۴ نکته مهم قبل از خرید فشار سنج +معرفی برند های مطرح

 

 

خرید دستگاه فشارسنج برای مصارف خانگی یا کلینیک و مطب‌ها باید با آگاهی کامل انجام شود. اگر قصد خرید این محصول را دارید ولی نمی‌دانید چه مدل و برندی را انتخاب کنید، مطالعه این مطلب به شما توصیه می‌شود، چراکه در ادامه ضمن معرفی مدل‌های پرفروش دستگاه فشارسنج، نکات مفید و مهمی را درباره‌ خرید این محصول آورده‌ایم.

توجه به نوع فشارسنج، مهم‌ترین نکته قبل‌از خرید فشارسنج

برای انتخاب دستگاه فشارسنج قبل‌از هرچیزی باید متناسب با نیازتان یکی از انواع آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه درباره ۲ نوع فشارسنج توضیحات مختصری داده‌ایم تا شما با این وسیله مراقبت از سلامتی بیشتر آشنا شوید.

فشارسنج دیجیتالی

فشارسنج‌های دیجیتالی به‌دلیل راحتی استفاده، خوانایی دقیق اعداد و دقت بالا بهترین انتخاب برای اندازه‌گیری فشارخون هستند. این نوع فشارسنج که به‌کمک تکنولوژی الکترونیکی ساخته شده است، انواع مختلفی دارد که عبارت‌اند از:

  • فشارسنج بازویی: استفاده از این فشارسنج‌ها که دارای یک صفحه‌نمایش و کیسه باد هستند، بسیار راحت است. با این دستگاه فشارخون با دقت بالایی محاسبه می‌شود.
  • فشارسنج مچی: فشارسنج‌های مچی که کاف در آن‌ها دور مچ بسته می‌شود، کوچک‌تر هستند و حمل آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود.
  • فشارسنج سخنگو: نسل جدید فشارسنج‌های دیجیتالی این قابلیت را دارند که اعداد محاسبه‌شده را به‌صورت صوتی اعلام کنند. خرید این مدل برای افراد نابینا توصیه می‌شود.

فشارسنج عقربه‌ای

فشارسنج‌های عقربه‌ای مقدار فشارخون را به‌صورت آنالوگ نمایش می‌دهند. صفحه‌نمایش در این مدل، یک صفحه عقربه‌ای است. کار با این دستگاه آموزش خاصی ندارد و هرکسی می‌تواند با آن‌ها فشارخون را اندازه‌گیری کند.

با توجه به برندها و مدل‌های مختلف، چطور بهترین فشارسنج را انتخاب کنیم؟

بهترین فشارسنج

بعداز اینکه درباره نوع فشارسنج که دیجیتالی باشد یا عقربه‌ای تصمیم خود را گرفتید، حال باید بین برندهای مختلف و مدل‌های متنوعی که هرکدام دارند، بهترین مورد را انتخاب کنید. برندهای شناخته‌شده زیادی مانند بیوور، میکرولایف و ایزی‌لایف تولیدات باکیفیت و مرغوبی را عرضه کرده‌اند. همچنین شما باید به مجوزها و استانداردهای هر برند نیز توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بعداز اینکه با تحقیق و پرس‌وجو برند مطمئنی را انتخاب کردید، بهتراست مدل مد نظر خود را نیز مشخص کنید. به‌طور مثال اگر می‌خواهید که دستگاه فشارسنج قابلیت‌های پیشرفته و جدیدی مانند ذخیره اعداد محاسبه‌شده، ارسال آن‌ها برای افراد دیگر، یادآوری مصرف داروها و دیگر امکانات اضافی را داشته باشد، حتما باید با کارشناسان فروش مشورت کنید تا شما را راهنمایی کنند.

توصیه‌هایی که در خرید بهترین دستگاه فشارسنج به شما کمک می‌کند

تا اینجای مطلب نکات مهم و کاربردی درباره خرید و انتخاب دستگاه فشارسنج بیان شد، حال توصیه‌هایی به شما ارائه می‌شود که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهترین دستگاه فشارخون را خریداری کنید.

دستگاه فشارسنج باید گارانتی داشته باشد

بیشتر سازندگان دستگاه فشارسنج برای تولیدات خود گارانتی و خدمات پس‌از فروش در نظر گرفته‌اند. توجه به مدت‌زمان گارانتی و نوع خدماتی که در این بازه ارائه می‌شود، نشانگر میزان اعتماد سازنده به محصول خود است.

نیازهای خود را برای خرید فشارسنج در نظر بگیرید

اگر مشکل بینایی دارید، می‌توانید دستگاهی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر یا انواع فشارسنج سخنگو را تهیه کنید. یا اینکه اگر محدودیت دسترسی به اینترنت دارید نیازی نیست هزینه اضافی بابت خرید مدل‌های هوشمند کنید. به‌هرحال شناسایی نیاز، توانایی‌ها و محدویت‌ها قبل‌از خرید این محصول لازم است.

اندازه کاف را در نظر بگیرید

اگر قصد خرید دستگاه فشارسنج برای مصرف شخصی را دارید، باید اندازه کاف را متناسب با اندازه دور مچ یا بازوی‌تان انتخاب کنید. کاف‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باعث ایجاد خطا در نتایج اندازه‌گیری فشارخون می‌شوند.

قیمت عاملی مهم برای انتخاب دستگاه فشارخون

دستگاه فشارخون

قیمت یک محصول همیشه عامل مهم و در بیشتر مواقع عامل محدودکننده‌ای برای خرید است. بااین‌حال توصیه می‌شود قبل‌از خرید، قیمت مدل‌های مختلف را با امکانات و جزئیات آن‌ها باهم مقایسه کنید. دستگاه‌هایی با قابلیت بیشتر، قیمت بالاتری هم دارند. در نهایت بدانید که هیچ امکان و قابلیتی به‌ اندازه دقت اندازه‌گیری فشارخون، اهمیت ندارد.

به‌طور مثال اگر دستگاهی قابلیت اتصال به بلوتوث، یادآور و امکان دخیره اطلاعات را داشته باشد، اما نتواند فشارخون را با دقت بالایی اندازه‌گیری کند، ارزش خرید ندارد. در مورد سایر دستگاه‌های مراقبت سلامتی مانند دستگاه تست قند خون نیز این نکته را باید رعایت کنید. دستگاه تست قند خون بدون سوزن که اخیرا در بازار رواج پیدا کرده است، تنها درصورتی ارزش خرید دارد که اطلاعات دقیقی درباره میزان قندخون افراد ارائه دهد.

معرفی پرفروش‌ترین دستگاه‌های فشارسنج

احتمالا تا اینجای مقاله تصمیم خود را درباره اینکه چه دستگاه فشارسنجی نیاز دارید، گرفته‌اید. برای اینکه با پرفروش‌ترین مدل‌های این دستگاه بیشتر آشنا شوید، چند نمونه از آن‌ها در ادامه معرفی کرده‌ایم.

فشارسنج ایزی لایف مدل KD-595

این فشارسنج که یکی از بهترین مدل‌ها از برند خوش‌نام و معتبر ایزی‌لایف است، به‌صورت دیجیتالی فشارخون را اندازه‌گیری و به ۲ زبان فارسی و انگلیسی اعلام می‌کند. از قابلیت‌های این مدل می‌توان به نمایش تاریخ، ساعت و تعداد ضربان قلب اشاره کرد.

فشارسنج KD-595 با ابعاد ۱۴×۲۰×۱۰ میلی‌متر، اندازه‌ای کوچک و وزنی سبک دارد. کاف این فشارسنج از جنس پارچه‌ است و بین ۲۲ الی ۳۰ سانتی‌متر طول دارد.

فشارسنج بیورر مدل BM28

این فشارسنج نیز دیجیتالی است که صفحه‌نمایش بزرگی دارد. محاسبه میانگین نتایج، قابلیت استفاده و ذخیره اطلاعات در حافظه داخلی برای ۴ نفر، اندازه‌گیری ضربان قلب، تشخیص آریتمی و امکان خاموش‌شدن خودکار از قابلیت‌های پیشرفته این دستگاه است. فشار سنج بیورر مدل BM28 با ابعاد 134×103×60 میلی‌متر، ۲۴۶ گرم وزن و کافی با طول 22 تا 40 سانتی‌متر دارد. 

فشارسنج میکرولایف مدل BP AG1-20

این مدل یک فشار اقتصادی است و خرید آن برای کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی بپردازند، توصیه می‌شود. این فشارسنج عقربه‌ای ۴۸۰ گرم وزن و ابعادی معادل 16×10×6 میلی‌متر دارد.

جمع‌بندی

در خرید دستگاه فشارسنج باید به برند، مدل و نیاز خود توجه کنید. همچنین باید محصولی را که قصد خرید آن را دارید ازنظر دقت اندازه‌گیری، قابلیت‌های مختلف، گارانتی و قیمت با مدل‌های مشابه مقایسه کنید. در سایت دیجی‌کالا امکان مشاهده قیمت و جزئیات مدل‌های مختلف دستگاه فشارسنج وجود دارد.

به‌علاوه اینکه با خرید از این مجموعه نگران گارانتی، کیفیت و قیمت محصول نخواهید بود. درصورتی‌که نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با کارشناسان این سایت درتماس باشید.

 

کدخبر: 998927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟