جولان ماسک در مبارزه با کرونا + طرز استفاده

ماسک باید طوری روی صورت قرار بگیرد که جلوی قطره‌های تنفسی ناقل کرونا را بگیرد.

به گزارش رکنا ، اگر ماسک‌تان قسمت بالای بینی و گوشه‌های صورت را کیپ گرفته، می‌توانید مطمئن باشید که اندازه‌تان است و از آن به‌درستی استفاده می‌کنید. بزرگ بودن ماسک‌های جراحی برای صورت اما معمولا حفره‌هایی را باز می‌گذارد. این یعنی ماسک کارایی را ندارد که از آن انتظار می‌رود. کوچک کردن ماسک‌های مستطیل‌شکل، راه ساده‌ای دارد.

نحوه استفاده از ماسک در روزهای کرونایی

ماسک را از وسط طوری تا کنید که لبه بالا و پایین آن کاملا روی هم قرار بگیرد. بعد کش سمت راست را دور دست‌تان حلقه و گره بزنید. گره باید در انتهای کش و جایی کور شود که به قسمت پارچه‌ای ماسک متصل شده‌است. همین کار را برای کش سمت چپ انجام بدهید. حالا وقتی ماسک را از هم باز کنید، دو گوشه آن کمی جمع شده‌است. با دست، آن قسمت را پشت گره ایجادشده مهار کنید؛ طوری‌که هیچ منفذی در دو طرف باز نماند. بعد ماسک را روی صورت‌تان قرار دهید و اول قسمتی را ثابت کنید که روی بینی قرار می‌گیرد.

حالا ماسک را به زیر چانه بکشید و مطمئن شوید که دو طرف آن کاملا روی صورت‌تان قرار گرفته‌است. اگر گوشه‌های ماسک هنوز کمی حفره دارد، می‌توانید قبل از پوشیدن ماسک، دو طرف آن را منگنه کنید تا حفره‌ها کاملا کور شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مرجان دهقان

کدخبر: 676758 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟