نیاز توجه مدیران شهری رشت به آستان خواهر امام رضا (ع)

به گزارش رکنا ، حجت الاسلام ستار علیزاده امروز( شنبه، 10 آبان) در دیدار با شهردار جدید شهر رشت خواستار توجه بیشتر مجموعه مدیریت شهری رشت به آستان خواهر امام رضا(علیهماالسلام)رشت شد و گفت: فاطمه اخری فرزند بلافصل امام موسی کاظم( علیه السلام) و خواهر امام رضا(علیه السلام) و آبرو و افتخار شهر رشت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با ابراز خرسندی از طرح موضوع توسعه حرم مطهر حضرت فاطمه(س) در اولین جلسه رسمی شهردار جدید رشت اعلام کرد: هر خدمتی به توسعه و آبادانی آستان خواهر امام رشت خدمت به اهل بیت و مردم متدین رشت بوده و قطعاً ماندگار است.

وی افزود: قدم هایی در گذشته برداشته شد که لازم بود اما کافی نبود.

علیزاده با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه گیلان نگاه و انتظار مالی چندانی از شهرداری ندارد، گفت:خواسته به حق مردم شهر، طرح توسعه و جامع حرم و اتصال آن به طرح تفصیلی شهر است و بر این اساس از هر خدمتی در راستای اجرای طرح جامع خواهر امام استقبال می کنیم.

وی از تشکیل ستاد بازسازی و توسعه آستان خواهر امام با خواست و حضور آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استاندار گیلان خبر داد و بیان کرد: این ستاد به دستور و ریاست استاندار در آینده نزدیک تشکیل خواهدشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: نمونه این کار در حرم آقا سید جلال الدین اشرف در حال انجام است و وسعت حرم آقا سید جلال الدین اشرف از چهار هزار متر به 11 هزار متر افزایش پیدا کرده است

وی کنترل ساخت و ساز اطراف حرم خواهر امام و تطابق طرح جامع توسعه حرم با طرح تفصیلی شهر رشت را خواستار شد و گفت: جلسات مشترک کارشناسان اوقاف و شهرداری می تواند در این زمینه مفید باشد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه شهرداری، اوقاف را مانع توسعه شهر نبیند، گفت: اوقاف همراه و در خدمت توسعه شهر رشت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: رویکرد سازمان اوقاف توسعه خدمات اجتماعی به مردم است.

مهندس احمدی، شهردار جدید رشت نیز در این دیدار از تشکیل ستاد بازسازی و توسعه آستان خواهر امام استقبال کرد و گفت: شهرداری آمادگی همکاری در حوزه توسعه و بازسازی حرم خواهر امام دارد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر بازسازی و توسعه آستان خواهر امام ساختار مند شود در آینده امور با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

احمدی یادآور شد: در جلسه هیئت امنا شهردار منطقه و کارشناسان شهرداری هم دعوت شوند تا طرح توسعه حرم با طرح تفضیلی شهر تطابق شود.

وی به ظرفیت بازآفرینی شهر توسط شهرداری اشاره و اذعان کرد: شهر رشت از این نظر جای کار بسیاری دارد و زمینه ها و ظرفیت های داخلی برای اجرای طرح های بازآفرینی از هم اکنون باید در دستگاهها ایجاد شود.

شهردار رشت گفت: در بودجه نویسی سال 1400 این اصرار از طرف اوقاف وجود داشته باشد و در جلسه با استاندار به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی مطرح شود تا سازمان برنامه و بودجه مکلف به اختصاص ردیف بودجه برای طرح توسعه حرم خواهر امام مطابق با طرح تفضیلی شهر رشت شود.

احمدی اعلام کرد: همه دستگاهها برای توسعه و آبادانی شهر به کمک شهرداری بیایند.

شهردار رشت با بیان اینکه رویکرد شهرداری رشت توجه به مناطقی است که در گذشته کمتر به آنها توجه شده است، گفت: حرکت جهادی برای خدمت رسانی به مردم باید به صورت مستمر تا رفع همه مشکلات وجود داشته باشد.

در پایان این نشست که جمعی از مدیران اوقاف گیلان و خانم شیرزاد، عضو شورای شهر رشت و هیئت امنای خواهر امام رشت نیز حضور داشتند حکم خادم افتخاری بقاع متبرکه شهرستان رشت به ویژه بقعه خواهر امام به مهندس احمدی، شهردار رشت اعطا شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 622141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟