گوگل هم مثل اپل رهگیری کاربران را در اندروید محدود می‌کند

به گزارش رکنا، آنطور که بلومبرگ می‌گوید گوگل در مراحل اولیه توسعه سیستمی است که هدف از آن محدود کردن میزان جمع‌آوری داده‌های کاربران و رهگیری میان برنامه‌ای در سیستم عامل اندروید است. البته از آنجا که بخش مهمی از کسب و کار گوگل بر خلاف اپل روی تبلیغات می‌چرخد، راهکار این شرکت کمتر سختگیرانه خواهد بود تا شرکای تبلیغاتی را نیز از خود نرنجاند.
یکی از مهمترین قابلیت‌های جدید iOS اعلانی است که جمع‌آوری داده‌ها توسط اپلیکیشن‌های مختلف را به کاربر اطلاع می‌دهد. این قابلیت که در بتای iOS 14 ارائه شد، به مذاق شرکت‌هایی مثل فیسبوک خوش نیامده چرا که کسب و کار این شرکت‌ها بر رهگیری کاربر و نمایش تبلیغات هدفمند متکی است.
در این سیستم توسعه دهندگان برای جمع آوری داده‌ها به منظور اهداف تبلیغاتی باید از کاربر اجازه گرفته و میزان و نوع داده‌ها را نیز به وی اطلاع دهند. با این حال گوگل توسعه دهندگان را به نمایش اعلان برای کسب اجازه از کاربر مجبور نخواهد کرد و در عوض راهکاری شبیه به پروژه متن باز «سندباکس پرایوسی» را در پیش می‌گیرد که علی‌رغم حذف کوکی‌های شخص ثالث از کروم همچنان امکان رهگیری تبلیغاتی را به شرکت‌ها می‌دهد.
در این پروژه به جای جمع آوری دیتای یک کاربر امکان هدف گرفتن گروهی از کاربران با علایق مشترک فراهم شده که از نظر حریم خصوصی یک گام رو به جلو محسوب می‌شود. دلیل اینکه گوگل نمی‌خواهد به اندازه کوپرتینویی‌ها سخت‌گیر باشد این است که نه تنها نیازهای مالی توسعه دهندگان را در نظر گرفته، بلکه خود شرکت هم نمی‌تواند از درآمد سالیانه بالای ‍‍۱۰۰ میلیارد دلار که از طریق تبلیغات به دست می‌آورد چشم پوشی کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟