آمار کرونا در ایران تا امروز ششم مهرماه / 239 ایرانی دیگر جانباختند

آمار کرونا در ایران تا امروز ششم مهرماه از سوی وزارت بهداشت اعلام شد. سرعت بالای واکسیناسیون آمار کرونا در ایران را کاهشی کرده است. آمار کرونا در ایران اما همچنان از مرگ صدها ایرانی در روز خبر می دهد. آمار کرونا در ایران همچنان تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

 وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون ۳۶ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۹۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۵۲۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۷۱۱ دُز رسید اعلام کرد:فراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۶ مهرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۷۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۲۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۹۱ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۹ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۹۸۸ هزار و ۱۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

۶ هزار و ۱۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۷۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در 24 ساعت گذشته، مجموعا 779 هزار و 928 دُز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شد و آمار کامل واکسیناسیون به 52 میلیون و 730 هزار و 771 دُز رسید.

گفتنی است؛ تا کنون 44.2 درصد جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، اما تنها به 19 درصد جمعیت ایرانیان هر دو دُز واکسن تزریق شده است.

کدخبر: 724595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟