درمان ضد انگلی بیش از ۹ هزار راس دام در اندیمشک انجام شد

به گزارش رکنا از خوزستان، منوچهر شیخی گفت: در این اردوی جهاد دامپزشکی ۲ گروه دامپزشکی به مدت ۲ شبانه روز در منطقه انارکی شهرستان اندیمشک مستقر شدند.

وی افزود: در این رابطه بیش از ۳۵ هزار خدمت رایگان دامپزشکی شامل؛ واکسیناسیون، سم پاشی، ویزیت، درمان، توزیع مکمل خوراکی دام و برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی انجام شد.

شیخی ادامه داد: ۲۶ هزار راس دام سبک عشایری و روستایی زیر پوشش واکسیناسیون آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بروسلوز قرار گرفتند که از این تعداد دام بیش از ۹ هزار راس دام سبک زیر پوشش ویزیت و درمان ضد انگلی رایگان گروه‌های دامپزشکی قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی برای دامداران و عشایر منطقه انارکی، اضافه کرد: در این کلاس‌های آموزشی ۴۶ نفر از جمعیت ضمن آشنایی با بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک میان انسان و حیوان با اصول امنیت زیستی و راهکار‌های پیشگیری از بروز بیماری در جمعیت دامی نیز آموزش داده شدند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع و بروز بیماری‌های انگلی در جمعیت دامی و انسانی در منطقه انارکی شهرستان، می‌گوید: سم پاشی بیش از ۱۲ هزار راس دام سبک و بیش از ۴۰ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام توسط گروه‌های دامپزشکی انجام شد.

کدخبر: 995711 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟