2 دوست موتور سوار یکی جان داد و دیگری جان بخشید / تراژدی 2 سرنوشت + عکس

اهدای عضو پسرنوجوان در بیمارستان سینارخ داد. اهدای عضو پسرنوجوان جان چند بیمار نیازمند را از مرگ حتمی نجات داد.اهدای عضو پسر نوجوان با رضایت خانواده اش انجام شد. اهدای عضو پسر نوجوان خواسته قلبی او بود. اهدای عضو پسرنوجوان پس از اعلام مرگ مغزی وی انجام شد.

به گزارش رکنا، مردادماه امسال بود که محمدمهدی میکائیل لو اهل روستای دندی زنجان با یکی از دوستانش سوار موتورسیکلت شد و برای تفریح از روستا به باغ های اطراف رفتند اما در زمان برگشت  دچار حادثه شدند. خواهر محمدمهدی می گوید: آن روز برادرم و  دوستش درحال برگشت به خانه بودند که باموتورسیکلت به داخل یک چاله سقوط کردند. متاسفانه درجریان این حادثه دوست برادرم در دم جان باخت اما برادرم که به شدت صدمه دیده بود راهی بیمارستان شد.

محمدمهدی به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت و تا 70 روز خانواده اش چشم انتظار بودند تا پسر نوجوان دوباره سلامتی اش را به دست آورد.

خواهر محمدمهدی می گوید: متاسفانه 40 دقیقه زمان برد تا آمبولانس از راه برسد و برادرم را از صحنه حادثه به بیمارستان منتقل کنند. اول برادرم را به درمانگاه روستا منتقل کردند و بعد به خاطر شرایط نامساعدی که داشت او را به به بیمارستان آیت الله موسوی انتقال دادند. پزشکان گفتند ضربه شدیدی به سر برادرم وارد شده و فقط باید برای او دعا کنیم تا بدنش به درمان جواب دهد.

اهدای عضو بعد از 70 روز چشم انتظاری

70 روز محمدمهدی تحت مراقب های ویژه پزشکان قرار داشت تا اینکه متخصصان اعلام کردند او دچار مرگ مغزی شده و حتی یک درصد هم امیدی به بازگشتش به زندگی وجود ندارد.

خواهر محمد مهدی می گوید: پس از اینکه پزشکان از مرگ مغزی برادرم خبر دادند پیشنهاد شد اعضای بدنش را به چند بیمار نیازمند اهدا کنیم.

وی ادامه داد: گرفتن این تصمیم برایمان کار آسانی نبود با این حال چون می دانستیم برادرم دوست داشته که اعضای بدنش را اهداکنیم راضی به رضایت شدیم. همین چند سال پیش بود که وقتی محمدمهدی در تلویزیون برنامه ای درباره اهدای عضو دید. همان موقع بود که گفت دوست دارم کارت اهدای عضو بگیرم. پدر و مادرم از این حرف ناراحت شدند اما وقتی پزشکان در بیمارستان حرف از اهدای عضو او زدند رضایت دادیم .

اهدای عضو

نجات جان چند بیمار

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینای تهران اظهار داشت: با رضایت اولیای دم ، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان آیت الله موسوی زنجان به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

وی افزود: کبد و کلیه های بیماری مرگ مغزی به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

 

 

کدخبر: 740733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟