توضیحات شهرداری درباره علت حصارکشی پارک شوش

در هفته های اخیر، رکنا ضمن بررسی های میدانی و گفت و گو با فعالان حوزه اعتیاد و تعدادی از کارتن خواب های پارک شوش، به بررسی آسیب های وارده به معتادان متجاهر و احتمال رها شدن این معتادان در سطح شهر بعد از کشیده شدن حصار دور پارک شوش توسط شهرداری منطقه 12 تهران پرداخت؛ حصارکشی دور پارک شوش  البته براساس صحبت های مسئولان شهرداری منطقه 12، لزوما آسیب زا نبوده و فوایدی را نیز به همراه داشته است. با این حال، مالک حسینی، رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان این که حصارکشی دور پارک شوش با درخواست پلیس مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، به رکنا گفته بود که این سازمان مخالفت خود با حصارکشی دور پارک شوش را صراحتا به پلیس و دادستانی اعلام کرده است و تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا به زودی این حصارها برداشته شود.

به گزارش رکنا، علی محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران درباره حصارکشی در اطراف بوستان شوش گفت: متاسفانه بوستان شوش به محلی برای پاتوق معتادان و مواد فروشان بدل و این مساله سبب شده بود که شهروندان و اهالی محله شوش رغبتی برای حضور در این بوستان نداشته باشند.

وی اظهار کرد: از سال ۹۶ و بعد از تجربه موفق احیای بوستان زندگی در محله هرندی و برگشت این پارک به مردم و خانواده ها تصمیم گرفته شد که این نگاه را نیز با تکمیل زیر ساخت ها به پارک شوش داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان این که پارک شوش به پاتوق معتادان و مواد فروشان تبدیل شده بود به طوریکه وقتی رسانه ها می خواستند در خصوص وضعیت اعتیاد گزارش تهیه کنند تصاویر این بوستان را منتشر می کردند، گفت: باید برنامه ای اتخاذ می شد که این بوستان به مردم و شهروندان برگردد و به همین دلیل با اتکا به تجربه موفق بوستان زندگی ، پارک شوش حصارکشی شد و تا ساعت ۲۴ نیز میزبان مردم خواهد بود.

وی با بیان این که پارک شوش دیگر مانند گذشته بی حساب و کتاب نیست و از پلیس خواستیم که از این پارک محافظت کند و نگهبانانی برای آن در نظر گرفتیم، ادامه داد: برخی حواشی پیرامون بی پناه شدن افراد بی خانمان که در این پارک، شب را به صبح می رساندند درست نیست.

سعادتی گفت: دو گرمخانه مخصوص زنان و مردان در اطراف پارک شوش فعال است  و خدمات ارائه می کنند و افراد بی خانمان می توانند به این گرمخانه ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به رضایت حداکثری مردم از ساماندهی بوستان شوش گفت: اهالی و کسبه از این اقدام بسیار راضی هستند و دیگربوستان شوش به مانند گذشته پاتوق معتادان و مواد فروشان نیست و شاهد برگشت شهروندان و اهالی به این بوستان هستیم.

کدخبر: 702675 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟