گام دوم انقلاب محور فعالیت های شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد قرار گیرد

به گزارش رکنا از یزد، آیت الله ابوالقاسم وافی

در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار یزد که با حضور نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: برای حفظ این نهاد مردمی راهی جز خدمت به مردم نیست و این خدمت آثار وضعی دارد و پاداش بالایی را شامل حال خدمتگزاران می کند. 

ایشان در ادامه با تاکید بر پیوست فرهنگی در امور شهری گفت: پارک های بانوان توسعه پیدا کند و در امور شهری به مبانی گام دوم انقلاب توجه لازم را داشته باشید. 

در ابتدای این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر یزد با قدردانی از آیت الله وافی در حضور در این جمع گفت: شهر بزرگترین نهاد فرهنگی و اجتماعی است و محل تحقق و اجرا احکام، معارف و ارزش های الهی و بستر اجرای دین است. شهر محیط تبدیل دین به زندگی است و شهرداری و شورای شهر باید شهر را با قوانین و مقررات موجود به مدیریت کند. 

غلامحسین دشتی افزود: رابطه ما با مراکز علمی مانند دانشگاه ها و حوزه های علمیه به عنوان مرکز اندیشه و مرکز هدایت و راهنمایی باید بیشترو نهادینه شود. شورای شهر و شهرداری از یک سو با حق الناس یعنی حقوق آحاد مردم سر و کار دارد و از سوی دیگر با بیت المال که حق جامعه است سر و کار دارد و بین این دو حقوق شرعی و الهی در تردد است که در قانون و ضوابط و هم در اجرا مراقبت لازم است تا حقی ضایع نگردد و این کار و مسئولیت بسیار سنگینی است. 

لذا در تدوین قوانین کارآمد و دقیق که رعایت همه جوانب را داشته باشد دانشگاه و حوزه های علمیه لازم است در کنار کارشناسان شهرداری قرار گیرند و در حوزه های علمیه فقه شهر و فقه مدیریت شهر مدنظر قرار گیرد. اگر حوزه های علمیه رسالت اجرایی بر احکام ناب اسلامی را دارند شهر و شهرداری محیط محوری و کانون این رسالت است.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 727375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟