وضعیت هوای تهران در وضعیت سالم + شاخص هوا پایتخت

به گزارش رکنا، با کاهش تردد خودروها و موتورسیکلت حال و هوای پایتخت نیز دچار خانه تکانی اساسی شده به گونه‌ای که تهران در بیشتر روزهای سال جدید دارای هوای سالم و حتی پاک بود به همین منظور تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها نقش بسزایی در افزایش آلودگی هوا دارد.

بر اساس این گزارش، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران امروز/ جمعه/ روی عدد ۵۱ و وضعیت در شرایط سالم است.

طبق اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران نیز در مناطق پونک منطقه (پنج)، اقدسیه منطقه (یک)، شهر ری منطقه (۲۰)، گلبرگ منطقه (هشت) و همچنین شهرداری مناطق ۲ و ۲۲ وضعیت هوا پاک و در سایر مناطق نیز قابل قبول است.

همچنین میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته هم روی عدد ۵۵ و سالم برای همه قرار داشت.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

کدخبر: 983930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟