مردم خونگرم این کشور عاشق هنر معماری هستند

جمهوری ارمنستان در مرز مشترک قاره‌ی اروپا و آسیا قرار گرفته است که جزو یکی از زیباترین کشورهای این منطقه به حسب می‌آید. این کشور در منطقه‌ی کوهستانی واقع شده است. هوای جمهوری ارمنستان در فصل زمستان بسیار سرد شده و در فصل گرما شاهد هوای بسیار گرمی است که از سمت فلات کشور ایران وارد این منطقه می‌شود. پایتخت کشور ارمنستان ایروان نام دارد و مردم این کشور به زبان ارمنی صحبت می‌کنند. دین اکثر مردم این خطه مسیحی است. این کشور از نظر سیاسی و اقتصادی یکی از کشورهای تاثیر گذار در جهان است. ایروان،گیومری، وانادزور، اچمیادزین و هرازدان از شهرهای مهم کشور ارمنستان به شمار می‌آیند.

اداره سرشماری در سال ۲۰۱۶ جمعیت این کشور را دو میلیون و ۹۹۸ هزار و ۶۰۰ میلیون نفر اعلام کرد. مساحت این کشور زیبا ۲۹ هزارو ۷۴۳ کیلومتر مربع است و با کشورهای گرجستان، ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان همسایه است. بخش بزرگ اقتصاد این کشور از طریق جذب توریست به دست می‌آید. بر اساس مدارک موجود اغلب گرشگرها از کشورهای ایران، گرجستان و کشورهایی اروپایی هستند.

یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور ارمنستان می‌توان به هنر Art معماری مردم خون‌گرم و مهربان این کشور اشاره کرد که پیشینه‌ای قدیمی دارد و به بیش از ۴۵۰۰ سال قبل باز می‌گردد. نوع ساخت و ساز خانه‌ها و عمارت‌ها مطابق با کوهستانی بودن این منطقه است و به کار بردن انواع سنگ‌های معدنی، در زیبایی و جذابیت آن افزوده است. محصولات و صنایع دستی از دیگر دیدنی‌های کشور ارمنستان به شمار می‌رود. سال‌های سال، هنرمندان ارمنی به کشف هنر و خلاقیت خود افتخار کرده‌اند. در مرکز شهر ایروان، صحت آن‌ها به وضوح دیده می‌شود. در آنجا هنرهای دستی از همه نوع موجود است. در این فروشگاه رنگارنگ، نقاشی‌های منحصر به فرد، سفال کاری، گلدوزی‌های زیبا، سنگ، حجاری فرش و چلیپا سنگ، همه و همه یافت می‌شود. در این فروشگاه محصولات جالب و خیره کننده‌ای وجود دارد. فروشگاه ورنیسژ، کارهای بی‌نظیری از آبسیدین سنگ که به طور گسترده از آن استفاده می‌شود را به گردشگران ارائه می‌دهند. ارامنه از این سنگ‌ها، گردنبند و گوشواره‌های زیبا درست می‌کنند. همچنین تمام شهرهای این کشور سوغات و محصولات متنوعی دارند و به همین علت این کشور از نظر گردشگری در رتبه‌ی خوبی قرار گرفته است. در کشور ارمنستان جواهرات متنوع و زیبایی وجود دارد و گردشگران می‌توانند از هر قیمتی برای خود خریداری کنند. جالب است بدانید که کشور ارمنستان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولید کننده شکلات و قهوه است. برای سوغات هم مناسب است. وجود غذاهای خوشمزه و لذیذ، مناطق زیبا، خانه‌هایی با معماری شگفت‌انگیز و وجود مشاهیری برجسته می‌تواند سفر بسیار خاطره‌انگیزی را برای گردشگرها به وجود آورد. موزه‌ی تاریخ ایروان، شهر جرموک، شهر دلیجان که به سوئیس کوچک معروف است و معبد گارنی از منابع تاریخی و دیدنی کشور ارمنستان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 389692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟