به گزارش رکنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال پس از نشست‌هایی که با وزیر ورزش Sport و رئیس کمیته ملی المپیک داشت با استفاده از ماده ۶۰ قانون Law جامع ایثارگران در مسئولیت خود باقی ماند و پس از توافق شفاهی در این مورد قرار شد مراحل اداری ماندن او انجام شود.

با این حال اعضای هیات رئیسه فدراسیون که پنج نفر از آنها بازنشسته هستند حاضر به کناره‌گیری نشدند. آنها پس از نشست های پرتعدادی که برگزار کردند در نهایت توپ را به زمین وزارت ورزش انداختند و خواستار تعیین تکلیف وضعیت خودشان از سوی وزارت ورزش شدند.

درحالی که هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در سه نامه از وزارت ورزش خواسته بود تکلیف ادامه فعالیت‌شان را مشخص کند، مسعود سلطانی‌فر هیچ واکنشی به درخواست آنها نداشته تا ابهامات افزایش پیدا کند.

این در حالی است که مهدی تاج در نشست هایی که با جیانی اینفانتینو و شیخ سلمان داشته، وضعیت فدراسیون فوتبال و اتفاقات اخیر را برای رئیس فیفا و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تشریح و آنها را در جریان قانونی که برای بازنشسته ها وضع شده قرار داده است.

وزارت ورزش سعی کرد با وساطت سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک مشکل فدراسیون فوتبال را به گونه‌ای حل کند که شائبه دخالت دولت در امور فوتبال برای مسئولان فیفا و کنفدراسیون آسیا ایجاد نشود اما تلاش‌ها تا امروز به نتیجه مثبتی نرسیده است.

این اتفاقات در حالی رخ داده که برخی مسئولان فوتبال در ارتباط هایی که با کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته اند موضوع دخالت دولت در امور این رشته را به اطلاع آنها رسانده‌اند.

به دنبال این اتفاقات نامه تعلیق فوتبال ایران طی چند روز آینده به مسئولان ورزش خواهد رسید. براین اساس ابتدا تیم ملی فوتبال ایران از حضور در جام ملت های آسیا تعلیق خواهد شد و پس از آن نمایندگان ایران حق حضور در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت.

درحالی که سوژه اصلی این روزها فدراسیون فوتبال است، اما باشگاه پرسپولیس نیز به خاطر همین مشکل در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد و به احتمال زیاد در نامه ای که برای مسئولان ایران ارسال خواهد شد تاکید می شود فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس به خاطر دخالت دولت در امورشان تعلیق خواهند شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443081 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟