خوزستان در صدر اخبار ایران/ خوزستان آب ندارد

خوزستان آب ندارد. مردم خوزستان تشنه هستند. تشنگی ساکنان استان خوزستان آنها را به ناچار به اعتراضاتی کشانده است که فریاد این اعتراضات تنها درخواست آب است. خوزستان سال هاست که درگیر مشکل آب است. خوزستان و سیستان و بلوچستان دو استان کشور هستند که مبحث آب و سلامت آب این دو استان همیشه در تمام چند دهه گذشته در اخبار اجتماعی رسانه های کشور جایگاه ویژه ای داشتند.

۵ میلیون نخل در شادگان در حال نابودی

نماینده خوزستان در مجلس امروز گفت:رئیس دولت و جهانگیری باید به مجلس بیایند و در مورد خوزستان توضیح دهند.۵ میلیون نخل در شادگان در حال نابودی است.آقایان سران قوا ، بنشینید و اوضاع خوزستان را حل کنید.

و اما بحران بی آبی این روزها در ایران و خوزستان اوج گرفته است به شکلی که اکثر فعالان رسانه ای پیاپی در این روزها از بحران آب در ایران و بخصوص در  خوزستان می نویسند که درادامه چند نمونه آن را می خوانید:

مرضیه لارکی - فعال رسانه ای :
وقتی فقط از کشاورزی انتقاد می شود باور نمی کنم که از تمرکز صنایع آب بر در دل کویر بی اطلاع باشید. آبی که باید به خوزستان برسد به محل استقرار غول های آبخوار در نقشه جغرافیایی ایران منتقل می شود. صنایعی که باید کنار دریا احداث شوند اما با رانت در کویر متمرکز شدند

خوزستان

آزاده مختاری - فعال رسانه ای و خبرنگار:

بحران آب در ایران. خطرکمبود آب برای زندگی 80 درصد ایرانیان تقریبا نیمی ازجمعیت ایران دچارکم آبی هستند. مدیریت نادرست آب اگرچنین ادامه پیدا کندبابرآوردهای کارشناسان 50 میلیون ایرانی یعنی 80 درصدجمعیت کشوردچاربحران بی آبی میشوند. البته بحران آب جهانی ست و مدیریت بحران مناسب میطلبد

خوزستان

زهرا علی اکبری - فعال رسانه ای :

و تو چه میدانی اشک ریختن با ترانه‌ی لب کارون چیست؟

خوزستان

فاطمه - فعال رسانه ای :

حق مردم خوزستان خیلی بیشتر از اینهاست...
خوزستان

آزاده مختاری

 

کدخبر: 705958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟