چرا علی کریمی را شایسته تر از دیگران می دانیم ؟

هر چند ابتدا نیز باید بگویم که به انتخابات فدراسیون فوتبال خوشبین نیستم و معتقدم همان هایی که سناریوی انتخابات ۱۰ اسفند را نوشته اند نام شان از صندوق آراء بیرون خواهد آمد ، اما به شخصه معتقدم که علی کریمی در بین کاندیداهای موجود صلاحیت بیشتری برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال دارد .

گر چه یک عده نیز در طرف مقابل خلاف نظر نویسنده را دارند اما به هر حال حضور علی کریمی فرصتی شده تا بیشتر از گذشته پیرامون انتخابات فوتبال دست به تجزیه و تحلیل بزنیم .

اما دلایلی که معتقدم علی کریمی صلاحیت لازم را داراست و می تواند رفورم لازم را در فوتبال ایران بوجود آورد :

۱_ گفته شده که علی کریمی تجربه مدیریتی ندارد ، گر چه فردی کاملا فوتبالی است و دلسوز فوتبال است . جالب اینکه یکی از کسانی که این حرف را زده مهندس هاشمی طباست . رییس سازمانی که به شخصه معتقدم یکی از موفق ترین مسوولان ورزشی بعد از انقلاب بوده و خدماتش بر کسی پوشیده نیست . اما از مهندس هاشمی طبا می پرسم اگر به تجربه مدیریتی قایل است چرا در دوره حضور خویش در راس سازمان تربیت بدنی تمام قد پشت انتخاب امیر رضا خادم برای تصدی ریاست فدراسیون کشتی ایستاد و از هر گونه حمایتی از او دریغ نکرد ؟ آخر نمی شود در یک زمان حضور یک قهرمان در راس فدراسیون مهمی چون کشتی مثبت باشد و امروز حضور قهرمانی چون علی کریمی بدون تجربه مدیریتی لازم تلقی شود .

۲_ معتقدم علی کریمی بهتر می تواند در غیاب کسانی که انتظار حضور از آنها می رفت و به هر بهانه و دلیلی به عرصه انتخابات ورود نکردند ، فوتبال را مدیریت کند و این رشته مهم و مورد توجه عموم را از شر مافیای ریشه دوانده در این رشته نجات دهد . یکی به لحاظ اینکه برای فوتبال کیسه ای ندوخته و به لحاظ مالی تامین است و دوم نیز اینکه پایش به کانون های قدرت و فساد فوتبالی باز نشده که دامن او را نیز در فوتبال آلوده کنند . سوم نیز اینکه او مهدی مهدوی کیا را بعنوان نایب رییس اول خود معرفی کرده که متین و با شخصیت است و هر دو دل در گرو اعتلای فوتبال ایران دارند . آیا براستی می توان از کنار تجربه حضور این دو در فوتبال آلمان بعنوان کشوری صاحب سبک در مدیریت فوتبال به سادگی گذشت .؟

۳_ در حال حاضر کسانی از هیات رییسه قبلی در انتخابات فدراسیون حاضر شده اند که در پرونده قرارداد با “مارک ویلموتس” بلژیکی کلی لطمه و زیان به فوتبال کشور وارد آورده اند و ضابط قضایی آنان را تا روشن شدن کامل پرونده شان و رسیدگی قضایی از تصدی مسولیت های فوتبالی منع کرده است . بگذریم از اینکه می توان پرسید که خروجی این عده از مدیران در دوره تصدی شان در فدراسیون فوتبال چه بوده است .

۴_ یکی دیگر از کاندیداها که برایش احترام قایلم و پیش از این در سمت معاون قهرمانی وزارت ورزش و رییس کمیته ملی المپیک تجربه مدیریتی دارد ، در حالی بعد از ثبت نام در انتخابات صحبت از آماده کردن سند تحول آفرین فوتبال به میان آورده که برای یک سال رییس انتقالی فدراسیون فوتبال بوده است . در حقیقت این سوال قابل طرح است که مهندس کیومرث هاشمی اگر برای فوتبال برنامه راهگشا داشته چرا در همان یک سال از برنامه کلیدی خود رونمایی نکرد تا باقیات صالحاتی در فوتبال از خود بر جای گذاشته و امروز جملگی فوتبالی ها قدمش را سر چشم بگذارند .

۵_ دو کاندیدای دیگر نیز عملکرد مرورشده ای در فوتبال دارند و طی این سالها از زبان آنها نکته ظریفی ندیده ایم که گره گشای مسایل و مشکلات امروز فوتبال باشد .

۶_ قطعا در این عرصه علی کریمی کاندیدای صد در صدی نیست و طبیعتا او نیز باید بسان امثال علی کفاشیان ، مهدی تاج و حیدر بهاروند در این فوتبال تجربه کسب کند که به مدیری پخته و کامل تبدیل شود ، اما حرف این است که در مسیر انتخابات ۱۰ اسفند آزموده را آزمودن خطاست و جامعه بزرگ فوتبال نباید اجازه دهد که یک بار دیگر غیر فوتبالی ها از دوش آنان بالا رفته و بعدها به آنها پز مدیریتی شان را داده و در را نیز به رویشان ببندند.

به هر روی علی کریمی و تیمش اگر به فینال انتخابات فدراسیون برسند باید برنامه راهبردی خود را برای متحول کردن فوتبال و بریدن دست مافیای قدرت و فساد در این رشته به اعضای مجمع فدراسیون ارایه دهند تا در صورت رای اعتماد مجمع به برنامه های خود ، بتوانند رنسانس مورد انتظار را در این رشته به منصه ظهور برسانند .آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

نویسنده : حجت اله اکبرآبادی

کدخبر: 649886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟