آیت الله ناصری: چهره شهر باید با حفظ سنت ها، زیبا و امیدوار کننده باشد.

به گزارش رکنا از یزد، آیت الله محمدرضا ناصریبا آرزوی توفیق برای رئیس جدید سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، رسیدگی به ظاهر شهر را متناسب با مناسبت ها مورد تاکید قرار داد و گفت:  البته ظاهر شهر باید به گونه ای باشد که در شان دارالعباده باشد. چهره شهر باید زیبا و برای مردم امیدوار کننده باشد اما توجه به دین و فرهنگ اسلامی فراموش نشود، و باعث حفظ سنت ها و ارزش ها شود.

وی بر ضرورت توجه به گردشگری تاکید کرد و افزود:  باید بررسی کنیم و متوجه باشیم که داشته هایی که گردشگران برای ما دارند، حساب شده باشد و ما نیز داشته هایی را به آنها ارایه کنیم که مناسب باشد و چهره شهر، ادب و اخلاق مردم و اعتقادات آنها را نشان دهد.

وی خواستار ایجاد تنوع در شهر با  نصب تابلوهای جذاب برای گردشگران شد و افزود: این تابلوها باید دارای مفاهیم جذاب باشد. گردشگران باید با انتقال این مفاهیم  با اسلام و فرهنگ اسلامی ایرانی آشنا شوند.

وی به اهمیت مفاهیم تابلوهایی که در شهر نصب می شود، اشاره و تاکید کرد: این مفاهیم در ارتباط با خدا و آرامش بخش باشد، برای مثال می‌توان به دوران دفاع مقدس اشاره کرد که در مسیرجبهه، جملاتی قرار می گرفت که پندآموز بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد:  چهره شهر باید زیبا، تمیز و با نشاط باشد، مردم باید با زیبایی و ظرافت در فضاسازی های شهری،  در جریان مناسبت ها قرار بگیرند،  فعالیت‌ها باید سنجیده و ویژه باشد و به جنبه‌های شرعی و فرهنگی توجه شود.

 وی اعلام کرد: در برنامه ریزی ها به همه جوانب دقت شود. سنت های دینی و فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی باید جایگزین سنتهای غلط غربی از جمله سگ  گردانی و خرید و فروش سگ شود. این رویکرد نیازمند یک کار ظریف است. دشمن با توجه به مذهبی بودن،  یزد را مورد توجه قرار داده و قصد دارد فرهنگ اصیل اسلامی یزد را کمرنگ کند.   

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد خواستار نصب تلویزیون‌های شهری برای ارائه مفاهیم مهم از جمله توجه به خدا و  نماز و سنت زیبای کمک کردن به همدیگر شد و افزود: فضای مجازی خلاء هایی را در این حوزه ایجاد کرده که باید اصلاح شود و ارتباط مردم با مساجد و روضه ها دوباره برقرار شود. می توان با نصب این تلویزیون های بزرگ در شهر، مفاهیم را در قالب هنر از جمله کلیپ های کوتاه و آموزنده، تصاویر و جملات زیبا، به مردم آموزش داد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر شفافیت در حوزه مالی تاکید کرد و گفت:  باید در این حوزه قوی، مطمئن و شفاف عمل کرد تا جلوی فتنه ها گرفته شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این دیدار از تدوین برنامه و ارائه آن به آیت الله ناصری برای  اجرای فعالیت های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سازمان خبر داد و گفت: تلاش می شود این برنامه با اطلاعات دقیق و استفاده از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تدوین شود و از نتایج مطالعه و پژوهشی که در زمینه مدیریت شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی، هنری و اقتصاد شهر اسلامی مورد توجه مقام معظم رهبری با ۵ شاخص اصلی انجام شده،  استفاده شود.

 وی همچنین بر ضرورت هماهنگی دستگاهی برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و ارتقاء خدمات حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تاکید کرد و از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خواستار فرصت ثابتی برای ارائه گزارش و دریافت رهنمودهای ایشان،  با توجه به نگرانی هایی که در این حوزه دارند، شد.

یزد/سمیه گلابگیریان

 

کدخبر: 727296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟