تپش قلب تان را با چای گیاهی ریحان درمان کنید

ریحان گیاهی علفی و یک‌ ساله از تیره نعناع است، ارتفاع ساقه‌های آن تا ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد؛ ریحان در ۲ نوع سبز و بنفش وجود دارد؛ این گیاه سرشار از ویتامین A ، K، آهن، کلسیم و مواد مغذی دیگر است؛ در این مطلب برخی از خواص ریحان را بیان می‌کنیم.

خواص قلبی و عروقی چای ریحان

چای برگ ریحان باعث افزایش سلامت قلب Heart می‌شود؛ این گیاه تپش قلب و فشار خون را تنظیم و از گرفتگی رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند.

اثر‌های چای ریحان بر دستگاه عصبی

چای برگ ریحان ضدتشنج است و سرگیجه، سردرد‌های میگرنی و عصبی را درمان می‌کند؛ این دمنوش آرام‌بخش و در رفع بی‌خوابی موثر است.

اثر‌های چای ریحان بر دستگاه ادراری

چای ریحان مدر است؛ این چای سنگ‌های مثانه را دفع و عفونت‌های ادراری و مشکلات کلیوی را درمان می‌کند؛ دمنوش تخم ریحان ورم کلیه را نیز از بین می‌برد.

اثر‌های چای ریحان بر غدد

چای برگ ریحان موجب افزایش شیر مادران شیرده می‌شود.

خواص تنفسی چای ریحان

چای برگ ریحان تورم گلو، گلودرد و آنژین را درمان می‌کند؛ این دمنوش در بهبود آسم مفید است و سرفه و سیاه‌سرفه را نیز از بین می‌برد.

اثر‌های چای ریحان بر دستگاه حرکتی

چای ریحان درد‌های ناشی از نقرس را تسکین می‌دهد.

خواص گوارشی چای ریحان

چای ریحان دستگاه هاضمه را تقویت و دل‌درد و بی‌اشتهایی را رفع می‌کند؛ این دمنوش نفخ و گاز معده را از بین می‌برد و در درمان درد‌های روده‌ای موثر است.چای ریحان چین و چروک‌های دست و صورت را رفع می‌کند.

خواص دیگر چای ریحان

چای تخم ریحان مسکن است و دمنوش ریحان تب را کاهش می‌دهد؛ چایبرگ ریحان ضدعفونی‌کننده است و التهابات و زخم‌های دهانی را رفع می‌کند؛ این دمنوش مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ها افزایش می‌دهد.

طرز تهیه چای ریحان

برای تهیه چای ریحان، چند برگ ریحان را در یک قوری بریزید سپس به آن آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد را اضافه کنید و بگذارید به مدت ۴ تا ۵ دقیقه دَم بکشد؛ می‌توانید این دمنوش را با مقداری عسل شیرین کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 347553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟