تمرین کگل برای درمان اختلالات جنسی و نعوظ + تصویر روش ورزش

به گزارش رکنا، انجام منظم و روزانه تمرینات کگل می تواند به درمان زود انزالی، درمان نعوظ، جلوگیری از بی‌اختیاری ادرار، درمان یبوست و پروستات کمک کند. اغلب افراد برای مشکلاتی که نام برده شد به مصرف انواع داروهای شیمیایی و گیاهی رو می آورند و خود را در معرض خطر عوارض داروها قرار می دهند. در حالی که می توانند با چند تمرین ساده، سلامت جسمانی یافته و به افزایش اعتماد به نفس خود کمک کنند. برای اطلاع از شیوه انجام تمرینات کگل و دیگر فواید آنها با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

فواید تمرینات کگل

جلوگیری و درمان بی اختیاری ادرار

بی اختیاری ادرار بسیار شایع و در زنان بیشتر از مردان است. بی اختیاری ادرار سبب بروز مشکلاتی از جمله انقباض عضلانی و بیش فعالی مثانه می شود. تمرینات کگل می تواند یک روش موثر و جایگزین جراحی در درمان مشکلات مثانه در زنان باشد. تاثیر این تمرینات به گونه ایست که توانایی مثانه را افزایش می دهد و عضلات کف لگن را برای جریان بهتر ادرار بهبود می بخشد.

تمرینات کگل اختلال استرس ادراری در مردان را نیز کاهش می دهد و باعث بهبود چشمگیر پروستات می شود. توجه داشته باشید که بی اختیاری ادرار گاه منشا روانی دارد که ناشی از استرس زیاد می باشد، در این صورت حتما به مشاوره روانشناسی مراجعه کنید.

جلوگیری و درمان بی اختیاری مدفوع

بی اختیاری در مدفوع بر اثر کنترل غیر طبیعی روده رخ می دهد که بعد از مدتی حتی می تواند برعکس منجر به یبوست شود. کنترل غیر طبیعی در روده نیز به واسطۀ رژیم غذایی نامناسب، محیط و یا ژنتیک رخ می دهد. برای درمان مشکلات روده علاوه بر مصرف غذاهای سالم تمرینات روزانه کگل بسیار موثرند. انجام تمرینات کگل 3 بار در هفته و به مدت بیش از یک ماه، عضلات لگن را تقویت می کند و مشکلات را بهبود می بخشد. در بسیاری از موارد نیاز به جراحی از بین می رود.

کاهش ناراحتی های عضلانی و درد در دوران بارداری

برای کاهش درد عضلات و حفظ سلامت مثانه، رحم و روده در دوران بارداری، تمرینات کگل بسیار کمک کننده هستند. اگر می خواهید بر بافت‌های میان ‌دوراه و عضلات کف لگن کنترل بیشتری داشته باشید تا زایمان راحت تری را تجربه کنید، تمرینات کگل را جدی بگیرید. این تمرین ها درد، سفتی و بی ‌حرکتی پس از زایمان را کاهش می‌دهند. توجه داشته باشید که تمرین کگل در مادران باردار باید بدون درگیر کردن عضلات شکم و ساق پا صورت بگیرد.

بهترین روش درمان یبوست

تمرینات کگل در درمان یبوست مزمن کاملا تضمین کننده اند. تمرینات کگل سلامت گوارشی را افزایش می دهند و سبب رفع ناراحتی های روده می شوند. مشکل عبور مدفوع از مخرج از جمله عواملی است که در یبوست نقش دارد، تمرینات کگل این موضوع را نیز هدف درمان قرار می دهد. مشکلات عصب اسفنکتر مقعد نیز عامل دیگر یبوست می باشد. با فشار دادن عضلات لگن که بخش اصلی تمرینات کگل است می‌توانید تمام اعضای لگن را در جای مناسب خود نگه دارید و مشکلات عصب اسفنکتر را بهبود ببخشید.

درمان اختلالات جنسی و نعوظ

اختلال نعوظ مشکلی است که بسیاری از مردان برای رفع آن به دنبال درمان هستند. بسیاری از افراد در این شرایط به از قرص های اختلال نعوظ مصرف می کنند. انجام تمرینات کگل به مدت 6 ماه همراه با رژیم غذایی مناسب می تواند تا 35 درصد در درمان نعوظ موثر باشد. سفت کردن و تقویت عضلات انتهایی لگن در تمرینات کگل باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی و بهبود عملکرد جنسی می شود. این تمرینات همچنین در درمان زود انزالی موثراند.

مراحل انجام تمرینات کگل

1. در موقعیتی قرار بگیرید که عضلات بدنتان شل و ریلکس باشد. بهترین حالت این است که به پشت دراز بکشید و زانوهایتان بالا باشد. در تمام مراحل تمرین، از کشش گردن خودداری کنید. در غیر این صورت ممکن است سبب بروز سر درد یا گردن درد شوید.

2. عضلات انتهایی باسن (عضلاتی که وقتی می خواهید ادرار خود را نگه دارید درگیر می شوند) و لگن خود را منقبض کنید و به آن فشار وارد کنید. این کار سبب تقویت عضلات لگن می شود و باعث می شود عضلات در جای خود قرار بگیرند.

3. بعد از 10 تا 12 ثانیه عضلات را شل کنید و دوباره در حالت ریلکس قرار بگیرید. در این زمان سعی کنید به دم و بازدم بیشتری داشته باشید. اگر در انجام تمرینات کگل تازه کار هستید بین هر بار انقباض عضلات فاصله بدهید تا درد کمتری احساس کنید.

4. دوباره عضلات لگن را به مدت 5 تا 7 ثانیه منقبض کنید و سعی کنید این بار فشار بیشتری وارد کنید. سپس دوباره خود را شل کنید. این روند را تا 10 بار ادامه دهید و هر روز در سه نوبت تمرین را انجام دهید. می توانید تعداد تکرارها را به مرور زمان افزایش دهید.

5. در نهایت بدنتان را گرم کنید. به این صورت که زانوها را به قفسه سینه بچسبانید و 5 ثانیه نگه دارید.

نکاتی جهت انجام شیوۀ صحیح تمرینات کگل

_ قبل از انجام تمرین کگل حتما مثانۀ خود را خالی کنید. اگر مثانه در هنگام انجام تمرین پر باشد ادرار به کلیه ها می رود و باعث بروز عفونت می شود.

_ به عضلات باسن بیش از حد فشار نیاورید، این کار می تواند موجب تشدید بیماری شود. بنابراین تمرینات را بیش از سه بار در روز انجام ندهید؛ بلکه به تدریج و طی هفته های بعدی آنها را افزایش دهید. ممکن است فکر کنید چون این تمرینات سبک و آسان هستند می توانید آنها را با سرعت انجام دهید. اما برای تاثیر گذاری تمرین از این کار خودداری کنید و مراحل را با آرامش انجام دهید.

_ حتما در طی تمرین نفس عمیق بکشید. آشنایی با تکنیک های تنفسی می تواند شما را در تنفس صحیح و در نتیجه آسان تر شدن حرکات یاری دهد.

_ شما می توانید تمرینات کگل را حتی در حالت ایستاده و زمانی که مشغول به کاری (مثل مسواک زدن) هستید، انجام دهید.

_ بعد از انجام ورزش حتما بدن خود را گرم کنید و از حرکات کششی استفاده کنید. این کار از بروز دردهای عضلانی ناشی از تمرین جلوگیری می کند.

_ درمان اختلالات جنسی حتما باید تحت نظر مشاوره جنسی صورت بگیرد، پس برای جلوگیری از عوارض ناخواسته از انجام کارهای خودسرانه خودداری کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 517149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟