چگونه پوستی صاف هنگام آرایش داشته باشیم/ترفندهای کرم پودر زدن

سیندا واتسون آرایشگر معروف نیویورکی می‌گوید: هدف کرم‌پودر و دیگر کرم‌‌های پوشاننده تغییر رنگ پوست نیست بلکه تنها هدف پوشاندن عیب و ایرادها و غیریکنواختی‌های پوست است تا پوست کاملا یکدست شود.

خیلی از ما دقیقا نمی‌دانیم که چطور باید کرم‌پودر را بزنیم که صورتمان را غیر طبیعی یا پیر نکند، خیلی‌ها به جای اینکه رنگ پوست را یکنواخت کنند با استفاده نادرست از کرم‌ پودریا کانسیلر پوست‌ صورت‌شان را غیرطبیعی و ایرادهای آن را بیشتر نمایان می‌کنند در حالی که کرم‌پودر زدن هم تکنیک‌های خاص خودش را دارد. مطلب زیر را بخوانید تا بدانید روش این خانم آرایشگر برای کرم‌ پودر زدن چیست.

اگر پوست براق دارید

کسانی که پوست براق و شفافی دارند یعنی پوست‌هایی که مثل آینه می‌درخشند اما گاهی هم جوش‌های ریزی در آن دیده می‌شود بهتر است بعد از زدن ضد آفتاب مخصوص پوست از پنکیک استفاده شود چرا که در این مواقع پنکیک هم قدرت پوشانندگی خوبی برای جوش‌ها دارد و هم اینگونه پوست‌ها را جوان‌تر نشان خواهد داد که البته نباید هیچگاه پنکیک را دور چشم‌ها زد بلکه تنها با گذاشتن و برداشتن پد پوست را باید کمی مات کرد.

اگر پوستی کدر دارید

اگر پوستی کدر و دارای جوش و همینطور لک‌های به جا مانده از جوش دارید، ابتدا ضدآفتاب فاقد چربی خود را بزنید، سپس از یک کرم‌ پودر خوب که قابلیت پوشانندگی خوبی دارد استفاده کرده و تمام نقاط پوست را با آن بپوشانید و با حرکت آرام ضربه زدن آن را کاملا روی پوست بخوابانید و در پایان کار آرایش هم پد یا همان ابر پنکیک را برداشته و با حرکت گذاشتن و برداشتن روی پوست، آن را کمی از براقی به ماتی برسانید.

اگر پوست چربی دارید

هنگام خرید کرم پودر حتما به لیبل آن دقت کنید که روی آن کلمه ( oil free ) یا ( matt ) نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌کند بلکه باید خودتان را برای زدن جوش‌های بدتر آماده کنید. کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک‌های خشک انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شماست. در صورتی که پوست‌تان نیاز به یک پوشش قوی‌تر دارد قبل از زدن کرم مایع با یک پد مرطوب یک لایه از فون خشک ( آکوا ) روی پوست‌تان بزنید.

مرحله اول حرفه ای کرم پودر زدن : رنگ کرم پودر مناسب پوست صورت تان انتخاب کنید

هنگام خرید برای تست رنگ کرم‌پودر باید ۳رنگ نزدیک به رنگ پوست‌تان را روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می‌شود یا نه؟ اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد. کرم‌پودری برای شما مناسب است که وقتی به خط فک پایین مالیده شود، خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نیاید.

مرحله دوم حرفه ای کرم پودر زدن : پوست صورت تان را زیرسازی کنید

اول از همه باید با یک کرم یا لوسیون مرطوب‌ کننده کار را شروع کنید. اگر پوست چرب یا حتی معمولی دارید حتما از مرطوب‌ کننده بدون چربی استفاده کنید. مرطوب‌ کننده باعث می‌شود کرم‌ پودر، بهتر روی پوست بخوابد و دوام بیشتری هم داشته‌ باشد.

مرحله سوم حرفه ای کرم پودر زدن : نقطه ای کرم پودر بزنید

به صورت نقطه‌ای روی پیشانی، چانه، بینی و کناره‌های بینی مقداری کرم‌پودر را بگذارید، معمولا بیشترین تغییر رنگ در مرکز صورت است به همین دلیل باید در این منطقه بیشترین پوشش را ایجاد کنید، تمرکز بیشتر را روی این قسمت بگذارید، با انگشت کرم را با کمی فشار روی پوست بمالید.

مرحله چهارم حرفه ای کرم پودر زدن : حالا نوبت کانسیلر است

هر منطقه‌ای از پوست که کمی تیره ‌است به خصوص زیر چشم‌ها باید با کانسیلر پوشانده‌ شود، با برس کوچک و ظریفی دقیقا زیر پلک پایین را با حرکت به سمت بینی کانسیلر بزنید. حواستان باشد که کانسیلر باید یک درجه روشن‌تر از کرم‌پودر باشد.

مرحله پنجم حرفه ای کرم پودر زدن : حالا با یک برس بزرگ و پرزدار به صورت پودر بزنید

اگر دوست داشته‌باشید می‌توانید یک پودر برنزه انتخاب کنید، در اطراف استخوان‌های صورت یعنی خط فک، خط رویش موها و شقیقه‌ها بیشتر تمرکز کنید، چون این مناطق برجسته‌اند و آفتاب بیشتری می‌خورند باید نسبت به دیگر جاهای پوست تیره‌تر باشند.

مرحله ششم حرفه ای کرم پودر زدن : منطقه T صورتتان را فراموش نکنید

منطقه T یعنی پیشانی و بینی معمولا از مناطقی هستند که کمی براق‌ترند به همین دلیل برای گرفتن این براقی باید از یک پودر مات استفاده کنید، با یک برس بزرگ بینی، پیشانی و چانه را با پودر بپوشانید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟