پشت پرده درگیری عجیب برای تصاحب جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج

دو روز قبل بعد از تکذیب و تأیید‌های مدام درباره پیدان شدن جعبه سیاه، سرانجام سازمان هواپیمایی کشور کشف این جعبه سیاه را تأیید کرد. هنوز پای جعبه سیاه به پایتخت نرسیده بود که بهرام پارسایی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پرده از اعمال فشارهایی بر استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد که مانع از واگذاری جعبه سیاه به دادستانی دنا می‌شد.

او گفت: این افراد می‌خواستند پیش از روئت دادستانی، جعبه سیاه را به تهران منتقل کنند که خوشبختانه جدیت مدیریت بحران و معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلوی این اقدام را گرفت و نهایتاً منجر به تحویل جعبه سیاه به دادستانی شد.

وی افزود: این مسئله به درگیری فیزیکی هم منجر شد، آنها می‌خواستند قبل از رویت دادستانی جعبه سیاه را به تهران ارسال کنند که خوشبختانه موفق نشدند. پارسایی اضافه کرد: روز شنبه پس از اعلام مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر یافتن جعبه سیاه، سازمان هواپیمایی کشوری این موضوع را تأیید نکرد و این مسئله برای ما جای سؤال دارد و موجب ایجاد نگرانی می‌شود. البته جعبه سیاه صددرصد سالم تقدیم دادستانی شده و بقیه پیگیری‌ها انجام خواهد شد.
زمان بازخوانی اطلاعات معلوم نیست
حسن رضایی‌فر، رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیما یاسوج هم تأیید کرد که ظاهر جعبه سیاه نشان می‌دهد که صدمه چندانی به آن وارد نشده اما با توجه به اینکه این جعبه برای مدت حدود دوهفته زیر بارش برف و باران قرار داشته‌است، احتمال نفوذ آب در آن وجود دارد از این رو باید بازسازی و بازخوانی حافظه جعبه سیاه روی دستگاه جدیدی اجرایی شود. وی درباره زمان تخمینی نهایی شدن بازخوانی اطلاعات نیز گفت: نمی‌توان زمان دقیقی را برای نهایی شدن بازخوانی اطلاعات در نظر گرفت، اما تمام تلاش ما این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این اطلاعات مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد. محمد‌رضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس اما به میزان گفت: بررسی اطلاعات جعبه سیاه روز دوشنبه (امروز) انجام خواهد شد. وی ادامه داد: تأکیدمان بر این است که بررسی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای سقوط Fall کرده با حضور کمیته چهار‌نفره کمیسیون عمران مجلس انجام شود. وی ادامه داد: کمیسیون عمران پس از بررسی اطلاعات جعبه سیاه، گزارش خود را تکمیل و احتمالاً این گزارش را پیش از سال جدید به مجلس ارائه می‌کند.
درگیر نشدیم، همکاری کردیم
جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اما ایجادشدن درگیری را تکذیب کرده و به ایسنا گفت: نمایندگان این سازمان در حین دریافت جعبه سیاه با دادستانی همکاری‌های لازم را به عمل آورده و هیچ درگیری و مشکلی در این زمینه به وجود نیامده است.
کدگذاری 51 بافت انسانی کشف شده
کامروز امینی، مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمونه‌برداری و کدگذاری از 51‌بافت انسانی کشف و انجام شده است. وی افزود: این تعداد بافت انسانی کشف شده مشخص نیست که مربوط به چه تعداد از جانباختگان این سانحه هوایی است.
هواپیمای آسمان با 60‌مسافر و شش‌خدمه ساعت 8‌صبح یک‌شنبه 29‌بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک، اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

6 بار تجاوز به دختر 13 ساله توسط جوان 30 ساله+ عکس

دردسر ارسال 1700 پیام عاشقانه برای یک دختر 40 ساله + عکس

حمله زنبورها مرد45 ساله اندیمشکی را کشت + عکس

جزئیات انفجار نارنجک دستی در دست فاطمه 15 ساله + فیلم و گفتگو

دستگیری کثیف ترین عروس و داماد در کرج + عکس

وقتی شیرینی تعارفی را در تعمیرگاه خوردم بیهوش شدم / در بیمارستان فهمیدم چه بلای کثیفی سرم آمد!

راز تلخ نوزاد جابه جا شده در یک بیمارستان تهران / او بچه من نیست!

دردسر هدیه گرفتن از جوان عروسک فروش برای دختر تهرانی + عکس

مدرسه کانکسی در آتش سوخت + عکس

دستگیری سلطان کوکائین و فروشندگان «گل شیطان» در تهران + گفتگو وجزئیات

این تبهکار ساعت 120 میلیون تومانی به دست داشت + تصویر بدون پوشش

مار پیتون گوزنی را بلعید + عکس

استاد دانشگاه دختر دانشجو را به خانه اش برد / او مرا دختر خیابانی کرد!

دختر مجردم باردار شد، او نمی دانست پدر بچه چه کسی است! + عکس

پیدا شدن کلت کمری از محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج + عکس

پشت پرده درگیری عجیب برای تصاحب جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج

عکس های دیده نشده از لاشه هواپیما /عروسک دخترانه ای که صاحبش زیر برف ها مدفون است +تصاویر

 

کدخبر: 363051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟