمان ها، ِعدم صدور پروانه کسب و سایر مواجه خواهند شد.

بر اساس ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا ۳ ماه باشد، ۹۰ روز اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از ۳ ماه باشد تا ۱۸۰ روز اضافه خدمت خواهند داشت.

گفتنی است مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال است علاوه علاوه بر ۶ ماه اضافه خدمت، مشمول فراری نیز محسوب شده و به مراجعه صالح قضایی معرفی می‌شوند.

در این اطلاعیه آمده است: این دسته از افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان‌های داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

کدخبر: 983466 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟