وقتی ‌استقلال و پرسپولیس یکی شده بود

چیزی که ورزش Sport فوتبال را زیبا و هیجانی کرده غیرقابل پیش بینی بودن آن است و در این رشته همیشه نتایجی رقم می خورد که قدرت عقل نیز قابلیت تحلیل آن را ندارد؛ بارها شده است که یک تیم در یک یا چند دقیقه به طور معجزه آسایی قهرمانی یک جام معتبر را به خود اختصاص دهد و شاید مهم ترین مثال برای این موضوع بازگشت تاریخی بارسلونا در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا برابر پاری سن ژرمن باشد که همه هواداران فوتبال را مات کرد.

در فوتبال ایران نیز خاطره چنین بازگشت هایی وجود دارد و حالا هواداران فوتبال در ایران چه پرسپولیسی ها و چه استقلالی ها امیدوارند که خاطره شهریور 75 دوباره و در شرایطی که دو تیم ایرانی مانند آن سال بازی های خود را باخته بودند، تکرار شود.

در سال 75 در مرحله حذفی تیم استقلال Esteghlal در شهر نمنگان ازبکستان و در شرایطی که تیم میزبان کارشکنی های زیادی برای اقامت و پرواز شاگردان مرحوم پورحیدری ایجاد کرده بود، با نتیجه 4-1 مغلوب نوف باخور شد تا حذف این تیم قطعی به نظر برسد؛ پس از دیدار رفت همه از حذف استقلال می گفتند اما شاگردان پورحیدری معجزه را رقم زدند و استقلال با سه گل تیم ازبک را در ورزشگاه آزادی Freedom شکست داد و با توجه به یک گل زده در خانه حریف به مرحله بعدی صعود کرد. برای استقلال در بازی برگشت، صادق ورمزیار از روی نقطه پنالتی، صمد مرفاوی از روی ارسال بی نقص امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان از روی پنالتی دفع شده ورمزیار گل زدند.

ستاره استقلال در آن زمان در دو دیدار رفت و برگشت صادق ورمزیار بود که امروز پس از 22 سال با امیدواری از بازگشت استقلال برابر السد صحبت می کند و از زمانی می گوید که هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس برای پیروزی نماینده های ایران متحد شده بودند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

درد شکم سارینا 8 ساله عاقبت شومی داشت! + عکس

55 ماشین لوکس بچه پولدارهای تهرانی در پارکینگ پلیس + عکس ها

ماجرای سقوط یک پهپاد در سراوان چه بود؟

صاحب این جسد را می شناسید ؟ / او در تهران کُشته شد! + عکس

نامادری اتوی داغ را به صورت حنانه 13 ساله چسباند! + عکس

دستگیری مربی مرد که به بانوان تیم ملی در شمال کشور تمرین می داد

دردسر همخوابی دختر 20 ساله با پسر 14 ساله+عکس

توطئه شوم و عجیب مرد یزدی برای زن جوانش

پایان وحشتناک ماه عسل برای عروس و داماد همدانی

عکس دختر سنندجی که با روسری از یک درخت آویزان بود! + تصاویر دلخراش

همخوابی اجباری زن شوهردار تهرانی با راننده تاکسی اینترنتی / بهرام از من فیلم گرفت و ... + عکس

تجاوز وحشیانه به زن جوان / زن 33 ساله روی تخت خواب جان داد +عکس

اقدام رقیه عکاس منحرف پرونده شورای شهر بابل آبروی یک زن مشهور را برد + عکس

 

کدخبر: 417194 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟