تفاوت کیفیت گوشی های سامسونگ و شیائومی

شیائومی یک برند چینی است که گوشی‌های با کیفیت و ارزان قیمت وارد بازار می کند و سامسونگ هم یک برند شناخته شده در زمینه گوشی‌های هوشمند که محصولات با کیفیت و پر فروش مخصوص هر نوع سلیقه‌ای وارد بازار کرده است.

شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

به گزارش رکنا، در ابتدا باید این نکته رو بیان کنیم که شرکت شیائومی یک برند چینی است که از سال ۲۰۱۷ به جمع ۱۰ شرکت تولید کننده برتر گوشی‌های هوشمند پیوست. در حال حاضر و در آخرین آمار به دست آمده این شرکت سومین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در دنیا بعد از سامسونگ و اپل و یک رده بالاتر از هواوی است.

شیائومی به دلیل تولید محصولات با کیفیت و ارزان قیمت در بازار آسیا و خاورمیانه طرفداران بسیاری پیدا کرده. این شرکت تمرکز اصلی خود را روی محصولات میان رده و بالارده ارزان قیمت گذاشته تا بتواند نیاز سطح متوسط جامعه را براورده کند. از سوی دیگر سامسونگ که در حال حاضر بهترین شرکت تولید گوشی‌های هوشمند در دنیا است به طور متوسط در هر ماه ۲ تا ۳ گوشی جدید در رده‌های ارزان قیمت و میان رده به بازار عرضه می کند و هر ۶ ماه نیز سری گلکسی S و نوت را به عنوان پرچم‌داران خود روانه بازار کرده است.

در پاسخ به مقایسه سامسونگ یا شیائومی ، باید به این نکته توجه کنیم که از معیارهای ما برای انتخاب بین دو گوشی از هر دو شرکت چیست. بسیاری از کاربران بر این باورند که شرکت‌های چینی نمی‌توانند به سطح محصولاتی که آمریکا و کره جنوبی تولید می‌کنند برسند. اما شیائومی طی ۶ ماه دوم سال ۲۰۱۹ ثابت کرد که حتی می‌تواند گوشی تولید کند که در بین ۳ گوشی برتر دنیا از نظر کیفیت دوربین قرار بگیرد (شیائومی می سی سی ۹ پرو).

تفاوت کیفیت گوشی های سامسونگ و شیائومی

از نظر سطح کیفی تولید گوشی‌ موبایل های هوشمند ، سامسونگ یک سرو گردن از شیائومی بالاتر است. شیائومی به دلیل به کار گرفتن مواد اولیه ارزان‌تر ، گوشی‌هایی با سطح کیفی یک رده پایین‌تر از سامسونگ عرضه می کند. البته ساختار داخلی همان ساختار است و صحبت ما بیشتر در مورد ساخت بدنه و طراحی گوشی‌هایی است که هر دو شرکت روانه بازار کرده‌اند.

در مقایسه گوشی پرچم‌دار سامسونگ یا شیائومی ، موبایل شیائومی می ۱۰ پرو و گلکسی S20 اولترا ، از نظر حافظه داخلی، میزان رم، کیفیت دوربین، رابط کاربری، مقیاس پذیری، سرعت شبکه و طراحی بدنه گلکسی S20 اولترا از گوشی شیائومی می ۱۰ پرو بهتر است . وجود حافظه ۵۱۲ گیگابایت UFS 3.0 ، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل و لنز پریسکوپی با بزرگنمایی ۱۰ برابر اپتیک، ۱۶ گیگابایت رم و بدنه شیشه و سرامیک). البته تمام این موارد به دلیل کاهش قیمت گوشی شیائومی می ۱۰ پرو در نظر گرفته شده. چرا که این گوشی تقریبا ۱۶ میلیون تومان قیمت دارد و گلکسی S20 اولترا نزدیک به ۲۸ میلیون تومان (تیر ۹۹).

بنابراین شیائومی تمام تلاش خود را نسبت به پایین نگه داشتن قیمت گوشی‌های هوشمند خود چه در سطح میان رده و چه بالا رده انجام می‌دهد تا در پاسخ به این که سامسونگ بهتر است یا شیائومی ، حرف هایی برای گفتن داشته باشد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟