300 هزار موتورسیکلت برقی تا خرداد وارد تهران می شوند / 800 اتوبوس تا پایان سال شماره گذاری می شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با رکنا درباره اولویت های بودجه 1402 شهر تهران گفت: همچنان در کلان‌شهر تهران مسئله حمل‌و‌نقل مسئله اول و آخر ما است. چرا که حمل و نقل به موضوعات اولویت‌دار بعدی ارتباط دارد و به نوعی پیش‌نیاز بسیاری از اقدامات مدیریتی در شهر است.

وی با بیان اینکه در بحث آلودگی هوا و ترافیک چالش‌هایی وجود دارد، افزود: به موضوع حمل و نقل به ویژه حمل‌و‌نقل عمومی توجه ویژه خواهیم کرد. 

سروری تصریح کرد: یک سوم بودجه 1401 را در جریان بررسی بودجه، به موضوع حمل‌ونقل اختصاص دادیم و امسال هم به این موضوع توجه می‌کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه حمل و نقل گفت: اقدامات خوبی در سال گذشته در این حوزه انجام شده است. در حال حاضر، ایجاد زیرساخت برای فعالیت 300 هزار موتورسیکلت برقی در تهران را پیگیری می‌کنیم و امیدوارم از خردادماه سال آینده، کار خود را آغاز کنند. 

سروری گفت: بحث اضافه شدن اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل هم مطرح است که انشاءلله تا پایان سال تزریق حدود 800 اتوبوس را نیز خواهیم داشت. 20 هزار ون هم به ناوگان اضافه می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم پرداخت هزینه اتوبوس و ون، هنوز دستگاهی به ناوگان اضافه نشده است، گفت: بحث شماره گذاری و رعایت ملاحظات استاندارد مطرح است که آن هم حل شده است. پول خرید تجهیزات مذکور را داده‌ایم. ون‌ها نیز در اختیار ما قرار گرفته است. 

کدخبر: 858671 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟