حجم ویدیو: 43.35M | مدت زمان ویدیو: 00:06:40

معمولاً آرایش صورت دخترانه سبکی‌ست لایت و ملایم که از رنگ‌های به‌خصوصی در آن استفاده می‌شود. این مُدل آرایش باعث جذابیت چهرۀ دخترخانم‌ها شده، بدون اینکه سن آن‌ها را بالا ببرد. گاهی اشتباه در انتخاب سبک آرایشی که متناسب سن شما نباشد به‌جای اینکه باعث زیبایی و جذابیت شما شود، صورتتان را از حالت طبیعی خارج کرده و چهره‌تان را زنانه می‌کند. در این نوشتار شما را با نکته‌های ریز و مهم آرایش دخترانه آشنا خواهیم کرد. همچنین با نحوۀ آرایش چشم‌گربه‌ای که این‌روزها بین جوان‌ها بسیار پرطرفدار شده است آشنا خواهید شد.

قبل از انجام آرایش صورت دخترانه صورتتان را با یک شوینده ملایم بشویید و پاکسازی کنید. سپس از یک کرم مرطوب‌کنندۀ ملایم برای زیرسازی پوستتان استفاده کنید. اگر دوست دارید تغییر اساسی در چهره‌تان ببینید می‌توانید از تکنیک کانتورینگ برای شکل‌دادن به صورتتان استفاده کنید.

کرم‌پودر سبک و مات بزنید

برای کرم‌پودر به‌سراغ انواع مدل‌های براق و سنگین آرایشی نروید. از کرم پودری متناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید؛ رنگی که نه تیره و نه روشن‌تر از پوستتان باشد. این کرم‌پودر تنها باید صورت شما را صاف کند و در صورت داشتن جای جوش یا لک آن‌ها را بپوشاند. برای زدن کرم‌پودر بهتر است آن را در چند مرحله و با مقدار کم بزنید تا روی پوست ماسیده نشود.

در صورت نیاز کانسیلر بزنید

اگر دور چشمانتان تیره است برای پوشاندن آن و یکدست‌شدن پوستتان از کانسیلر روشن‌کننده استفاده کنید. برای زدن کانسیلر باید به‌آرامی و با ضربه‌های انگشت روی پوستتان این‌ کار را انجام دهید، چون پوست دور چشم بسیار حساس و آسیب‌پذیر است.

پودر پنکک برای جلوگیری از تعریق صورت

برای اینکه در ساعاتی که آرایش دارید صورتتان دچار تعریق نشود، از یک کرم پودر سبک و ملایم که متناسب با رنگ پوستتان است استفاده کنید. رنگ کرم پودر و پنکک باید به‌گونه‌ای باشد که رنگ صورت و گردنتان تفاوت چندانی با هم نداشته باشند.

رژگونه هلویی یا آجری

پیشنهاد می‌کنیم برای رژگونه از رنگ‌های گرمی نظیر صورتی، هلویی یا آجری استفاده کنید؛ این رنگ‌ها برای آرایش دخترانه بسیار شیک خواهد بود.

سایه و خط چشم

برای رنگ سایه هم بهتر است رنگی خنثی یا کمی تیره‌تر از پوستتان استفاده کنید که تنها چشمانتان را جذاب‌تر کند. مدل‌های مختلفی برای خط چشم وجود دارد. امروزه مُدل گربه‌ای یا حالت‌دار بسیار پرطرفدار است که با نحوۀ انجام آن آشنا خواهید شد.

مدل موها

برای درست‌کردن موهای بلند می‌توانید خودتان دست‌به‌کار شوید یا اینکه اگر موهای کوتاه دارید از چند سبک ساده برای شکل‌دادن به آن‌ها استفاده کنید. فرکردن موها هم برای آرایش دخترانه بسیار ایده‌آل است که خودتان با اتوی مو از پس انجام آن بر می‌آیید. ویدئوی درست‌کردن موی دخترانه را در این لینک ببینید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 450698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟