تاثیر مثبت کرونا بر روی زمین

به گزارش رکنا، دوستی با زمین به معنی امن نگاه داشتن طبیعت بی کران این سیاره آبی و پاک نگه داشتن آن از هرگونه آلودگی های زیست محیطی و شیمیایی است. هرچند در حال حاضر سالانه هزاران کودک زیر پنج سال به سبب استفاده از آب آلوده بر اثر تخلیه فاضلاب های صنعتی و شهری و تخلیه و دفن غیربهداشتی پسماند به بیماریهای واگیردار مبتلا و جان خود را از دست می دهند.

آلودگی هوا در جهان کاهش یافته است

با تعطیلی کارخانه‌های آلاینده در سراسر دنیا به دلیل شیوع کرونا، نه تنها آلودگی هوا در جهان کاهش یافته، بلکه تولید پسماندهای خطرناک این کارخانه‌ها هم متوقف شده است.

کاهش تصادفات جاده ای با حیوانات

همچنین حضور کمتر اتومبیل‌ها در جاده‌ها نه تنها بر بهبود وضع هوا تأثیر داشته، بلکه موجب کاهش تصادفات جاده ای حیوانات شده، اما از طرفی در حالی که همه از تأثیرات مثبت آن بر کاهش آلودگی هوا سخن می‌گویند، از نگاهی دیگر باید به شدت نگران پسماندهای عفونی و خطرناکی باشیم که پس از پایان کرونا با عواقب آنها دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

لذا مدیریت صحیح اینگونه پسماندها توسط شهروندان می تواند نقش موثری داشته باشد. به طور مثال عدم رها سازی ماسک و دستکش های استفاده شده در محیط و تحویل جداگانه ماسک و دستکش های استفاده شده به عوامل جمع آوری پسماند، و یا در موقع خرید، کیسه، زنبیل یا ساک خرید را همراه خود ببرید و به فروشنده بگویید به کیسه نایلونی نیاز ندارید.

کرونا اثبات کرد که می‌توان زمین، این تنها سیاره قابل زیست در جهان بی‌کران، را پاک کرد و پاک نگاه‌ داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 561545 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟