هوشمندسازی روشنایی معابر یزد

به گزارش رکنا از یزد، مهندس عبدالحمید عباس شیاری در بازدید از سامانه کنترلر هوشمند روشنایی معابر یکی از معابر اصلی شهر افزود: این سامانه شامل rtu و کنتاکتور و تجهیزات اندازه گیری است که قادر خواهد بود روشنایی معابر را در ساعات کم ترافیک کاهش و به صورت یک در میان یا یک سوم روشن یا خاموش کند.

وی اظهار کرد : با اجرای این سامانه نیازی به قطع و وصل چراغ ها به صورت دستی در شرایط کمبود تولید نیست و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری می شود.

این مسئول اضافه کرد : این سامانه دارای یک نرم افزار تحت وب بومی برای کنترل از راه دور و برنامه ریزی قطع و وصل روشنایی بر روی بستر اینترنت طراحی و اجرا شده است.

مهندس شیاری   نصب بر روی  تابلو های روشنایی  در معابر اصلی شهر و امکان کنترل حدود 10 هزار مجموعه چراغ را از مزیت های آن بیان کرد.

وی کاهش مصرف انرژی الکتریکی و افزایش طول عمر لامپ‌ها با بهره گیری از سامانه کنترلی هوشمند را متذکر شد و گفت : ساعت های پایانی شب تا ساعت های اولیه روز که رفت و آمد به حداقل ممکن می رسد ، استفاده از این سیستم ها ضمن کاهش میزان مصرف انرژی باعث افزایش طول عمر چراغ ها و نیاز به تعویض کمتر لامپ های معیوب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اشاره کرد : بر حسب نیاز در شرایط مختلف تعدیل بار روشنایی معابر بدون کاهش امنیت مردم با بهره مندی از سامانه های هوشمند صورت گرفته و می توان به کمک آن بار مصرف روشنایی را در شرایط پیک بار کنترل کرد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 727558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟