املت سیب زمینی پنیری با ژامبون+دستور پخت

مواد لازم برای سه نفر

سیب‌زمینی متوسط: سه عدد

تخم‌مرغ: پنج عدد

پیاز: یک عدد

ژامبون گوشت: چهار ورقه

پنیر (موزارلا، گودا، چدار و…): هشت ورقه

نمک: به مقدار دلخواه

روغن زیتون: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای شروع تابه را روی شعله متوسط بگذارید و در آن روغن بریزید. سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و نگینی خرد کرده و در تابه بریزید. نصف پیاز را به قطعات درشت خرد کرده و آن را هم در تابه بریزید. کمی نمک به آن اضافه کنید. با یک قاشق چوبی مواد درون تابه را هم بزنید تا حدود ۱۰ دقیقه یا زمانی که پخته شوند. با همان قاشق مواد درون تابه را له کنید. وقتی که مطمئن شدید که سیب‌زمینی‌ها کاملاً له شدند، شعله را خاموش کنید.

در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را بشکنید، نمک روی آن بریزید و کاملاً مخلوط کنید. سیب‌زمینی پخته‌شده را با تخم‌مرغ‌های هم‌زده مخلوط کنید. در یک تابه عمیق کمی روغن بریزید و نصف موادتان را کف تابه ریخته و پخش کنید. روی مواد چهار ورقه پنیر قرار دهید، سپس روی آن چهار لایه ژامبون گوشت را بگذارید، دوباره چهار ورقه دیگر پنیر روی آن بچینید. حال بقیه موادتان را روی پنیرها و ژامبون‌ها ریخته و به کمک یک قاشق آن را پخش کنید.

حدود پنج دقیقه اجازه دهید تا مواد روی شعله بپزند. روی تابه یک بشقاب قرار دهید و و املت را درون بشقاب برگردانید. حال دوباره املت را درون تابه قرار دهید تا طرف دیگر آن هم پخته شود. باز هم به‌مدت پنج دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این مدت املت را دوباره به درون ظرف برگردانید.

 

کدخبر: 389972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟