آمادگی استان یزد برای مقابله با موج ششم کرونا

به گزارش رکنا از یزد؛ دکتر لطفی اظهار داشت: این نشست با هدف بررسی وضعیت اجرایی مصوبات قبل و میزان پیشرفت مصوبات و ارائه و پیشنهادات و تصمیم گیری در خصوص کنترل و مبارزه با بیماری کرونا و پیشگیری از وقوع موج ششم کرونا با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در سالن همایش های باقرالعلوم برگزار شد.

وی ادامه داد: اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بررسی قوانین حاکمتی و دفاع از حقوق عامه مردم از محورهای این نشست بود.

در ادامه معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون در استان اظهار داشت: تاکنون ۹۲۰ هزار دوز واکسن به گروه های هدف استان تزریق شده است .

دکتر شریفی ادامه داد: ۷4 درصد جمعیت ۱۸ سال به بالای استان دوز اول واکسن و ۳۷ درصد جمعیت هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی به واکسینه شدن ۳۷ درصد گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در استان اشاره کرد و از والدین دانش آموزان که همچنان برای واکسن اقدام نکرده اند خواست به منظور حفظ سلامت فرزندشان و اهمیت برگزاری آموزش حضوری از نیمه آبان ماه، در هفته جاری به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

همچنین در این نشست مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی به نقش واکسیناسیون و کاهش ابتلا کادر درمان در موج پنجم کرونا اشاره کرد و افزود: در موج سوم بالغ بر ۱۰۰ نفر از نیروهای درمانی به کرونا مبتلا شدند اما با انجام واکسیناسیون در موج پنجم این آمار به ده تن کاهش یافت.

دکتر زارع به احتمال ایجاد موج ششم در اواخر آبان ماه اشاره کرد و  ادامه داد: در صورت وقوع پیک ششم کرونا در استان، همه امکانات درمانی استان در زمینه تخت بیمارستانی، امکانات، تجهیزات و دارو آمادگی لازم جهت خدمت رسانی مطلوب به هم استانی ها را دارند.

گفتی است نظارت بر فعالیت اصناف، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، آمادگی استان جهت اعمال محدودیت های هوشمند کرونایی، پوشش فراگیر واکسیناسیون و برخورد با خاطین و متخلفان بحث و تبادل نظر شد.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 728107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟