صورت صاف در یک هفته امکان پذیر است؟ 6 درمان موثر✔️

 

۱. مزوتراپی؛ یکی از موثرترین راه‌های درمان برای صاف شدن پوست صورت

مزوتراپی یک روش درمانی غیرجراحی برای جوان‌سازی، سلامتی، ترمیم و زیبایی پوست است که با تزریق مواد مغذی، ویتامین‌ها و آنزیم‌ها به بهبود بافت‌های پوستی و تغذیه عمقی پوست کمک می‌کند. به‌عنوان مثال مزوتراپی تولید کلاژن و الاستین که عناصر سازنده پوست سالم و سفت هستند را افزایش می‌دهد. در نتیجه باعث از بین بردن چین‌وچروک و جلوگیری از پیری صورت می‌شوند. همچنین تزریق مواد مغذی در لایه‌های مختلف پوست با ترمیم مشکلات پوستی مثل جوش و آکنه و کاهش لکه‌های پوستی، نشاط و سلامتی پوست را به شما هدیه می‌دهد. ازاین‌رو باعث صاف و روشن شدن پوست می‌شوند.

باتوجه‌به هدفی که فرد از مزوتراپی دارد، این فرایند برای او در انواع مختلفی ازجمله ویتامینه، هیدراته و ضدپیری برای احیای پوست و جوان‌سازی انجام می‌شود. ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدآمینه و ویتامین‌ها در قالب یک کوکتل با سوزن‌های ریز مخصوص یا انژکتور به لایه‌های عمقی پوستی تزریق و باعث احیای پوست می‌شود. همچنین تزریق اسید هیالورونیک در قالب فیلر به جوان‌سازی و کاهش چین‌وچروک صورت کمک می‌کند. ترکیب این دو روش نتایج شگفت‌انگیزی را برای روشن و صاف کردن پوست صورت به ارمغان می‌آورد که در محصول مزوژل جالپرو صورتی به حقیقت پیوسته است.

دریافت مزوتراپی؛ راهکاری برای صاف شدن پوست صورت

 

۲. تاثیر لایه‌برداری سلول‌های مرده صورت را در داشتن صورت صاف و سفید دست‌کم نگیرید

لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست صورت را از بین برده و سلول‌های جدید را جایگزین آن‌ها می‌کند. سلول‌های مرده، منافذ پوست صورت را می‌بندند و پوست را ناصاف و تیره نشان می‌دهند؛ بنابراین حذف سلول‌های مرده توسط لایه برداری باعث صاف شدن پوست صورت می‌شود. اسکراب‌های صورت که معمولا در استفاده روزانه ما قرار دارد، لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی گلیکولیک اسید و لایه‌برداری فیزیکی مانند لیزر ازجمله انواع روش‌های لایه‌برداری پوست صورت هستند. اگر لایه‌برداری را همراه با سایر درمان‌های جوان‌سازی مانند تزریق مزوژل پروفایلو ترکیب کنید، نتایج فوق‌العاده‌ای برای درمان موثر پوست دارد.

لایه برداری پوست صورت؛ یکی از عناصر صاف کننده صورت

۳. ماسک صورت؛ یکی دیگر از درمان‌های صاف کننده صورت

ماسک‌های صورت، مواد فعال، ویتامین‌ها و مواد مغذی موردنیاز پوست صورت را تامین می‌کنند. همچنین باعث آبرسانی و بهبود بافت پوست، بستن منافذ، کاهش لکه‌های تیره و صاف شدن پوست صورت کمک می‌شوند. در نتیجه برای داشتن پوستی درخشان و شفاف استفاده از ماسک صورت را در روتین روزانه مراقبت پوستی خود قرار دهید.

۴. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب؛ یکی دیگر از راهکارها برای صاف شدن پوست صورت

اشعه‌های فرابنفش خورشید باعث آسیب‌های فراوانی مانند ایجاد پیری زودرس، خشکی پوست، ایجاد لکه و نقطه‌های تیره، ناهموار کردن پوست صورت و افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شوند. استفاده از کرم ضدآفتاب در محیط‌های باز از پوست شما در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. در نتیجه باعث جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی و چین‌وچروک در پوست صورت می‌شود و پوستی صاف و شفاف را برای شما به ارمغان می‌آورد.

استفاده از کرم ضدآفتاب؛ یکی از روش‌های ساده برای صاف کردن پوست صورت

۵. مصرف آب کافی؛ راهکاری ساده اما بسیار موثر برای صاف شدن پوست صورت

نوشیدن آب به آبرسانی و حفظ رطوبت، شفافیت و شادابی پوست صورت کمک بسزایی می‌کند. همچنین نوشیدن آب خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و هر چه خاصیت ارتجاعی پوست بیشتر باشد، چین‌وچروک کمتری روی پوست صورت ایجاد می‌شود. پزشکان متخصص پوست، نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب را برای داشتن پوستی صاف و شفاف پیشنهاد می‌کنند.

۶. سبک زندگی سالم؛ مهم‌ترین عامل کمک‌کننده برای صاف کردن صورت

سبک زندگی سالم نقش حیاتی در داشتن پوست سالم و صاف ایفا می‌کند. نداشتن استرس کاذب، خواب کافی، ورزش منظم به شما در داشتن سبک زندگی سالم و در نتیجه پوست صاف و شفاف به شما کمک فراوانی خواهد کرد. همچنین تغذیه مقوی و سالم شامل 4 گروه غذایی اصلی میوه، سبزی، پروتئین و لبنیات نیز یکی از شاخصه‌های اصلی سبک زندگی سالم است. سعی کنید از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات پرهیز کنید؛ زیرا باعث ایجاد چین‌وچروک روی صورت و عفونت‌های پوستی می‌شود.

راهکارهای پزشکی صاف کردن پوست صورت را فقط با مشورت دکتر پوست انجام دهید

 در این مقاله راهکارهایی برای صاف شدن پوست صورت و جلوگیری از لک‌های پوستی معرفی کردیم. مزوتراپی، لایه‌برداری، ماسک صورت و استفاده از کرم ضدآفتاب ازجمله راهکارهای صاف کردن پوست صورت هستند. اگر به‌دنبال سرعت بخشیدن به فرایند صاف کردن پوست صورت خود هستید، در کنار مراقبت‌های پوستی روزانه، مزوتراپی نیز یک راه موثر است. مزوتراپی با تزریق ترکیبی از ویتامین‌ها، اسیدآمینه‌ها و اسید هیالورونیک در قالب فیلر و کوکتل باعث احیا و جوان‌سازی پوست می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از هرگونه اقدام برای دریافت مزوتراپی به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید؛ زیرا این کار از بروز عوارض بعد از مزوتراپی جلوگیری خواهد کرد.

 

کدخبر: 995222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟