ماسک عسل و ماست برای رفع تیرگی پوست

لکه‌های صورت معمولاً بر اثر عوامل متعددی مثل زخم‌ها و خراشیدگی‌های صورت، کهنه شدن جوش‌ها، بیماری‌هایی مثل آبله‌مرغان، جای تاول‌ها، سوختگی‌ها و در نهایت پیری ایجاد می‌شوند. ممکن است ظاهر شدن این لکه‌ها روی صورت باعث نگرانیمان شوند، اما ماسک‌ها و درمان‌های خانگی اینجا هستند تا به این نگرانی پایان بدهند. در این گزارش با بهترین ماسک‌ها و درمان‌های خانگی برای درمان لکه‌های صورت آشنا می‌شوید.

از نظر علمی لکه‌های قهوه‌ای صورت در اثر تجمع ملانین (یک ماده رنگی که در بدن تولید می‌شود) دربعضی سلول‌های پوششی پوست ایجاد می‌شوند. به طور کلی لکه‌های صورت در افرادی که در معرض پرتو‌های فرابنفش خورشید قرار می‌گیرند یا به طور ژنتیکی مستعد بروز آن‌ها هستند، بیشتر دیده می‌شوند. زخم شدن صورت و جوش‌های صورت هم از دیگر معضلاتی هستند که در نهایت موجب تخریب بافت پوست و لکه شدن صورت می‌شوند. گفتنی است که بیشتر تحقیقات وجود رابطه مستقیم میان آبرسانی و تغذیه پوست با بهبود این لکه‌ها را اثبات کرده است. در ادامه با برخی ماسک‌های آبرسان و مغذی پوست که به درمان لکه‌ها کمک می‌کنند، آشنا می‌شوید.

ماسک لک صورت

درمان لک صورت با عسل

عسل در واقع یک ماده مغذی سرشار از انواع آنزیم‌ها و ویتامین‌هاست. عناصر آلی و معدنی موجود در عسل به لایه‌برداری پوست و افزایش قدرت ترمیم این بافت کمک می‌کنند. عسل همچنین به کاهش سرعت تقسیم سلولی یا به عبارت بهتر پیر شدن سلول‌ها کمک می‌کند. ترکیب عسل با آبلیمو به سفید شدن پوست و از بین بردن رنگدانه‌های تیره‌کننده پوست کمک می‌کند.

۱ قاشق عسل و ۱ قاشق آبلیمو را ترکیب کرده تا یک محلول غلیظ بدست آید. با یک برس تمیز روی پوست پخش کرده و پس از مدتی با آب سرد شستشو دهید. برای درمان لکه‌های صورت بهتر است هرروز از این ماسک لک صورت استفاده کنید. با استفاده مداوم و روزانه از این ماسک به مدت یک یا دوماه شاهد تغییرات محسوسی در از بین رفتن لکه‌های صورت خواهید بود.

آبلیمو و عسل

ماسک لک صورت با عسل و ماست

عسل و ماست به صورت همزمان به تغذیه کردن و آبرسانی پوست به صورت موثر کمک می‌کنند. این دو به عنوان مواد روشن‌کننده پوست نیز شناخته می‌شوند. اسیدلاکتیک موجود در ماست به لایه‌برداری و از بین بردن سلول‌های مرده کمک کرده و با داشتن عناصر آلی و معدنی مختلف باعث تغذیه شدن سلول‌های پوششی هم می‌شود.

۱ یا ۲ قاشق ماست را به ۱ قاشق عسل اضافه کنید تا یک مخلوط یکنواخت تشکیل شود. با یک برس تمیز روی کل پوست پخش کنید و بعد از مدت ۲۰ دقیقه با آب سرد یا ولرم شستشو دهید. سه بار در هفته از این ماسک برای درمان لکه‌های صورت استفاده کنید.

ماسک عسل و ماست

درمان لک صورت با میوه‌ها

آلفاهیدروکسی اسید‌ها نام علمی و شیمیایی اسید‌های میوه‌ای است. این اسید‌ها روی پوست به عنوان لایه‌بردار‌های خفیف عمل کرده و موجب از بین بردن عوامل عفونی پوست و سلول‌های مرده می‌شوند. این اسید‌های ارگانیک در مرکبات و آناناس (سیتریک اسید) و انگور (تارتاریک اسید) و میوه‌های قرمز (لاکتیک اسید) وجود دارند. یکی از بهترین ماسک‌های میوه‌ای برای درمان لکه‌های صورت ماسک کیوی و توت‌فرنگی است. هر دوی این مواد با داشتن بهترین اسید‌های طبیعی به روشن شدن پوست و از بین بردن لکه‌ها و جای جوش‌ها کمک می‌کنند. آنزیم‌ها و ویتامین‌های موجود در این دو میوه موجب جوان شدن پوست هم می‌شوند. این ماسک لک صورت را به این روش تهیه کنید:

۱ عدد کیوی

۲ عدد توت‌فرنگی

میوه‌ها را رنده یا خورد کرده و سپس با هم ترکیب کنید. با یک برس تمیز همه ماسک را روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید. اگر به توت‌فرنگی یا کیوی حساسیت دارید از این ماسک استفاده نکنید. برای از بین بردن لکه‌ها دو یا سه بار در هفته استفاده از این ماسک لک صورت را تکرار کنید.

 

ماسک کیوی و توت فرنگی

درمان سریع لک صورت با سرکه سیب و آلوئه ورا

سرکه سیب محلولی است سرشار از استیک‌اسید و مالیک‌اسید است که هردوی این اسید‌ها به روشن شدن پوست و لایه‌برداری آن کمک می‌کنند. همچنین ماسک‌های آلوئه ورا موجب تغذیه و آبرسانی عمیق سلول‌ها می‌شوند. ترکیب این دو ماده یک ماسک قوی و موثر برای درمان لکه‌ها و جوانسازی پوست ایجاد می‌کند. با کمک این ماسک در یک دوره درمانی کوتاه، می‌توانید از شر لکه‌های صورت خلاص شوید.

۲ قاشق عصاره آلوئه‌ورا

۱ قاشق سرکه سیب

۱ قاشق آب

این مواد را ترکیب کرده و با یک پد پنبه‌ای تمیز روی سطح پوست پخش کنید. سعی کنید به مدت ۱ ماه هرشب قبل از خواب از این ترکیب استفاده کنید. صبح بعد از شستشوی صورت با یک نرم‌کننده مناسب نوع پوست خود، پوست را مرطوب کنید. خواهید دید که به زودی از شر لکه‌ها خلاص خواهید شد.

ماسک سرکه سیب و آلوئه ورا

درمان لک صورت با پوست موز

ماسک پوست موز یکی از ماسک‌های کمتر شناخته شده، اما بسیار موثر برای درمان بسیاری از ناراحتی‌های پوست است. پوست موز حاوی گلوکونولاکتون است. گلوکونولاکتون یک مکمل غذایی است که به طور طبیعی در پوست موز یافت می‌شود. جالب است بدانید گلوکونولاکتون امروزه در ساخت بسیاری از سرم‌ها و کرم‌های مراقبتی پوست به کار می‌رود. این ماده باعث لایه‌برداری خفیف، سفت شدن پوست و روشن شدن آن هم می‌شود.

ماسک پوست موز را به سادگی با تراشیدن بافت‌های داخل آن تهیه کنید. سپس مقداری کمی روغن نارگیل به آن اضافه کرده و روی پوست پخش کنید. اگر تمایلی به استفاده از روغن ندارید فقط کمی از بافت‌های پوست موز را به همراه شیر یا به تنهایی روی صورت بمالید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک پوست موز

نکته مهم در مراحل از بین بردن لکه‌های صورت با درمان‌های خانگی، صبوری و نظم شما در استفاده از ماسک‌هاست. پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع استفاده از ماسک‌ها از پوست خود عکس بگیرید و پس از یک ماه استفاده از ماسک با شرایط قبلی خود مقایسه کنید. همچنین می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را درباره درمان لکه‌های صورت با ما در میان بگذارید.

 

 

کدخبر: 400027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟