صفر تا صد آتش سوزی عمدی در کمپ ترک اعتیاد لنگرود / کشته به 33 تن رسید + فیلم

به گزارش رکنا، ساعت 5:55 صبح روز جمعه 12 آبان ماه وقوع یک مورد حادثه آتش سوزی در یک کمپ ترک اعتیاد واقع در شهرستان لنگرود استان گیلان به مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد که درپی آن  پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

در گزارش اولیه اعلام شد 27 نفر در این آتش سوزی فوت شده اند که با گذشت زمان مشخص شد تعدا 32 نفر در این آتش سوزی دلخراش فوت شده و 17 نفر دچار سوختگی شدید بین 40 تا 60 درصد شده اند.

عامل آتش سوزی مرگبار کمپ اعتیاد لنگرود چه بود

استانداری گیلان اعلام کرده است، علت آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد آتش گرفتن بخاری و سرایت آتش به پرده بوده است.

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌است.

دستور ویژه رئیس قوه قضائیه و دستور رئیس بهزیستی برای بررسی فوری علت آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد

در پی آتش سوزی مرگبار در مرکز کمپ اعتیاد لنگرود حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه  از رئیس کل دادگستری استان گیلان خواست تا علت حادثه آتش سوزی در این کمپ ترک اعتیاد انجام شود.

او با دستور به رئیس کل دادگستری استان گیلان تاکید کرد با حضور در محل نسبت بررسی علت حادثه و همچنین استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به اطفا حریق و کمک به افراد حادثه‎دیده اقدام کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خواستار رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان حادثه آتش‌سوزی در مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد و دلایل وقوع این اتفاق در شهرستان لنگرود استان گیلان شد.

 علی محمد قادری ضمن ابراز تاسف از بروز این اتفاق به مدیرکل بهزیستی استان گیلان دستور داد تا در اسرع وقت نسبت به بررسی ابعاد موضوع و برخورد با متخلفان در بروز این حادثه اقدام شود. این حادثه ۵:۴۵ صبح 12 آبان در کمپ اعتیادی به نام «گام اول رهایی» واقع در ابتدای جاده کومله شهرستان لنگرود رخ داد.

دستگیری مدیر کمپ لنگرود

شهریار فیروزان اظهار کرد: در نخستین اقدام و با دستور رئیس دادگستری گیلان، مدیر کمپ ترک اعتیاد منطقه کلیدبر شهرستان لنگرود بازداشت شد.

وی ادامه داد: از زمان وقوع آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر لنگرود،مسئولان دستگاه قضایی گیلان برای مشخص شدن علت این آتش سوزی در لنگرود حضور یافتند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

اعلام عزای عمومی در لنگرود

 آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و اسدالله عباسی استاندار با صدور پیامی مشترک ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار و مردم شهرستان لنگرود یکشنبه 14 آبان را در این شهرستان عزای عمومی اعلام کردند.

شهریار فیروزان مسئول روابط عمومی اداره کل دادگستری گیلان نیز اعلام کرد: با دستور رئیس دادگستری این استان مدیر مرکز ترک اعتیاد لنگرود دستگیر شد. همچنین برخی از مقصران احتمالی نیز بازداشت شدند تا علت حادثه به طور دقیق مشخص شود.

جوان آتش افروز کمپ ترک اعتیاد لنگرود دستگیر شد

سردار عزیز الله ملکی در گفت‌و گو  با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به تاکیدات استاندار و ریاست محترم شورای تامین استان مبنی پیگیری ویژه موضوع آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود ، اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی شبانه روزی کارآگاهان آگاهی، ماموران پلیس امنیت عمومی و پشتیبانی فنی سربازان گمنام امام زمان(عج) برای کشف حقیقت انجام شد و سرانجام دقایقی پیش متهم آتش سوزی عمدی کمپ ترک اعتیاد شهرستان لنگرود در حین فرار از استان در شهرستان رودبار دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه با توجه به دلایل و مستندات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، افزود: متهم ۲۸ ساله این جنایت هولناک، در اعترافات اولیه خود عنوان کرده است، حوالی ساعت ۵ بامداد روز حادثه با بنزینی که از قبل تهیه کرده بودم از دیوار پشت کمپ وارد ساختمان شدم و اقدام به آتش زدن ساختمان کمپ کردم.

سردار ملکی افزود: متهم در اعترافات خود علت آتش زدن کمپ را اختلافات شخصی با مالک کمپ ترک اعتیاد اعلام کرده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان بیان کرد: تحقیقات پلیس در خصوص این پرونده ادامه داشته و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود

آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود

آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود

کدخبر: 944670 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟