در پاییز به کدام کشورها سفر کنیم؟

در گذشته سفرهای داخلی در ایران رونق بیشتری نسبت به سفرهای خارجی داشت، اما امروزه با توجه به گسترش امکانات، سهولت رفت و آمد و هزینه‌های کمتری که مسافران می‌پردازند، سفرهای خارجی جزء مسافرت‌های محبوب میان گردشگران ایرانی بدل شده است.

کشورهای همسایه‌ی ایران، مانند ترکیه و امارات (به خصوص شهر دبی) و همچنین کشوری همچون گرجستان، از مقاصد محبوب ایرانیان برای سفرهای خارجی است.

وجود جاذبه‌های گردشگری مختلف، نزدیکی و همچنین قیمت پایین سفر به این کشورها، سبب شده است که هموطنان ما تمایل زیادی برای سفر به این مناطق داشته باشند.

تابستان، اوج سفرهای گردشگران است و شاید سفر در این فصل برای شما گران تمام شود. با آمدن پاییز قیمت‌ تورها نیز شکسته می‌شود و می‌توانید با هزینه‌ی کمتری، از سفر به استانبول، دبی و گرجستان لذت ببرید.

استانبول

استانبول را شاید بتوان قطب گردشگری ترکیه نامید. این شهر با تاریخ پر فراز و نشیبی که پشت سر گذاشته، بزرگ‌ترین شهر ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است. استانبول تنها شهر بزرگی در جهان است که بین دو قاره قرار دارد.

اگر به استانبول سفر کرده باشید، حتما تفادت‌هایی که بین قسمت آسیایی و قسمت اروپایی آن وجود دارد، کاملا حس کرده‌اید. تنگه‌ی بسفر و دریای مرمره، زیبایی خاصی به استانبول بخشیده‌اند که شاید از مهم‌ترین ویژگی‌های جذابیت این شهر محسوب شود.

طبق آمارهای منتشرشده، استانبول سومین شهر توریستی جهان است؛ پس انتظار نداشته باشید که در اوج سفرهای تابستانی، با شهری آرام مواجه شوید! استانبول شهری چهارفصل است و در هر فصل، زیبایی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد.

در فصل پاییز، استانبول شهری هزار رنگ می‌شود و برگ‌های رنگارنگ، این شهر را به یک تابلوی نقاشی زیبا با رنگ‌های مختلف بدل می‌سازد. بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری از جمله مساجد، کاخ‌ها، موزه‌ها و بازارهای قدیمی استانبول، همگی گواهی بر تاریخ پرشکوه و گذشته پر فراز و نشیب این شهر است که امروزه دل هر گردشگری را می‌رباید و مجذوب خود می‌کند.

مسجد کبود یا همان مسجد سلطان احمد استانبول می‌تواند شروع خوبی برای بازدید از این شهر زیبا باشد؛ کاشی‌کاری‌های این مسجد سبب شده است که نام آن را مسجد کبود بگذراند. قبر سلطان احمد اول (کسی که در دوران حکومت او این مسجد ساخته شد) در این مسجد قرار دارد. در زمان برگزاری نماز جماعت، گردشگران حق ورود به داخل مسجد را ندارند.

مسجد ایا صوفیه نیز از مساجد مشهور استانبول است که زمانی به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می‌گرفت و امروزه آن را به موزه تبدیل کرده‌اند. این بنا، از شاهکارهای معماری بیزانس و یکی از نمادهای استانبول محسوب می‌شود.مسجد سلیمانیه هم از آن دسته بناهایی است که شکوه و عظمت گذشته‌ی خود را حفظ کرده است.

قصر توپکاپی از دیگر بناهایی است که در سفر به استانبول باید دید. این قصر زمانی مرکز اداری، فرهنگی و آموزش امپراطوری عثمانی بود. امروزه قصر توپکاپی به موزه تبدیل شده و در تور استانبول می‌توانید از آن بازدید کنید.

موزه‌ی باستان‌شناسی نیز از آن دسته مکان‌هایی است که نباید بازدید از آن را از دست داد.

میدان ارابه‌رانی یا هیپودروم را باید کسانی ببینند که به تاریخ مصور علاقه دارند؛ اینجا می‌توانید تمامی صحنه‌هایی از گذشته را تجسم کنید.علاقه‌مندان به موزه، می‌توانند از موزه‌ی هنرهای ترکی و اسلامی دیدن کنند. آب انبارهای باسیلیکا هم شاهکار مهندسی گذشتگان قسطنطنیه را به تصویر می‌کشد.

اگر عاشق خرید و گشت و گذار در بازارهای محلی و سنتی هستید، بازار Store بزرگ استانبول همانجایی است که باید بروید.

اینجا می‌توانید انواع سوغاتی یا هرچیزی که استانبول را در چشمان شما تداعی می‌کند را بخرید. بازار ادویه هم بازاری پر رنگ و لعاب است و هر گردشگری را به سمت خود می‌خواند.

اگر می‌خواهید یک روز در یکی از مشهورترین خیابان‌ها استانبول قدم زده و از بوتیک‌ها و مراکز خرید آن خرید کنید، بازدید از خیابان استقلال Esteghlal را از دست ندهید.

قصر دولماباغچه، موزه‌ هنرهای مدرن استانبول، برج و پل Bridge گالاتا، موزه‌ کارخانه‌ی راحمی کوچ، کلیسای چورا، مسجد مهرماه سلطان، مسجد فاتیح، آبراهه والنس و مسجد شاهزاده از دیگر بناهایی است که در تور استانبول، باید به دیدن‌شان رفته و از زیبایی، شکوه و عظمت آن‌ها لذت ببرید.

علاوه بر تمامی بناها و جاذبه‌هایی که اینجا ذکر کردیم، غذاهای ترک، به خودی خود یک جاذبه‌ی گردشگری محسوب می‌شود! انواع کباب‌های لذیذ، انواع نان‌های محلی مثل سیمیت، لاهماجون، انواع دلمه، کوفته، مانتی، انواع بورک و ... تنها بخشی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که در استانبول انتظار شما را می‌کشند! پس اگر غذا بخش مهمی از سفر شما را تشکیل می‌دهد، به استانبول بروید و از تجربه‌ی طعم‌های ناب لذت ببرید.

دبی

دبی از مهم‌ترین شهرهای کشور امارات است که در همسایگی جنوب کشورمان قرار دارد. این شهر بزرگ‌ترین شهر امارت نیز محسوب می‌شود.این شهر به دلیل موقعیت‌های شغلی فراوانی که دارد، میزبان مهاجران بسیاری از سراسر منطقه است که به امید یافتن کار به دبی می‌آیند.

امروزه همه جا از دبی، به عنوان یک شهر جهانی موفق در زمینه‌ی بازرگانی و حتی گردشگری یاد می‌شود.دبی تا چند سال پیش، چیزی برای عرضه به گردشگران نداشت. اما با اقدامات و تلاش‌هایی که در این عرصه انجام شده است به یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های گردشگری منطقه یا حتی می‌توان گفتت جهان تبدیل شده است.

دبی شهری مدرن است و به دلیل نزدیکی به ایران، بسیاری از ایرانی‌ها علاقه دارند به این شهر سفر کنند.با رشد و توسعه‌ی اقتصادی دبی، سرمایه‌گذاران بسیاری از سراسر جهان به این شهر آمدند و حاصل آن، ساختمان‌های مدرن و برخی از زیباترین آسمان‌خراش‌های جهان است؛ این شهر با داشتن ۱۴۹ آسمانخراش، سومین شهر جهان از نظر سازه‌ها و ساختمان‌های بلند شناخته شده است.

در حال حاضر رویدادهای تفریحی و ورزشی بسیاری در دبی برگزار می‌شود که بیش از پیش توجه جهانیان، به خصوص گردشگران علاقه‌مند را جلب می‌کند.از طرفی، دبی توانسته است در سال ۲۰۱۳ حق برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. لازم به ذکر است که اکسپو سومین رویداد مهم جهان پس از جام جهانی فوتبال و المپیک است.

آب و هوای دبی گرم و خشک است و در تابستان‌ها هوایی بسیار گرم، پر باد و خشک دارد. این شهر در فصل‌های پاییز و زمستان نیز گرم است اما نسبت به تابستان، هوای بهتری دارد.

پس اگر در پاییز به این شهر سفر کردید، هوای بهتری خواهد داشت و سفر خوبی را تجربه خواهید کرد.فرودگاه بین‌المللی دبی، مرکز اصلی هواپیمایی امارات است که هم‌اکنون دوازدهمین فرودگاه شلوغ جهان از نظر تعداد مسافر محسوب می‌‌شود. همچنین طبق آمارها، این فرودگاه پنجمین فرودگاه شلوغ دنیا از نظر تعداد مسافران بین‌المللی است.

امروزه گردشگری بخش مهمی از اقتصاد دبی و امارات را تشکیل می‌دهد. در این شهر هرساله به مدت یک ماه جشنواره‌ خرید شروع می‌شود. تاریخ این جشنواره از ماه ژانویه آغاز می‌شود.

در این مدت، کل شهر دبی به مرکز خرید بزرگی تبدیل می‌شود که رویای هر گردشگری است که عاشق خرید و پرسه زدن در مراکز خرید و بازار است. این شهر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیار دیگری نیز دارد.به طور کلی می‌توان گفت که جاذبه‌های دبی به دو بخش تاریخی و مدرن تقسیم می‌شوند.

نهر دبی، این شهر را به ۲ بخش دیره و بور دبی تقسیم می‌کند؛ در سفر به دبی حتما از این نهر دیدن کنید.خانه‌ شیخ سعید آل مکتوم محل سکونت حاکم قبلی دبی بود و امروزه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن به این خانه می‌روند.

منطقه‌ قدیمی دبی نیز جزو آن دسته مکان‌هایی است که در سفر به دبی، نباید از دست داد؛ اینجا چهره‌ واقعی دبی است، جایی که بازارچه‌ها، خانه‌های قدیمی و فروشگاه‌های محلی کوچک قرار دارد. در این محله می‌توانید در رستوران‌های محلی قدیمی، از غذاهای سنتی عربی نوش جان کنید.موزه‌ دبی نیز در این محله قرار دارد و با بازدید از این محله، با یک تیر دو نشان بزنید.

جدای از این بناهای تاریخی و قدیمی، دبی چهره‌ای مدرن دارد؛ برج خلیفه، بلندترین برج فعلی جهان است و از طبقه‌‌های بالایی آن، می‌توانید چشم‌اندازی پانورمایی از دبی داشته باشید.برج‌العرب را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین نمادهای دبی نامید. این ساختمان مدرن، شبیه به بادبان کشتی است؛ این هتل یکی از گران‌ترین هتل‌های جهان محسوب می‌شود و شب‌ها، رقص نور، به نمای خارجی آن جلوه‌ی زیباتری می‌بخشد.

اگر به دنبال خریدی لوکس و مدرن می‌گردید، حتما سری به دبی مال بزنید. اینجا یکی از زیباترین مراکز خرید جهان است که امکانات متنوعی از جمله آکواریوم، پیست اسکی روی یخ، سالن سینما، چندین کتابفروشی و کافه دارد.

نخل جمیرا یا پالم جمیرا، مجمع‌الجزایری است که به شکل نخل، به صورت مصنوعی در دبی ساخته شده است.از دیگر بناهایی که در سفر دبی باید به آن‌ها سر بزنید، می‌توان به دنیای ماجراجویی آی ام جی، اپرای دبی، کایت بیچ (Kite Beach)، منطقه‌ هنری Alserkal، پارک آبی آکواونچر (Aquaventure)، دهکده‌ی میراث و غواصی، مسجد باستاکیا، جاده‌ شیخ زاید و سوق‌های دیره اشاره کرد.

خوب، بعد از معرفی برخی از جاذبه‌های گردشگری دبی، می‌رسیم به بخش خوشمزه‌ سفر! در دبی می‌توانید غذاهای خوشمزه‌ای را نوش جان که تاکنون نخورده‌اید.

شتر شکم پر، الهریس، فلافل، هوموس، گجیا، مجبوس، شاورما، آش آسارایا، تبوله و مهالابیا از جمله غذاهای خوشمزه‌ای است که می‌توانید در دبی نوش جان کنید. پس اگر با شنیدن اسم این غذاها، آب دهان‌تان راه افتاد، در رزرو کردن تور دبی تردید نکنید!برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 320680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟