مرد جوان که به خاطر اینکه راهی برای ایجاد صمیمیت دوباره همسرش به وی پیدا کند به مرکز مشاوره آرامش آمد، او که خودش را مقصر می دانست وی می گفت می خواهم هرکاری بکنم که همسرم به خاطر تمام اذیت ها و آزارهایی که به او کردم مرا ببخشد گفت: آدم یک وقتهایی اشتباهی می کند که یک عمر باید برایش تاوان بدهد من هم تاوان اشتباهاتم را داده ام و حالا می خواهم جبران کنم.

او ادامه داد: من سرویس دخترخاله ام بودم و او را روزها به دانشگاه می بردم و در این بین چند بار سیما همکلاسی دخترخاله ام را دیدم و یک دل نه صد دل عاشقش شدم، یک روز علاقه ام به سیما را به دخترخاله ام مطرح کردم و او هم با خوشحالی گفت، نگران نباش من با او صحبت می کنم، خیلی زودتر از آنچه فکرش را می کردم جلسه خواستگاری برگزار شد، دو ماه بعد زندگی مشترکمان را زیر یک سقف آغاز کردیم، زندگی خوبی داشتیم.

نمی دانم چرا تعصب خاصی نسبت به سیما پیدا کرده بودم، شاید از دوست داشتن بیش از حد من بود و اینکه نمی خواستم او را از دست بدهم، به همین خاطر هروقت که بیرون می رفتم فکر می کردم همه دارند نگاهش می کنند، برایش خط و نشان کشیدم، و گفتم باید چادر سرت کنی او هم قبول کرد.

سیما، ترم آخر دانشگاه بود و با اینکه درگیر درس و دانشگاه بود ولی موقعی که خسته به خانه می آمدم با اشتیاق به استقبالم می آمد.

یکسال از زندگی مشترکمان گذشت، رابطه سیما با دخترخاله ام سر موضوعی بین خودشان شکر آب شد و به خاطر اختلافشان یک روز آمد و به من گفت: می دانی حمید من تازه فهمیدم که چه ظلمی درحق تو کردم، سیما قبلاً با پسرعمه اش نامزد بوده و این موضوع را به من نگفته بود.

از آن روز که این موضوع را فهمیدم نسبت به رفتار و حرکات همسرم حساس شدم، هرکاری که انجام می داد ایراد می گرفتم، تلفن همراهش را مدام کنترل می کردم، جملات محبت آمیزش دیگر برایم رنگ و بویی نداشت، هرچه بیشتر عشق می ورزید من بیشتر حساس می شدم، خیلی عصبی بودم کار به جایی رسید که اجازه نمی دادم تنها از خانه بیرون برود.

حمید سرش را پایین انداخت و ادامه داد: تصور بدی نسبت به همسرم پیدا کرده بودم، دیگر زندگیمان مثل سابق نبود، هر روز با هم جنگ و دعوا داشتیم، سیما هر وقت اعتراض می کرد او را تهدید به طلاق می کردم او هم از ترس آبرویش با رفتارهای من کنار می آمد،

زندگیمان به همین منوال ادامه داشت تا اینکه یک روز که با سیما در راه خانه مادرم بودم به یک پمپ بنزین رفتم و مشغول سوخت گیری بودم که خودروی پرایدی روبرویم توقف کرد، مردی با موهای جوگندمی از ماشین پیاده شد تا بنزین بزند ناگهان نگاهم به سرنشین جلو خودرو افتاد، دیدم جوانی با عینک آفتابی زل زده به سیما، کنترلم را از دست دادم، از شدت عصبانیت نازل بنزین را رها کرده و به طرف جوان رفتم و با مشت به صورتش کوبیدم، صورتش غرق خون شد، راننده پراید که شوکه شده بود با عصبانیت به طرفم آمد و یقه ام را گرفت و سرم دادکشید، چه بلایی سر پسر نابینایم آوردی نامرد !!! با شنیدن این حرف انگار دنیا روی سرم خراب شد، من با قضاوت Judgment عجولانه خودم یک نابینا را کتک زده بودم، سریعاً جوان را به بیمارستان رساندیم.

در بیمارستان بودم که سیما به طرفم آمد و علت این کارم را از من پرسید من هم موضوع نامزدی با پسر عمه اش را به او گفتم که سیما سری تکان داد و گفت: حمید تو اشتباه می کنی، به خدا اشتباه می کنی من هیچ وقت با سامان نامزد نبودم، ماجرای من و سامان فقط در حد یک خواستگاری معمولی بود!!!

تازه فهمیدم که تمام این مدت به خاطر یک فکر اشتباه زندگی و قضاوت عجولانه زندگی را به کام خودم و همسرم تلخ کرده بودم .... ای کاش همان موقع که این جریان را از دخترخاله ام فهمیدم آن را با همسرم مطرح می کردم و این عقده و کینه را یک سال تمام در دل خودم انبار نمی کردم تا شعله آن نه تنها دامن خودم و همسرم بلکه افراد غریبه را هم بگیرد.

سوء ظن ، بزرگترین تهدید برای زندگی زناشویی

کارشناس مرکز مشاوره آرامش در خصوص ماجرایی که برای مرد جوان پیش آمده گفت: این داستان زندگی این فرد نیست بلکه هر کسی در زندگی زناشویی ممکن است با چنین اتفاقی روبرو شود و بنابر این باید زوجین هر دو برای مقابله با این تهدید بزرگ زندگی خود تلاش نمایند.

وی افزود: یکی از اصولی که در ازدواج باید طرفین مد نظر قرار دهند صداقت است، در صورت رعایت این اصل اعتماد بین زوجین شکل گرفته و باعث تحکیم توسعه و تعالی خانواده خواهد شد.

این کارشناس روانشناسی بالینی و آسیب شناس مسایل خانواده با بیان اینکه عدم صداقت زوجین از جمله عوامل بروز سوء ظن در بین آنان است گفت: در صورتی که زوج ها موضوعی را از یکدیگر مخفی کنند در این شرایط افکار منفی و سوء ظن ها فضای فکری طرف مقابل را فرا گرفته و در موقعیت های تقویت کننده و تحریک کننده افکار منفی قرار داده و آستانه تحمل فرد کاهش یافته و هیجانات ناشی از سوء ظن ها در غالب رفتارهای پرخاشگرانه بروز می کند.

کارشناس مرکز مشاوره آرامش، سوء ظن را نتیجه تعارض بین زوج ها عنوان کرد و اظهار داشت: وقتی تعارضی پیش می آید می توان آن را از طریق یک مشاور به صورت تخصصی حل و فصل کرد و از انجام دادن رفتارهایی که باعث شعله ور شدن این سوء ظن و اختلافات می شود پرهیز شود.

وی اظهار داشت: سوء ظن و بد گمانی و تعصب بی جا، نداشتن مهارت حل مسئله و تعارض بین زوجین از جمله عواملی هستند که امروزه به طلاق زوجین می انجامد و باید در این خصوص زوج های جوان بیشتر توجه کرده و مهارت های لازم را فرا بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی رکنا را از دست ندهید:

صبح شوم عروسی / داماد چرا عروس را به باد کتک گرفت؟

سارا ازدواج کرده بود ولی علی از او همان ارتباطی را که زمان مجردی داشت می خواست و ...

قتل ناموسی در ملارد / دوست صمیمی ام با همسر و خواهرم همزمان ارتباط شوم داشت!

این فکر که شاهرخ با زنم ارتباط شوم دارد خیلی اذیتم می کرد تا اینکه ...

سمیرا دوست دخترم بود و تیپ می زد و سوار ماشین های مدل بالا می شد که ...

کتک کاری کارکنان فرودگاه با یک مسافر + فیلم

ماهی گیری که شکار یک مار شد + فیلم و عکس

اعدام برای یک زن 29 ساله به خاطر شکنجه بی رحمانه دختر خاله 10 ساله اش + عکس

حمله بازیکن تراکتور با چاقو به بازیکن پیکان در هتل المپیک + عکس

گوینده معروف رادیو درگذشت + عکس

حکم اعدام عروس در تهران + عکس

فیلم لحظه زنده به گور کردن یک زن پس از مرگ همسرش + عکس

دوستم پیشنهاد شرم آوری داد و ... / او گفت زنم را طلاق دهم چون با او ارتباط دارد!

50 هزار تومان دادم و وارد خانه فساد شدم وقتی زن جوان را در آن وضعیت دیدم ... +عکس

 

کدخبر: 292448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟