راهنمای خرید لپ‌تاپ‌ در محیط کار

در این گزارش قصد داریم بهترین لپ‌تاپ‌ها برای استفاده در محیط کار را به شما عزیزان معرفی کنیم.

به گزارش رکنا ، این روز‌ها استفاده از لپ‌تاپ‌های رده تجاری در محیط‌های کاری بسیار مرسوم شده است و با عرضه انواع مختلفی از آن‌ها که دارای پیکربندی‌ها و امکانات جانبی گوناگونی هستند، به راحتی می‌توان آن‌ها را جایگزین کامپیوتر‌های رومیزی کرد. اما چگونه می‌توان مناسب‌ترین لپ‌تاپ را برای امور شغلی پیدا کرد؟

در حال حاضر برای خرید یک لپ‌تاپ تجاری یا در رده کاری، فاکتور‌ها و عوامل گوناگونی دخیل هستند. این موضوع سبب شده است که برای انتخاب و خرید یک محصول مناسب در این رده، کار سختی در پیش داشته باشیم. اما قصد داریم به منظور راهنمایی و هدایت شما به سمت بهترین انتخاب، در مطلب زیر با جزییات مفصلی در مورد مهم‌ترین عواملی که در خرید این دستگاه‌ها دخالت دارند صحبت کنیم. می‌توانید با مطالعه این مطلب، خود را برای انتخاب و خرید یک لپ‌تاپ تجاری مناسب و ایده‌آل آماده کنید.

قرار است از لپ‌تاپ چه استفاده‌ای داشته باشیم؟

مهم‌ترین سوالی که باید پیش از خرید هر لپ‌تاپی به خوبی پاسخ داده شود، محدوده وظایفی است که قصد داریم پس از خرید به این دستگاه محول کنیم. اگر این لپ‌تاپ قرار است در محیط کار یا شرکت ما برای آماده‌سازی گزارش‌ها، طراحی ارائه‌ها و یا تدوین جدول اطلاعات، مورد استفاده قرار بگیرد تمامی لپ‌تاپ‌های جدید و مدرن امروزی می‌توانند پاسخگوی این نیاز‌ها باشند. اما اگر قصد دارید این لپ‌تاپ را جایگزین یک PC رومیزی کنید بهتر است به سراغ خرید دستگاه‌هایی بروید که دارای نمایشگر‌های بزرگ و در ابعاد ۱۵ یا ۱۷ اینچ هستند؛ چرا که این دستگاه‌ها به لطف در اختیار داشتن نمایشگر‌های بزرگ‌تر می‌توانند عملکرد بهتر و راحت‌تری را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

اما اگر در نظر دارید از این لپ‌تاپ جدید برای ویرایش ویدیوها، طراحی‌های گرافیکی، تولید محصولات و یا دیگر کاربرد‌های مشابه بهره بگیرید بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که حداقل دارای یکی از پردازنده‌های نسل جدید Core i۷ و هشت گیگابایت حافظه رم هستند. حتی در انتخابی مناسب تر، بهتر است این لپ‌تاپ را به ۱۶ گیگابایت از حافظه رم مجهز کنیم. همچنین مناسب است این لپ‌تاپ دارای پورت‌های ارتباطی متنوعی باشد تا بتواند به صورت همزمان به انبوهی از دستگاه‌های جانبی متصل شود.

در حال حاضر لپ‌تاپ‌هایی که در کلاس Workstation یا ایستگاه‌های کاری عرضه می‌شوند بهترین انتخاب برای برآورده کردن این نیاز‌ها هستند؛ چرا که به طور معمول می‌توان در آن‌ها جدیدترین نسل از پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک موجود در بازار را به کار گرفت و به صورت خاص برای استفاده به عنوان ابزار کسب‌وکار ساخته شده‌اند.

چگونه بهترین لپ‌تاپ را برای استفاده در محیط‌ کار خریداری کنیم؟

گروه دیگری از شرکت‌ها نیاز دارند که برای معرفی و نمایش محصولات خود به مشتریان، از لپ‌تاپ‌ها استفاده کنند. بهتر است این لپ‌تاپ‌ها دارای طراحی جدید، ظاهری زیبا و بدنه‌ای مرغوب باشند تا بتوانند اهمیت محصولات شما را بهتر به نمایش بگذارند. بدنه باریک و کم وزن و همچنین نمایشگر با وضوح بالا و قابل چرخش نیز اگر در این لپ‌تاپ‌ها یافت شود، آن‌ها را به انتخاب ایده‌آل‌تری تبدیل می‌کند.

قرار است چه نرم افزار‌هایی را بر روی این لپ‌تاپ به اجرا درآوریم؟

عامل مهم دیگری که در انتخاب یک لپ‌تاپ تجاری مناسب دخالت دارد، نرم افزار‌ها و ابزار‌هایی است که قصد داریم بر روی آن به اجرا در آوریم. اگر قرار است از نرم افزار‌هایی استفاده کنیم که در طی سال‌های اخیر، نسخه جدیدی از آن‌ها منتشر نشده، بهتر است قبل از خرید لپ‌تاپ، در مورد سازگاری آن‌ها با سیستم عاملی که بر روی این دستگاه در دسترس است تحقیق کنیم.

لپ‌تاپ‌های مک‌بوک موجود در بازار، اگرچه قیمت بالایی دارند، اما باز هم برای خرید بسیار وسوسه‌کننده هستند. اگر نرم‌افزار‌هایی که قرار است بر روی این لپ‌تاپ جدید نصب کنیم با سیستم عامل مک سازگاری نداشته باشند آنگاه خرید مک‌بوک‌های اپل می‌تواند یک انتخاب گران قیمت و بیهوده باشد.

در حال حاضر ویندوز به عنوان پرکاربردترین سیستم عامل در لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که بیشترین سازگاری را با نرم افزار‌ها و ابزار‌های گوناگون دارد. در طی یکی دو سال اخیر، اغلب لپ‌تاپ‌های جدید بازار به آخرین نسخه از این سیستم عامل یعنی ویندوز ۱۰ مجهز شده‌اند. به همین دلیل اگر نرم‌افزار‌های موردنیاز شما تنها با نسخه‌های قدیمی‌تر از این سیستم عامل، همچون ویندوز ۷ یا ۸.۱، سازگاری دارند بهتر است از امکان نصب این سیستم عامل‌ها بر روی این لپ‌تاپ جدید اطمینان حاصل کنید.

به طور معمول دسترسی به درایور‌های این لپ‌تاپ‌های جدید که با نسخه‌های قبلی از سیستم عامل ویندوز نیز سازگاری داشته باشند به سختی امکان پذیر است. با وجود این، بازهم می‌توان به لطف نسخه‌های مجازی از سیستم عامل ویندوز، این نرم افزار‌های قدیمی را حتی بر روی ویندوز ۱۰ نیز به اجرا در آورد.

در طی ماه‌های اخیر استفاده از سیستم عامل ChromeOS نیز بر روی لپ‌تاپ‌ها مرسوم شده است. این سیستم عامل به صورت گسترده بر روی کروم‌بوک‌های شرکت گوگل قابل دسترس است. ChromeOS مبتنی بر پردازش ابری است و به همین دلیل به تازگی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. به طور کلی کروم بوک‌ها محصولات ارزان‌قیمتی هستند که می‌توان وظایف ساده و سبک را به آن‌ها سپرد. به این ترتیب اگر قصد دارید تنها از نرم افزار‌های معمول استفاده کنید و همچنین نیازی به پردازش‌های پیچیده ندارید، خرید این دستگاه‌ها نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

چگونه بهترین لپ‌تاپ را برای استفاده در محیط‌ کار خریداری کنیم؟

آیا زیاد مسافرت می‌کنید؟

اگر لپ‌تاپ جدیدی که قصد خرید آن را دارید قرار است برای مدت‌های طولانی حمل شود و در مسافرت‌ها نیز همراه شما یا دیگر کارمندان شرکت باشد، عوامل دیگری نظیر ابعاد، وزن، ضخامت، استحکام بدنه و شارژدهی باتری نیز در انتخاب شما دارای اهمیت ویژه‌ای خواهند بود. از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌ها نیاز دارند که برای معرفی و نمایش محصولات خود در ملاقات‌های مختلف از یک لپ‌تاپ استفاده کنند، تحت این شرایط، ویژگی‌هایی که در بالا عنوان شد نیز باید تا میزان زیادی مورد توجه قرار بگیرند.

ابعاد و وزن لپ‌تاپ‌ها معمولاً با توجه به اندازه نمایشگر آن‌ها مشخص می‌شود؛ به همین دلیل انتخاب لپ‌تاپی که دارای یک نمایشگر ۱۴ اینچ و یا حتی کوچکتر است در این حالت مناسب به نظر می‌رسد. لپ‌تاپ‌های الترابوک که دارای وزن و ضخامت مناسبی هستند نیز برای کاربرانی که به یک دستگاه با قابلیت حمل و نقل بالا نیاز دارند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود.

دیگر عاملی که باید در هنگام خرید یک لپ‌تاپ قابل حمل مورد توجه قرار بگیرد، میزان ظرفیت باتری و شارژدهی آن است. به همین دلیل باید پیش از خرید این دستگاه‌ها، به زمان شارژدهی باتری موجود در آن‌ها نیز دقت کرد. معمولاً در هنگام معرفی و عرضه یک لپ‌تاپ، میزان شارژدهی باتری نیز از سوی شرکت تولید کننده آن اعلام می‌شود. می‌توان با کسر یکی دو ساعت از مدت زمان اعلام شده، به میزان شارژدهی واقعی این دستگاه‌ها پی برد.

همچنین خرید لپ‌تاپ‌های اقتصادی و ارزان قیمت برای کاربرانی که به یک دستگاه قابل حمل نیاز دارند ایده مردودی است. چرا که در این لپ‌تاپ‌ها از بدنه‌های پلاستیکی و نامرغوب استفاده می‌شود و جا به جایی طولانی مدت به راحتی به آن‌ها آسیب وارد می‌کند. لپ‌تاپ‌های با بدنه فلزی اگرچه قیمت بیشتری دارند، اما تضمین می‌کنند که در هنگام جا به جایی و یا حتی در صورت وارد شدن ضربه از استحکام بسیار بهتری برخوردار هستند. صفحه نمایش با قابلیت چرخش به صورت ۳۶۰ درجه و همچنین نمایشگر‌های لمسی نیز می‌تواند برای لپ‌تاپ‌های قابل حمل و مسافرتی یک مزیت محسوب شود.

آیا به یک لپ‌تاپ تبدیل پذیر یا «۲ در ۱» نیاز داریم؟

برخلاف گذشته که لپ‌تاپ‌ها یک شکل و طراحی واحد داشتند، محصولات امروزی دارای گزینه‌های جانبی مختلف و گوناگونی هستند. لپ‌تاپ‌های تبدیل پذیر یا ۲ در ۱ که اخیراً تحت برند‌ها و محصولات متعددی روانه بازار شده‌اند، می‌توانند قابلیت‌های موجود در لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها را به صورت همزمان در یک دستگاه در دسترس کاربران خود قرار دهند.

چگونه بهترین لپ‌تاپ را برای استفاده در محیط‌ کار خریداری کنیم؟

این نوع از لپ‌تاپ‌ها برای شرکت‌هایی که قصد دارند یک ویدیو یا تصویر از محصولات خود را در معرض دید مشتریان بگذارند، بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. در حالت عادی و در هنگام استفاده از لپ‌تاپ‌های معمولی، مشتریان باید برای مشاهده این تصاویر با ماوس و صفحه کلید درگیر شوند، اما در لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱، می‌توان نمایشگر را از این دستگاه‌ها جدا کرد و آن را به صورت مجزا در اختیار کاربران قرار داد.

لپ‌تاپ‌های تبدیل پذیر و ۲ در ۱ همچنین دارای وزن کمتر، ساختاری جمع و جورتر و باتری با شارژدهی بهتر نیز هستند و به همین دلیل می‌توان در هنگام مسافرت نیز از آن‌ها استفاده‌های زیادی برد.

آیا قیمت این لپ‌تاپ با بودجه شما همخوانی دارد؟

همانطور که مشخص است در حال حاضر محدوده وسیعی از لپ‌تاپ‌ها در بازار یافت می‌شوند. به همین دلیل در هنگام خرید یک لپ‌تاپ جدید نیازی به صرف بیش از حد هزینه نیست. تنها کافی است که از نیاز‌های خود در هنگام استفاده از این دستگاه‌ها آگاهی پیدا کنید و از مقدار بودجه در دسترس خود نیز اطلاع داشته باشید. تحت این شرایط می‌توان با صرف کمترین هزینه، یک لپ‌تاپ با بیشترین کارایی را خریداری کرد.

یک راه مناسب برای کاهش هزینه‌ها در هنگام خرید لپ‌تاپ، توجه به تمامی پیکربندی‌های موجود از آن و همچنین انتخاب مناسب‌ترین گزینه از میان آن‌ها است. به عنوان مثال پیکربندی‌های دارای حافظه SSD در قیاس با دیگر پیکربندی‌ها که از هارد دیسک‌های مکانیکی بهره می‌برند قیمت بیشتری دارند. به همین دلیل اگر فکر می‌کنید برای کاربرد‌های خود به سرعت بالای این حافظه‌ها نیاز ندارید می‌توانید با صرف هزینه‌ای کمتر، نسخه ارزان قیمت‌تر از این لپ‌تاپ‌ها را تهیه کنید. گاهی از اوقات امکان دسترسی به پیکربندی‌های دیگری از لپ‌تاپ‌ها که دارای ظرفیت حافظه کمتر و یا پردازنده قدیمی‌تر هستند نیز امکان پذیر است. در این صورت می‌توانید با بررسی نیاز‌های خود برای خرید این نسخه‌های با قیمت کمتر اقدام کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 696557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟