در قانون بودجه امسال، 2000 میلیارد تومان مازاد بر اعداد قبلی برای تجهیز هنرستان ها در نظر گرفته شد/ البته به شرط تصویب!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، طبق اعلام محمدمهدی کاظمی ، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش روز گذشته در اصحاب با رسانه گفت: تا پایان برنامه هفتم باید سهم آموزش های فنی و حرفه ای را به 50 درصد افزایش دهیم. از سویی دیگر، حدودا 500 هزار نفر به جمعیت دانش آموزی ما تا پایان برنامه هفتم اضافه خواهد شد؛ لذا باید برای تامین فضا، تجهیزات و نیروی انسانی پیشبینی هایی داشته باشیم.

تا پایان سال 1407، باید 1000 هنرستان ایجاد و بازسازی شود

وی همچنین تاکید کرده بود: در دولت مصوب شده است تا پایان برنامه هفتم 1000 هنرستان ایجاد و بازسازی شود. همچنین اخذ مجوز از سازمان اداری و استخدامی برای اینکه نیروی انسانی هنرآموز و استادکار در طول برنامه هفتم محقق شود و این سازمان موظف شده است متناسب با ظرفیتی که در آموزش و پرورش ایجاد می شود، برای تامین نیروی انسانی مجوز لازم را صادر کند.

تا پایان برنامه هفتم باید 2500 هنرستان کارآفرین ایجاد شود

کاظمی افزوده بود: تعدادی از دستگاه ها که متولی بهره برداری از نیروی انسانی حوزه آموزش های فنی و حرفه ای هستند، از جمله وزارتخانه های نفت، ارتباطات، جهاد کشاورزی، صمت و... طبق آیین نامه موظف شده اند حداقل 5 هنرستان وابسته یا جوار ایجاد کنند. همچنین فرصت هایی ایجاد شده است که کارخانه جات از این دست هنرستان ها را ایجاد کنند. همچنین در راستای کیفیت بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای و زمینه سازی برای کارآفرینی به دانش آموزان ما پیش بینی کرده ایم که تا پایان برنامه هفتم، 2 هزار و 500 هنرستان کارآفرین ایجاد کنیم.

در قانون بودجه امسال، 2000 میلیارد تومان مازاد بر اعداد قبلی برای تجهیز هنرستان ها در نظر گرفته شده است؛ البته به شرط تصویب!

محمدمهدی کاظمی، معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با رکنا در خصوص تامین تجهیزات هنرستان هایی که قرار است تا پایان برنامه هفتم ایجاد شوند، گفت: یکی از الزامات قانون، تامین تجهیزات لازم برای هنرستان هاست. در سال 1402، بالغ بر هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان ها در نظر گرفته شد که این رقم در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است. در تمام 8 سال دولت قبل، به اندازه 70 درصد از این مبلغ هم بودجه ای برای تجهیز هنرستان ها تخصیص پیدا نکرده بود.

وی در پایان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای جزء آموزش های پر هزینه است و امیدواریم با حمایت های مجلس و دولت، بتوانیم اعتبارات ویژه تری را برای آن در نظر بگیریم. در قانون بودجه 1403، برای این موضوع ردیفی پیشبینی شده است که این رقم تا دو همت مازاد بر اعداد قبلی در نظر گرفته شده است. البته جداول هنوز تایید و تصویب نهایی نشده اند.

کدخبر: 997964 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟