محصولات شرکت جانسون و جانسون

شرکت جانسون و جانسون یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینه تجهیزات پزشکی، دارو ، خدمات بسته‌بندی کالاهای مصرفی و تولید کالا فعالیت می‌کند.

به گزارش رکنا ، شرکت جانسون و جانسون در سال ۱۸۸۶ پایه‌گذاری شد.

سهام عادی جانسون اند جانسون، بخشی از میانگین صنعتی داو جونز است. همچنین این شرکت در لیست فورچون ۵۰۰ سال ۲۰۱۸ در رده سی‌وهفتم قرار دارد. این شرکت از نظر درآمد کلی، جزو بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید.

شرکتی که توانسته به عنوان یک شرکت برتر از نظر درآمد در لیست‌های برتر سال 2018 قرار گیرد، قطعا نیاز به بررسی موردی و تحلیل خواهد داشت. شاید شرکت‌های مختلف دنیا نتوانند به بزرگی و گستردگی جانسون اند جانسون فعالیت کنند؛ اما قطعا می‌توانند با الگوبرداری از آن، مدل‌های کوچکتری از این برند را در کسب و کار خود پیاده‌سازی کنند.

آشنایی کوتاه با جانسون اند جانسون

دفتر مرکزی شرکت جانسون اند جانسون در نیوبرانزویک، نیوجرسی قرار دارد. این مجموعه‌ تجاری بزرگ، ۲۵۰ کمپانی تابعه دارد که در بیش از ۶۰ کشور فعالیت می‌کنند و محصولات آنها در بیش از ۱۷۵ کشور به فروش می‌رسد.

این شرکت در سال ۲۰۱۵، به مبلغ فروش ۷۰.۱ میلیارد دلار دست پیدا کرد. برند جانسون اند جانسون شامل چندین مجموعه تولیدی دارو و لوازم کمک‌های اولیه است و توانسته بازار فوق العاده مناسبی در سرتاسر جهان پیدا کند.

از بین برندهای تابعه این شرکت که با نام خانوادگی جانسون اند جانسون فعالیت می‌کنند، می‌توان به تولیدات باند استریل با برند Band-Aid، داروهای Tylenol، محصولات بهداشتی کودک با برند جانسون، محصولات زیبایی و مراقبت پوست با برند Neutrogena، شوینده‌های صورت با برند Clean & Clear و لنزهای تماسی با برند Acuvue اشاره کرد.

پرکاربردترین محصولات این شرکت امریکایی در ایران، محصولات کلین اند کلیر این شرکت است که در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی بهداشتی دیده می‌شود. کیفیت مناسب این برند باعث شده تا از بین 100ها برند خارجی دیگر، طرفداران زیادی در ایران پیدا کند.

«جانسون و جانسون» از بیش از ۲۵۰ شرکت تشکیل شده است که همه تحت عنوان خانواده‌ شرکت‌های جانسون و جانسون فعالیت می‌کنند.

فعالیت‌های این شرکت در سه مجموعه دسته‌بندی می‌شود:

مراقبت‌های بهداشتی

تجهیزات پزشکی

دارو

مهم‌ترین محصولات این شرکت را محصولات دارویی تشکیل می‌دهند. این داروها بیشتر برای ایمونولوژی، علوم اعصاب، بیماری عفونی و انکولوژی است.

تجهیزات پزشکی تولیدی این شرکت بسیار متنوع است. انواع وسایل مرتبط با جراحی‌ها، دیوایس‌های انسولین، ابزارهای سنجش قند خون و… از جمله آنها است.

بخش مهم دیگری از محصولات شرکت را محصولات مراقبتی و بهداشتی تشکیل می‌دهد که به برند کلین اند کلیر اشاره شد. مثلا محصولات مرتبط با نوزاد، مکمل‌های غذایی، محصولات بهداشت دهان و دندان، داروهای بدون نیاز به نسخه، مراقبت از پوست و ناخن و… از جمله محصولات این شرکت چندملیتی است.

تنوع بالای محصولات جانسون اند جانسون باعث شده تا این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های محبوب در زمینه پزشکی مطرح شود. شرکتی که محصولاتش هم در خانه‌ها به کار می‌رود و هم در بیمارستان‌های فوق تخصصی!

در نتیجه نباید انتظاری جز نام بزرگ این برند و درآمد فوق العاده زیاد آن داشته باشیم.

حقایق جالب در مورد شرکت جانسون اند جانسون

شرکت جانسون اند جانسون یکی از بزرگترین شرکت‌ها و تولیدکنندگان دنیا است. دفتر مرکزی آن در نیوجرسی قرار دارد ولی در کشورهای زیادی کارخانه و دفتر نمایندگی دارد. فروش سالانه این شرکت، میلیاردها دلار است.

این شرکت رسما در سال ۱۸۸۷ توسط رابرت وود جانسون، جیمز وود جانسون و ادوارد مین جانسون پایه‌گذاری شد. آنها از سال قبل یعنی 1886، برنامه‌ریزی برای راه اندازی این شرکت را آغاز کرده بودند.

به مرور زمان، شرکت آنها رشد کرد و توسعه‌ گسترده‌ آنها در زمینه محصولات پزشکی، تعدادی از مهم‌ترین ابداعات قرن بیست‌ویکم را رقم زد.

شاید در سالی که جانسون‌ها شروع به فعالیت کردند، هیچ‌گاه گمان نمی‌کردند برند جانسون اند جانسون تا این میزان در ایالات متحده امریکا و حتی جهان نفوذ پیدا کند.

این شرکت مطمئنا در سال‌های آینده نیز یکی از بزرگترین و قدرتمندترین شرکت‌های دنیا باقی خواهد ماند. تلاش‌ها و فعالیت‌های مختلف پزشکی و مهندسی که در این مجموعه در حال پیگیری است، نتیجه‌ای جز گسترش بازار، تنوع بیشتر محصولات و رشد فوق‌العاده شرکت در پی نخواهد داشت.

آنچه باید در مورد شرکت و موسس آن بدانید

سیاست‌های مجموعه جانسون اند جانسون یکی ازمهمترین دلایل رشد و پیشرفت این شرکت بوده است.

چندین شرکت دیگر در آمریکا فعالیت‌هایی مشابه این مجموعه داشته اند اما هی چکدام نتوانسته اند به چنین درجاتی دست یابند.

برخی از حقایق در مورد جانسون اند جانسون کمک می‌کند تا به دلیل موفقیت این شرکت دست پیدا کنیم. در ادامه 12 مورد را می‌خوانید.

1. جانسون اند جانسون، صدها شرکت تابعه دارد

این شرکت، یک شرکت چندملیتی است که در بازارهای مختلفی در سراسر دنیا سرمایه‌گذاری کرده است. جانسون اند جانسون، در ۶۰ کشور دنیا فعالیت می‌کند و محصولاتش را در ۱۷۵ کشور دنیا به فروش می‌رساند. از سه بخش اصلی تشکیل شده است که هر کدام زیرمجموعه‌های فراوانی دارد. این یکی از مهمترین دلایل پیشرفت روز افزون جانسون اند جانسون بیان می‌شود.

این مجموعه در حدود ۲۵۰ شرکت تابعه دارد که البته بعضی از آنها نام‌های تجاری متفاوتی دارند؛ ولی همگی تحت عنوان خانوادگی جانسون اند جانسون فعالیت می‌کنند. گستردگی بازار کمک کرده تا در تکانه‌های اقتصادی دنیا، مجموعه‌ای به این بزرگی همچنان بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

2. سهام این شرکت بخشی از میانگین صنعتی داو جونز است

میانگین صنعتی داو جونز، یک شاخص اقتصادی بازار آزاد است که توسط وال استریت ژورنال منتشر و تهیه می‌شود. این شاخص، فهرستی از ۳۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک است.

چارلز داو اولین بار در سال ۱۸۹۶ این فهرست را تهیه کرد تا عملکرد بخش صنعتی را اندازه‌گیری کند. جانسون اند جانسون در سال ۱۹۹۷ به این فهرست اضافه شد. اتفاقی مهم و تاثیرگذار برای شرکت که باعث شد بیش از پیش برند جانسون اند جانسون در دنیا مطرح شود.

وارد شدن این شرکت به این فهرست، نشانی از تاثیر شگفت‌انگیز آن در سطح جهان است. مجموعه‌ای از برترین تکنولوژی‌های پزشکی که مردم سراسر دنیا به آن نیاز دارند. این نیاز هم به صورت مستقیم برای مصارف شخصی و روزانه و هم به صورت غیرمستقیم از طریق درمانگاه‌ها و… صورت می‌پذیرد.

3. موسس اصلی این شرکت، از یک سخنرانی الهام گرفته است

در اواخر قرن نوزدهم، پزشکی به نام سر ژوزف لیستر در مورد جراحی استریل سخنرانی کرد. بسیاری از پزشکان آن زمان، این کار را ضروری نمی‌دانستند.

با وجود نظرات مخالف، این سخنرانی، الهام‌بخش رابرت وود جانسون بود. کسی که آن روز در بین حضار قرار داشت. او تصمیم گرفت شرکت خود را با تمرکز بر جراحی استریل، راه اندازی کند. او در فاصله کوتاهی شرکت را پایه‌گذاری کرد و وارد این حوزه از پزشکی شد.

تعدادی از بزرگترین فناوری‌ها و دستاوردهای تجهیزات پزشکی، نتیجه‌ تلاش‌های او و شرکت جانسون اند جانسون است. در واقع جرقه آغاز به کار شرکتی بزرگ در آمریکا از یک سخنرانی پزشکی شکل گرفت و سپس پرورش داده شد.

4. لوگوی شرکت برای بیش از یک قرن مورد استفاده قرار می‌گیرد

لوگویی که امروزه توسط شرکت جانسون اند جانسون مورد استفاده قرار می‌گیرد، امضای دست‌نویس رابرت وود جانسون است. این لوگو از زمان تاسیس شرکت یعنی از بیش از ۱۳۰ سال پیش، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوگوی این شرکت، لوگویی بسیار ساده است ولی کاملا قابل تشخیص است. رابرت جانسون با انتخاب این لوگو، نام خانوادگی خود را روی همه محصولاتش حک کرده است. انتخاب این لوگو نشان می‌دهد که رابرت جانسون به شرکت و کیفیت محصولاتش اطمینان دارد.

نکته جالب توجه در مورد لوگو این شرکت، طولانی بودن آن است. حتی استفاده از عبارت J & J نیز به عنوان لوگو پذیرفته نیست و باید به صورت کامل نوشته شود. این در حالی است کهش رکت‌های مختلف تلاش می‌کنند لوگوی خود را کوتاه تر و ترجیحا درون یک دایره یا مربع قرار دهند.

5. رابرت وود جانسون بیمارستانی به نام خودش دارد

بیمارستان رابرت وود جانسون در نیوبرانزویک قرار دارد. این مرکز پزشکی ۶۰۰ تخت‌خوابه است و همچنین به عنوان بیمارستان سرطان انستیتو سرطان Rutgers Cancer Institute فعالیت می‌کند. این بیمارستان جزو بهترن بیمارستان‌های کشور ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود و در طول سال‌های فعالیت خود، جوایز متعددی کسب کرده است.

6. جیمز وود جانسون در جنگ جهانی اول، فروشنده نعل اسب بوده است

در جریان جنگ جهانی اول، روسیه و آمریکا متحد بودند. جیمز وود جانسون برای دولت روسیه، تجهیزات لازم را تامین می‌کرد. البته این تجهیزات، محصولات پزشکی نبود.

احتمالا از یکی از موسسان شرکت جانسون اند جانسون انتظار دارید که محصولاتی مثل باند، لباس و وسایل پزشکی را تامین کرده باشد در حالی که محصول مورد نظر، نعل اسب بود.

7. نوه رابرت جانسون، مستندساز بود

نوه رابرت جانسون یعنی جیمی جانسون، مستندساز بود و مستندی به نام Born Rich ساخته است. این مستند شامل مصاحبه با ده ورثه ثروتمند دنیا است.

مستندی که با استقبال زیادی در آمریکا مواجه شد و جنبه‌هایی از زندگی را نشان داد که مردم دنیا ندیده بودند. این مستند همچنین تجارب شخصی سازنده را در مورد زندگی ثروتمندانه بیان می‌کند.

8. جانسون اند جانسون، یک اعتقادنامه شرکتی جامع دارد

اعتقادنامه این شرکت بسیار مفصل و جامع است. در ابتدا این شرکت به مشتریان خود قول می‌دهد که محصولات باکیفیت تولید کند که پزشکان، پرستاران، مادران، پدران و هرکسی که از آنها استفاده می‌کند، بهترین نتیجه را خواهد گرفت.

هدف دیگر این شرکت، قدم برداشتن در مسیر کاهش قیمت‌ها است و به راستی توانسته نقش مهمی در کنترل قیمت برخی داروها و محصولات پزشکی ایفا کند.

بخشی از این اعتقادنامه در مورد کارمندان شرکت است. در این اعتقادنامه، شرکت به کارکنان خود قول داده است که مورد احترام واقع شوند و شغلی مطمئن داشته باشند.

همچنین این شرکت در این اعتقادنامه، قول داده است که مالیات‌های خود را پرداخت کند و برای سازمان‌های خیریه تلاش کند. همچنین، به بهبود امکانات شهری کمک می‌کند تا شرایط بهتری برای درمان و تحصیل مردم فراهم شود.

در نهایت، این شرکت، اعتقادنامه را با بخشی مرتبط با سهامداران به پایان می‌برد. این شرکت به سهامداران قول می‌دهد که همواره به دنبال جذب سود بیشتر برای آنها باشد. همچنین شرکت به سرمایه‌گذاران قول می‌دهد که ایده‌های جدید و خلاقیت‌های نو را امتحان کند و اگر متضرر شوند، ضرر آنها را جبران نماید.

9. این شرکت در جایگاه ۲۲ رنکینگ سبز ۵۰۰ شرکت برتر نیوزویک قرار دارد

این فهرست، شرکت‌های دنیا را بر اساس معیارهای مختلف مرتبط با حفظ محیط زیست، دسته بندی می‌کند. در لیست اخیر، شرکت جانسون و جانسون در مقام بیست و دوم قرار دارد. این شرکت، در دوره‌ای از زمان، در جایگاه سوم هم قرار داشته است. جانسون اند جانسون وعده داده است که مصرف انرژی و میزان استفاده از آب را کاهش دهد تا بتواند جایگاه بهتری در این فهرست پیدا کند.

این شرکت اخیرا متریال مورد استفاده برای بسته‌بندی‌های خود را تغییر داده است تا راحت‌تر قابل بازیافت باشد. جانسون اند جانسون همواره در تلاش است تا رویکردهای جدیدی برای حفظ محیط زیست اتخاذ کند.

همچنین این مجموعه با سازمان‌های محیط زیستی مختلفی مثل EPA، سازمان Climate Northwest Initiative و سازمان Green Power Partnership همکاری دارد. این شرکت، بزرگترین ژنراتور برق خورشیدی در کل ایالت پنسیلوانیا را در اختیار دارد و تمامی ان موارد نشان از تلاش و علاقه مسئولان شرکت برای حفظ و پاسداشت محیط زیست است.

10. جانسون اند جانسون، اسپانسر برنامه‌های تلویزیونی کلاسیک بوده است

در اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰، این شرکت جزو اولین اسپانسرهای برنامه‌های تلویزیونی بود. در واقع جانسون اند جانسون جزو اولین شرکت‌هایی بود که به تبلیغات تلویزیونی و اسپانسری برنامه‌های تلویزیونی توجه نشان داد.

از جمله برنامه‌های تلوزیونی که این شرکت اسپانسر آنها بوده، ماجراهای رابین‌هود، گانزموک، نمایش دونارید و Cheyenne را می‌توان نام برد. این برنامه‌ها در زمان خود بسیار محبوب و پرطرفدار بودند. اسپانسری این برنامه‌ها، تاثیر زیادی در شناخت این برند، افزایش اعتماد مشتریان و افزایش فروش شرکت داشت.

11. شرکت جانسون اند جانسون برای مادران شاغل، ایده‌آل است

شرکت جانسون اند جانسون، اهمیت خاصی برای مادرانی که کار می‌کنند قائل است. برای ۳۱ سال متوالی، این شرکت در فهرست صد شرکت برتر برای کار کردن مادران، شناخته شده است.

جانسون اند جانسون، مزایا و خدمات زیادی برای این مادران در نظر گرفته است. علاوه بر این، کارکنان مرد شرکت نیز مرخصی‌های پدرانه دارند که در فاصله یک سال بعد از تولد فرزند هر زمان که خواستند می‌توانند از آن استفاده کنند.

12. شرکت جانسون اند جانسون یک سازمان خیریه دارد

این موسسه، برای کمک رسانی خود، گروه‌های خاص و مکان‌های خاص را در نظر دارد. بیشتر تمرکز این موسسه خیریه بر کمک به کودکان و زنان و کمک به بهبود وضعیت سلامتی آنها است.

آمریکا به واکسن کرونای جانسون و جانسون مجوز داد

سازمان مواد غذایی و دارویی آمریکا (اف‌دی‌اِی) واکسن تک دُزی "جانسون و جانسون" برای مقابله با ویروس کرونا را رسما تایید کرده است. این سومین واکسن برای مقابله با کووید است که در آمریکا مجوز می گیرد.

این واکسن می تواند گزینه مقرون به صرفه ای در برابر واکسن های دو شرکت فایزر و مُدرنا باشد و امکان نگهداری آن در یخچال معمولی به جای فریزرهای بسیار سرد وجود دارد.

واکسن های مدرنا و فایزر در کارآزمایی ها موثرتر بوده اند اما نیازمند تزریق دو دُز هستند، درحالی که واکسن جانسون و جانسون فقط به یک بار تزریق نیاز دارد.

آمریکا اولین کشور جهان است که واکسن شرکت جانسون و جانسون را تایید می کند.

کارآزمایی ها نشان داده است که این واکسن در ۸۵ درصد موارد مانع بروز علائم شدید بیماری می شود، اما وقتی مواردی از بیماری که با علائم متوسط همراه است در نظر گرفته شود، ۶۶ درصد موثر بود.

برای کسب مجوز اضطراری از اف‌دی‌آی واکسن‌ها باید کارایی دست کم بالای ۵۰ درصد داشته باشند. واکسن‌های رایج مقابله با آنفلوآنزا معمولا میان ۵۰-۷۰ درصد کارآیی دارند.

شرکت جانسون و جانسون که بسیاری از خانواده‌ها در سراسر جهان آن را با تولیداتی چون شامپو بچه و پودر بچه می‌شناسند، اعلام کرده به محض صدور مجوز، آماده ارسال حدود ۴ میلیون دوز از واکسن‌های خود است.

این شرکت در مجموع با عرضه ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن به دولت آمریکا تا پایان ماه ژوئن موافقت کرده است.

بریتانیا، اتحادیه اروپا و کانادا هم این واکسن را سفارش داده اند. به علاوه سفارش خرید ۵۰۰ میلیون دُز از این واکسن هم در قالب سیستم "کواکس" برای ارائه واکسن به کشورهای کم درآمد داده شده است.

اف‌دی‌اِی بعد از آن به این واکسن مجوز می دهد که هیات مشاوران مستقل این سازمان روز جمعه توصیه کرد برای آن مجوز اضطراری صادر شود.

هیات مشاوران اف‌دی‌اِی متشکل از پزشکان و متخصصان بهداشت عمومی است.

اف‌دی‌ای هفته پیش گزارش کرده بود که ارزیابی‌هایش نشان داده واکسن جانسون و جانسون ، برای مقابله با ویروس کرونا «موثر و ایمن» است.

اف‌دی‌ای، در گزارش نتایج ارزیابی خود اعلام کرده که این واکسن «فواید آشکاری» در کاهش علائم و وخامت کووید۱۹ دارد.

در این گزارش آمده که نتایج آزمایش بالینی واکسن جانسون و جانسون در آمریکا، برزیل و آفریقای جنوبی نشان داده کارآیی و اثربخشی این واکسن در موارد حاد و وخیم کووید۱۹ «به طرز مشابهی بالا» بوده اما میزان ایمنی عمومی که در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند در مقابله با دو گونه برزیلی و آفریقای جنوبی این ویروس کمتر است.

نتایج آزمایش بالینی واکسن جانسون و جانسون نشان داده که هیچ مورد مرگی بر اثر کرونا در میان دریافت‌کنندگان روی نداده و کسانی که این واکسن را دریافت کرده بودند هم بعد از ۲۸ روز هیچ کدام نیازی به بستری در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا نداشتند. این نتایج می‌تواند نشانگر موفقیت بالای این واکسن در کاهش موارد حاد، مرگ و نیاز به بستری باشد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟