قرار بود در پارک قیطریه فقط 3 درخت جابه جا شود که آنهم نمی شود /در پارک خوارزمی خبری نیست/اینقدر فضاسازی درست نیست!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی بابایی، عضو کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه حاشیه‌های سریالی پیرامون درختان بوستان‌های شهر تهران چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت گفت: اینها قصاص قبل از جنایت است، مگر تا کنون درختی در پارک‌های تهران قطع شده است؟

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چرا شهرداری تهران بدون اطلاع رسانی عمومی، اقدام به حصارکشی می‌کند و هیچ توضیحی به شهروندان‌ ارائه نمی‌دهد، گفت: برای مثال در پارک خوارزمی در منطقه ۳ تهران که صحبت‌هایی در مورد آن شنیده شده است، طی پرس و جوهایی که انجام دادم مشخص شد در محدوده پارک اتفاقی رخ نداده است.

وی تاکید داشت :نزدیک پارک خوارزمی، ژئوفیزیک دانشگاه تهران وجود دارد ، یکسال پیش در آن درخت قطع شد که  برای آن پرونده قضایی تشکیل شده است.

بابایی در ادامه تاکید کرد: وقتی پروژه ساخت و سازی وجود داشته باشد، باید برای آن تامین اعتبار و یک سری مقدمات از جمله تعیین کد پروژه انتخاب شود؛ ولی برای اینها موارد خبررسانی شده در روزهای اخیر، هیچ چیزی وجود ندارد‌‌.

این عضو شورای شهر در ادامه گفت: در پارک قیطریه هم حدودا چهار ماه قبل درخواستی در کمیسیون ماده ۷ آمده بود که ۳ درخت جا به جا شود که ما اجازه داده بودیم؛ ولی در نهایت با پیگیری های مردمی، قرار شد این ۳ درخت در حیاط مسجد قرار بگیرد. اینقدر فضاسازی در مقابل این حجم از درخت‌هایی که شهرداری تهران می‌کارد اصلا درست نیست.

 

کدخبر: 995691 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟