به گزارش رکنا، نقی کریمیان امروز اظهار کرد: ساعت هفت صبح روز شنبه پنجم مرداد ماه امسال قبل از آغاز طرح‌های دریا چهار نفر اهل تبریز وارد آب‌های پارکینگ صفر ساحل بابلسر شدند که هیچ توجهی به توصیه‌ها نکرده و بعد از دقایقی با مشاهده غرق شدن آنان عملیات نجات را آغاز کردند.

وی افزود: از این تعداد یک تن غرق و سه تن دیگر نجات پیدا کردند ولی به‌دلیل وخیم بودن وضعیت جسمانی به بیمارستان اعزام شدند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران بیان کرد: به‌دلیل طوفانی بودن دریا نمی توانیم وارد آب شویم منتظر آرام شدن دریا هستیم تا عملیات جست‌وجو را آغاز کنیم.

کریمیان تصریح کرد: همچنین از آغاز طرح‌های دریا تا روز گذشته یعنی 66 روز گذشته 672 نفر از خطر غرق شدن نجات‌یافتند که از این تعداد548 نفر مرد و 174 زن هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین دلیل غرقی امسال در دریای مازندران همکاری نکردن و عدم توجه به هشدارها و توصیه‌ها و شنا در خارج از ساعات کاری منجیان است که متاسفانه توجهی به این مسائل نمی‌شود و نتیجه آن خاطره تلخ غرقی است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در پایان گفت: از آغاز طرح‌های دریا تاکنون 13 تن در دریای مازندران غرق شدند که از این تعداد پنج تن مازندرانی بودند که این موضوع مستلزم فرهنگ‌سازی بیشتر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 492165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟