غذای امروز بادمجون پلو

به گزارش رکنا، بادمجون پلو گزینه مناسبی است برای افرادی که دنبال تنوع غذایی هستند. می توانیم هر روز موادی را که می خواهیم با آن یک خورش درست کنیم به نوعی مدلش را عوض کنیم و پلومخلوط شود و غذا پلومخلوط داشته باشیم. حالا اگر شما هم پلو مخلوط را دوست دارید این مدل را هم امتحان کنید؛ حتما عاشقش می شوید. اسمش هم بادمجون پلو است.

طرز تهیه:

 ابتدا یک پیاز درشت را نگینی خرد کردم و با کمی روغن تفت دادم و به آن گوشت تکه ای (من چهارصد گرم گوشت خورشتی را خرد و به پیاز اضافه کردم و قشنگ سرخ شان کردم) و یک قاشق غذاخوری رب گوجه ، فلفل سیاه و زردچوبه و یک حبه سیر رنده شده اضافه کردم. با یک عدد چوب دارچین و کمی زعفران و 2 لیوان آب جوش گذاشتم گوشت ‌بپزد. وقتی گوشت پخت نصف پیمانه لوبیا قرمز را که از شب قبل خیس کرده و پخته بودم به گوشت اضافه کردم (لوبیا قابل حذف است). با کمی آبغوره وقتی آب گوشت کشیده شد حرارت را خاموش کردم و کنار گذاشتم.

2 عدد بادمجان را هم مکعبی خرد کردم و و تلخی اش را با نمک گرفتم و در روغن سرخ کردم تا نرم و پخته شوند با حرارت کم.

خب در اینجا برنج را هم از قبل خیس داده بودم و به صورت آبکش آماده و دم کردم (در اینجا می توانید از مواد گوشتی و بادمجان لا به لای پلو دم کنید).

من مقداری از مواد را با برنج دم گذاشتم و بقیه را موقع سرو با زرشک و خلال پسته روی پلو دادم و سرو کردم و خیلی هم خوشمزه شد و مورد توجه قرار گرفت.  ان شاالله شما هم این رسپی را دوست داشته باشید.

کدخبر: 892169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟