Iran’s Haratian proud of appointing ACL medical officer

دکتر هراتیان، همراه با دکتر بهار Hassanmirzaei از ایران، دکتر جنیس ان فیگوئرا اسپینو-د ورا از فیلیپین، و دکتر LIESEL Geertsema از جدید نیوزیلند، ساخته شده تاریخ با تبدیل شدن به زنان برای اولین بار افسران پزشکی در یک منصوب می شود کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقه باشگاه مردان

"من از سال 2011 به عنوان افسر کنترل دوپینگ فیفا کار کرده ام و در شش رقابت مختلف جام جهانی فیفا از جمله 2012 ، 2014 ، 2016 و 2018 مسابقات جام جهانی زنان FIFA U-17 ، جام جهانی زنان FIFA 2015 و همچنین در مرحله مقدماتی جام جهانی فیفا 2018 که من در مسابقه ایران و چین در ورزشگاه آزادی افسر دوپینگ کنترل فیفا بودم . بنابراین ، من قبلاً تجربه کار در مسابقات مردان را که توسط فیفا برگزار می شد ، داشته ام. اما AFC هرگز زنان را به عنوان افسران پزشکی در مسابقات مردان منصوب نکرده بود و این اولین بار بود که اتفاق می افتاد. به دلیل تجربه کار در نبردهای مقدماتی با COVID-19 و سایر زمینه های پزشکی ، به این مسابقات دعوت شدم. "

حراتیان همچنین رئیس مرکز سنجش و توانبخشی پزشکی فوتبال ایران (IFMARC) است که از سال 2015 به عنوان مرکز تعالی پزشکی فیفا مورد تایید فیفا قرار گرفته است.

"با توجه به این واقعیت که IFMARC تمام مسائل پزشکی لیگ حرفه ای ایران (IPL) را کنترل و نظارت می کند ، کار بسیار چالش برانگیز است ، و تصمیم گیری ها بسیار مهم هستند. برای شخصی مثل من که با یک سازمان بزرگ و چالش برانگیز مانند لیگ فوتبال مردان کار می کند ، انجام وظایف بین المللی چندان دشوار نیست. بدیهی است ، تجربیاتی که در مسابقات لیگ کسب می کنید به شما کمک می کند تا خود را به روز نگه دارید و از عهده انجام وظایف داخلی و بین المللی به بهترین شکل ممکن برآیید. "

دکتر هاراتیان در مورد اقدامات ایمنی و بهداشت قطر گفت: "سطح پروتکل های غربالگری و ایمنی انجام شده توسط مقامات قطر عالی و عالی است. طی ماه گذشته که من در دوحه بوده ام ، هرگز اجازه نداریم از هتل خود خارج شویم ، و ما فقط می توانیم به مکان ها برویم و به هتل تعیین شده برگردیم. علاوه بر این ، آزمایش های متعدد هر سه یا چهار روز یک بار انجام می شود ، قبل از ورود تیم ها شروع می شود و در طول حضور آنها در مسابقات ادامه می یابد. "

هنگامی که از وی در مورد نکات ایمنی و سلامتی قابل استفاده در مسابقات داخلی ایران سال شد ، وی گفت ، "این غیر قابل انکار است که ما از استانداردهای بالای ایمنی و سلامتی تعیین شده در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ، درسهای ارزشمند زیادی آموخته ایم. با این حال ، با توجه به اینکه فصل قبل IPL را مجدداً راه اندازی کردیم و آن را به پایان رساندیم و سپس فصل جدید را در زمان شیوع ویروس کرونا آغاز کردیم ، با افتخار می توانم بگویم که با توجه به شرایط دشوار مسابقات لیگ ، کار بسیار عالی و قابل قبولی انجام داده ایم . شما باید در نظر بگیرید که مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به صورت متمرکز برگزار می شود ، اما بازی های لیگ ایران به صورت خانگی و خارج از خانه برگزار می شود. "

وی گفت: "من از اینکه یک خانم ایرانی در میان بانوان اول پزشک است که در مسابقات مردان آسیا شرکت می کند بسیار خوشحالم. امیدوارم که این راه را برای سایر زنان ایرانی که در زمینه پزشکی پزشکی متخصص هستند هموار کند. من تمام تلاشم را می کنم تا نماینده خوبی برای کشورم باشم و این امکان را برای زنان دیگر فراهم کنم که گامی دیگر در فوتبال بردارند. من فکر می کنم زنان ما باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهند تا در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند و توانایی های خود را نشان دهند. "

اولین بار در تهران تایمز منتشر شده است.

 

news code: 640317 edit
لینک کپی شد
Was this news useful?