واکسن خواری به مناطق دیگر شهرداری تهران هم کشیده شد / آیا شرکت شهر سالم شهرداری باید پاسخگو باشد؟

مسئولیت توزیع واکسن کرونا در میان مناطق مختلف شهرداری تهران برعهده شرکت شهر سالم شهرداری تهران است و به نظر می رسد این شرکت باید نسبت به تکرار واکسن خواری توسط مدیران مناطق مختلف شهرداری تهران پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بعد از ماجرای واکسن خواری توسط مدیران شهری و مسئولان بهداشتی در شهرهای آبادان، علی آباد کتول، اصفهان، اردکان و اهواز، صبح امروز خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر این که در فهرست 179 نفره شهرداری منطقه 6 تهران، بیش از 70 کارمند و کارگر زن و مرد شهرداری این منطقه از جمله اعضای خانواده مدیران شهرداری این منطقه، سهمیه واکسن پاکبان ها را به صورت خارج از نوبت دریافت کرده اند.

ساعاتی پیش هم منابع آگاه به  رکنا خبر دادند که دقیقا مشابه این تخلف در برخی مناطق دیگر شهرداری تهران تکرار شده است؛ به نحوی که براساس اطلاعات دریافتی از منابع موثق شهرداری، حتی برخی مدیران شهرداری این مناطق و شهرداران نیز واکسن کرونا را به صورت خارج از نوبت دریافت کرده اند.

شهرداری شرکت شهر سالم را رصد کند

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که چند روز پیش حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در این باره گفته بود که «تا کنون حتی یک مورد انجام واکسیناسیون کرونا بین مدیران و معاونان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر به ما گزارش نشده است.»

این در حالی است که توزیع سهمیه واکسن پاکبان ها در میان مناطق مختلف شهرداری تهران برعهده شرکت شهر سالم قرار دارد و انتظار از پیروز حناچی ، شهردار تهران این است که به صورت ویژه نحوه توزیع این واکسن ها را رصد و با تخلفات رخ داده برخورد کند.

چراکه شهردار تهران در واکنش به خبر منتشرشده درباره منطقه 6 اخیرا توئیت زده است: «از رسانه ها بابت حساسیت ها ممنونم. داده های تزریق واکسن در شهرداری تهران فورا بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، افراد خاطی احتمالی علاوه بر برخورد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد. دستور دادم اسامی دریافت کنندگان در سایت شفافیت بارگزاری شود.»

در شهرداری منطقه 6 چه خبر بود؟

خبر صبح امروز مبنی بر واکسن خواری در منطقه 6 تهران، از این قرار بود که در یک لیست 179 نفره که بیش از 70 نفر از آنها از مدیران و کارمندان و کارگران شهرداری منطقه 6 تهران هستند به صورت خارج از نوبت سهمیه پاکبان ها را دریافت کرده اند. دریافت سهمیه خارج از نوبت توسط این افراد در شرایطی رخ داده بود که تعدادی از آنها زن بودند؛ این در حالی است که در پایتخت هیچ پاکبان زنی وجود ندارد.

البته علیرضا علی بخشی، معاون شهرداری منطقه 6 تهران درباره این ماجرا این طور توضیح داده است: «مساله پیش آمده را به شدت تکذیب می کنیم. این موضوع فقط شیطنت رسانه ای است. شهردار، معاونین منطقه و رده های 3 و 4 مدیریتی هیچ کدام واکسن دریافت نکرده اند. البته مقداری از سهمیه پاکبانان اضافه آمد که حدود 12 دوز بود و این واکسن ها را به دیگر افرادی که در معرض ابتلا به کرونا بودند، اختصاص دادیم.»

معاون شهرداری منطقه 6 تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می شود نام تعدادی زن میان افراد واکسینه شده تحت عنوان پاکبان وجود دارد، اظهار کرده است: «این زنان یا مسئولین غرف بازیافت یا مسوول آموزش شهروندی هستند و از آنجا که در ارتباط مستقیم با شهروندان هستند و احتمال ابتلایشان به کرونا زیاد است، واکسن های اضافی را به آنها اختصاص دادیم.»

پاسخ شرکت شهر سالم به رکنا: ما نقشی در توزیع واکسن نداریم

گفتنی است؛ روابط عمومی شرکت شهر سالم در پاسخ به این خبر رکنا، اعلام کرد که این شرکت هیچ نقشی در توزیع واکس کرونا ندارد، بلکه شهرداری های مناطق، اسامی افراد دریافت کننده واکسن را به دانشگاه های علوم پزشکی منطقه خود اعلام می کنند و این واکسن ها نیز در مراکز تعیین شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی تزریق می شود.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟