حفره‌های صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو را می‌توان با نرم‌افزار یکپارچه کرد

جزئیاتی از منابع اطلاعاتی هم به‌ بیرون درز کرده است. بر اساس شایعات قبلی مبنی بر جایگزینی ناچ آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با یک حفره برای دوربین جلویی که در کنار آن یک حفره قرص شکل دیگر برای سنسورهای فیس آی دی وجود دارد، گویا یک طراحی به شکل i در بالای صفحه نمایش خواهیم داشت.

با این حال، این اطلاعات جدید از سایت MacRumors ادعا می‌کنند که وقتی صفحه ننمایش روشن باشد، از فضای بین دو حفره استفاده نمی‌شود و به جای دو حفره مجزا، تنها با قابلیت نرم‌افزار تنها یک حفره بزرگ مشاهده می‌کنیم. این سایت می‌گوید که این موضوع را از گفتگویی در شبکه‌های اجتماعی چینی کشف کرده است که ظاهرا از سوی کارمندان فاکسکان درگیر در مونتاژ آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بوده است که در حال اشاره به سیستم قرص شکل یکپارچه بوده‌اند. این نشریه تصویری را هم در سایت خود در مورد شکل این قرص یکپارچه منتشر کرده است.

نحوه پیاده‌سازی حفره قرص شکل آیفون 14

نکته جالب دیگر ماجرا این است که به گفته نویسنده، نرم افزار اپل می‌تواند منطقه سیاه شده ا برای میزبانی محتواها گسترش دهد. به‌عنوان مثال، نرم افزار می‌تواند منطقه را وسیع‌تر یا بلندتر کند تا نمادهای مربوط به وضعیت را به خوبی در خود جای داده یا اعلا‌ن‌های خاصی را در آن به نمایش گذارد. اگرچه، این سایت اشاره‌ای دیگر به این موضوع نداشته است، اما می‌توان متوجه شد که از این فضا احتمالا برای نمایش چیزهایی مانند نشانگرهای میکروفون یا دوربین استفاده خواهد شد. یک احتمال دیگر هم می‌تواند این باشد که نشانگر تماس/هات اسپات سبز رنگ حرکت کرده و در اطراف پانج هول ظاهر می‌شود.

اساسا، هر یک از نمادهای وضعیت ازا ین صفحه می‌توانند در این موقعیت قرار گیرند و یک سیستم اعلان بسیار عالی می‌تواند شکل بگیرد. البته همه این موارد در حد شایعه هستند و به همین دلیل، باید به آن‌ها شک داشته باشیم. هنوز حذف ناچ از آیفون 14 و جایگزینی آن با پانچ هول هم در حد شایعه است و نمی‌توان از یک منبع رسمی تاییدیه‌ای برای آن دریافت کرد. در نظر داشته باشید که در گوشی‌های آیفون ۱۳، اپل در نهایت تصمیم گرفت که ناچ صفحه نمایش را ۲۰ درصد کوچک‌تر از کند و از همان زمان هم شایعه حذف این ناچ به‌صورت کامل در سری آیفون بعدی به گوش می‌رسید.

آیفون 14 پرو مکس بدون ناچ

آیفون 14 پرو مکس بدون ناچ

حال با گذشت بیشتر زمان و نزدیکی به رویداد معرفی آیفون‌های جدید، گویا مشخص شده است که حذف ناچ صفحه نمایش تنها برای مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس رخ خواهد داد و قرار نیست که نسخه‌های استاندارد هم چنین تغییر مهمی را در ظاهر داشته باشند. این‌ها از آن جایی نشات می‌گیرد که اپل توجه بیشتر به نسخه‌های پرو خود داشته و قصد دارد که فاصله بیشتری بین این نسخه‌ها ایجاد کند. گوشی‌های پرو از تراشه A16 جدید اپل استفاده خواهند کرد و این در حالی است که طبق شایعات، نسخه‌های استاندارد آیفون 14 که همان آیفون 14 پایه و آیفون 14 مکس (یا پلاس) هستند، از تراشه سال گذشته A15 استفاده می‌کنند.

حتی دوربین آیفون 14 پرو مکس و آیفون 14 پرو هم از سنسور واید اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند و سنسورهای آیفون ۱۴ استاندارد همان گزینه‌های سال گذشته خواهد بود. ایجاد فاصله بیشتر در نهایت منجر به این می‌شود که خریداران اقبال بیشتری برای خرید نسخه‌های پرو داشته باشند. گویا این نسخه‌ها قرار است که با افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری هم روبرو شوند و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، سال متفاوتی را می‌توانید برای کمپانی اپل شاهد باشید. این کمپانی در نهایت از مشکلات مربوط به زنجیره تامین رهایی پیدا کرده و سعی می‌کند که میزان تولیدات خود را در سال به همان روال گذشته بازگرداند.

خرید آیفون 14 از بازرگانی سیب

خرید آیفون 14 از بازرگانی سیب

وب سایت بازرگانی سیب به‌عنوان یک مرجع کامل برای بررسی قیمت گوشی‌های جدید آیفون شناخته شده و علاقه‌مندان می‌تواند برای خرید اقساطی به این سایت مراجعه کنند. فراموش نکنید که با معرفی جدیدترین گوشی‌های اپل یعنی سری آیفون 14، می‌توانید تنها با پرداخت ۴۰ درصد از مبلغ نهایی این گوشی‌ها در کشور، اقدام به خرید آن‌ها کنید. مابقی مبلغ را هم با ارائه چک می‌توانید در عرض ۳ الی ۱۲ ماه پرداخت کنید. این امکان برای محصولات جدید دیگر مانند اپل واچ سری ۸ در مدل‌های متنوع هم خواهد بود و می‌توانید به تمام پیکربندی‌ها و تمام مدل‌های این محصولات هم دسترسی کامل داشته باشید.

 

کدخبر: 824370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟