هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا در یزد برگزار شد

به گزارش رکنا از یزد،  مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در آیین اختتامیه هفتمین کنگره شهدا کشور در استان یزد گفت:  

محمدرضا میرجلیلی  افزود: این کنگره کشوری طی دو روز به صورت مجازی همزمان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب در قالب پنل آغاز و مراسم اختتامیه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره در ۴ پنل تخصصی اظهار داشت: موضوعات علمی و پژوهشی ، اخلاق و معنویت، سبک زندگی و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت در بیانیه گام دوم انقلاب؛ از پنل های تخصصی مطرح شده  در این کنگره است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: هشتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا به نام شهدای سلامت سال آینده برگزار خواهد شد.

دکتر میرجلیلی تصریح کرد: تجلیل از خانواده های شهدای مدافع سلامت استان و رونمایی از کتاب راهبرد سعادت با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های اختتامیه هفتمین کنگره کشوری بزرگداشت شهدا بود.

 مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ما وارثان فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، تاکید کرد: هر جایی که به نیروهای جهادی متکی شدیم و خودباوری داشتیم، پیروز بودیم.

سیدمحمد پورحسینی» امروز پنجشنبه در دومین روز از برگزاری هفتمین کنگره کشوری شهدا که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حال برگزاریست، با بیان این که هر جایی که به نیروهای جهادی متکی شدیم و خودباوری داشتیم، پیروز بودیم، گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در حوزه‌های تحریم حداکثری از سوی دشمن علیه کشورمان انجام شد، امروز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توانستیم موفقیت‌های زیادی در حوزه کرونا دست یابیم.

وی کفت: عمق استراتژیک ما تمام خاورمیانه است زیرا خودباوری ما در دوران دفاع مقدس نشان داد که فرهنگ جهاد، شهادت و ایثارگری دلیل بر آن بوده است.

وی با بیان این که ما وارثان فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، گفت: متاسفانه با وجود تمام زحماتی که در مورد فرهنگ جبهه و شهادت کشیده شده، هنوز عقب هستیم و در این عرصه خیلی بیشتر باید کار کنیم.

مشاور وزیر بهداشت ضمن بیان این که زندگی هر یک از شهدا می‌تواند یک فیلم نامه و کتاب باشد، اظهار کرد: اگر این قهرمانان در اختیار غرب بودند برای هر یک از آنها دنیا را خبردار می‌کردند ولی ما کم‌کاری کردیم.

پورحسینی در پایان از رشد علمی و مباحث فرهنگی و کنگره‌های شهدا در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ابراز خرسندی کرد.

«محمد صالح جوکار» نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که برای این که بر مبنای گام دوم انقلاب پیش برویم باید از تجربیات بیش از چهل سال گذشته استفاده و به نسل آینده نیز اعتماد کنیم، گفت: باید در عمل به نسل جوان اعتماد کنیم زیرا امروز جوانان نیروهای پیشران جامعه هستند.

وی در این باره افزود: در هشت سال دفاع مقدس مدیران و فرماندهان ما همین جوانان بودند که الگوی مدیریت را برای جهان رقم زدند و نمونه آنها شهید سلیمانی بود که حرکت های خارق العاده‌ای انجام داد.

جوکار با تاکید بر الگوبرداری از مدیریت دفاع مقدس، اظهار کرد: باید درس‌های هشت سال دفاع مقدس را برای آینده و نسل آینده تبیین کنیم و الگوسازی از دفاع مقدس کنیم.

وی گفت: امروز بسیاری از دختران ما از شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید کاظمی الگوسازی کردند و در حال خودسازی کردن هستند تا مانند آنها شوند که این برای ما بسیار ارزشمند است.

وی به ایثارهای بسیار از سوی مردم و جوانان در جریان بیماری کرونا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سیره شهدا و سرگذشت پژوهشی از سیره شهدا و ثبت کردن در تاریخ و این که ایران اسلامی گام های بلندی برداشته است، باید برای جامعه تبیین کنیم.

وی تاکید کرد: آینده را جایی که مقام معظم رهبری نشانه گرفته و گام آخر به عنوان ایجاد تمدن نوین اسلامی است، می‌دانیم.

نماینده مردم یزد در مجلس در پایان گفت: امیدواریم جوانان ما امروز با خدای خود معامله کرده و در عرصه خداباوری و خودباوری و ولایتمداری حرکت های موثری برای این انقلاب بردارند.

«سید جلیل میرمحمدی» نماینده مردم تفت و میبد در مجلس نیز با بیان این که متاسفانه ما نگاه غیر عملیاتی به اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب داشته‌ایم، گفت:مقام معظم رهبری در جلسه‌ای به برخی از مسئولان فرمودند که من برای این بیانیه خیلی وقت گذاشتم و این نشان از اهمیت آن دارد.

وی یکی از مخاطبان اصلی این بیانیه را جوانان خواند و گفت: اگر پایه اساسی این بیانیه را بررسی کنیم شاهد عرصه تحقیق پژوهش و علم است که مخاطب اصلی آن دانشجویان، دانشگاهیان و اساتید هستند.

میرمحمدی یکی از بهترین و موثرترین فرصت‌ها را علم و تحقیق و پژوهش خواند و افزود: امروز ضرورت ویژه دارد که به این بخش از بیانیه توجه ویژه شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت لحظه به لحظه دفاع مقدس، از نارضایتی ایشان در این باره گفت و افزود: دفاع مقدس بر اساس بیانات حضرت امام (ره) معجزه بزرگ قرن و معجزه الهی است زیرا با هر نگاهی که به آن نگاه کنیم، امکان ندارد ما را به پیروزی رسانده باشد ولی به فضل الهی شاهد پیروزی بودیم.

نماینده مردم تفت و میبد در پایان ابراز کرد:یکی از مجموعه هایی که می تواند کمک کند تا بیانیه گام دوم انقلاب را عملیاتی کند، مجموعه دانشجویان است که باید در ابتدا حلقه وصل چهل ساله اول و دوم را ایجاد کنیم و این انتقال را انجام دهیم.

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سخنانی را ایراد کرد.

رونمایی از کتاب «راهبرد سلامت» شامل مجموعه مقالات هفتمین کنگره شهدا در موضوع گام دوم انقلاب، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت یزد، پایانبخش این دوره از کنگره بود.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 723210 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟