آسیب به 1000 خانه در سیل فارس
حجم ویدیو: 21.27M | مدت زمان ویدیو: 00:02:54

به گزارش رکنا؛   استاندار فارس اعلام کرد که بر اثر سیلاب روزهای ابتدایی این هفته در جنوب آن استان، هزارخانه، دچار آسیب‌های جزئی و کلی شده است.

دکتر محمدهادی ایمانیه پنجشنبه ۱۶ دی گفت: براثر بارندگی با حجم حدود ۱۵۰ میلیمتر طی سه روز، بیش از هزارخانه در جنوب استان فارس دچار آبگرفتگی شد.

ایمانیه گفت: متاسفانه بالغ بر ۵۰۰ خانه نیازمند تخریب کامل و بازسازی مجدد ارزیابی شده و بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی نیز نیازمند بهسازی و ایمنسازی است.

استاندار فارس با بیان اینکه تمام راه‌های ارتباطی در سطح استان خصوصا در مناطق مواجه با سیلاب، باز و تردد در آن جاریست، گفت: تنها راه روستایی در برخی نقاط دچار اشکال است که هم اکنون کار بازگشایی آنها ادامه دارد.

ایمانیه همچنین از برقراری اتصال اشتراکهای گاز، برق و آب در همه مناطق خبر داد و در عین حال گفت: در برخی نقاط شهری و روستایی که شبهاتی در خصوص مسائل بهداشتی آب آشامیدنی وجود داشته، عمدا آب قطع شده تا اطمینان کافی از سلامت آن حاصل شود.

او با اشاره به اینکه با توجه به پیش‌بینی‌ها و هشدارها، اقدامات موثری از سوی مردم و دستگاه‌های اجرایی انجام شده بود، گفت: اگر آن تمهیدات به ویژه از سوی مردم و البته دستگاههای مسئول، انجام نشده بود، شاهد یک فاجعه بودیم؛ اگرچه اکنون هم خسارتها فراوان بوده است.

ایمانیه با بیان اینکه اسکان موقت ساکنان مناطق مواجه با سیلاب، خصوصا شهر بیرم در لارستان، انجام شده است، گفت: اسکان موقت در منازل همسایه‌ها، فامیل یا چادرهای برپا شده توسط دستگاه‌های امدادی، به شکل موقت انجام شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه بررسی برای ارزیابی دقیق میزان خسارتهای وارده به بخش‌های مختلف کشاورزی و اقتصادی، در حال انجام است، گفت: امیدواریم که در اولین جلسه هیئت محترم دولت، در خصوص جبران خسارتها، شاهد مصوبات خوبی در زمینه کمک بلاعوض و تسهیلات باشیم.

ایمانیه در خصوص علت اصلی مواجهه با سیلاب در مناطق جنوبی فارس گفت: طی ۴۰ تا ۵۰ سال گذشته این حجم از بارندگی را در این مناطق شاهد نبودیم، از طرفی ساخت و سازهایی که در برخی نقاط انجام و مسیرهایی باز یا مسدود شده، منجر به بروز چنین حوادثی می‌شود.

استاندار فارس تاکید کرد که باید برای پیشگیری اصولی از این رخدادها، در برنامه‌ریزی‌ها نگاهی بلند مدت داشت.

به گزارش ایسنا، براثر بارندگی‌های روزهای ابتدایی این هفته، مناطق مختلفی خصوصا در جنوب استان فارس با مشکل سیلاب مواجه شد که بیشتری آسیب‌ها متوجه برخی مناطق شهری و روستایی در شهرستان‌های لامرد و لارستان بود و در این بین، بیرم، بیشترین میزان خسارت‌ها را دید.

 

 

 

کدخبر: 759373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟