نباید اصناف خود را با گران فروشی واحتکار به گناه آلوده سازند

هشترود / به گزارش رکنا، وی با اشاره به برخی سجایا و ویژگی‌های شخصیتی حضرت محمد(ص)، بیان کرد: از جمله خصوصیات منحصربفرد پیامبر(ص) این است که خداوند متعال به او وعده داد که حافظ کلام نورانی وحی باشد و دینش را نسبت به همه ادیان الهی برتری بخشد.

حجت‌الاسلام جعفریان رحمةللعالمین را برترین صفت و ویژگی نبی مکرم اسلام(ص) برشمرد و افزود: خداوند متعال هیچ پیامبری را جز حضرت محمد(ص) در قرآن خود با این صفت و ویژگی نام ننهاده است و بعث تمامی انبیا‌ الهی مقدمه بعثت پیامبر(ص) و این از خصوصیات منحصر به‌فرد حضرت است.

امام جمعه هشترود متذکر شد :بنابر آیه 107 سوره انبیا، پیامبر(ص) رحمتی هستند برای عالمیان نه فقط برای حجاز یا خاورمیانه و یا حتی کره زمین؛ یعنی اگر خداوند رحمان و رحیم است، رسول او نیز تجلی رحمت است. جالب آنکه خداوند در سراسر قرآن بر این رحمانیت و رحیمیت تأکید دارد، تا جایی که نبود بسم الله در سوره مبارکه توبه را در پایان آن با اشاره به رحمن و رحیم بودن خود نسبت به بندگان جبران می‌کند، گویا دلش نیامده

سوره ای از قرآن فاقد رحمت باشد!

امام جمعه هشترود تاکید کرد:

پس این «رَحْمَه لِلعالَمینَ» بودن مختص رسول خدا(ص) است و هستی از رحمت الهی به واسطه ایشان بهره مند می‌شود.

امام جمعه هشترود در معرض امتحان الهی بودن اصناف نیز اشاره کرد وگفت: همه ما می دانیم که باشیوع کرونا کلیه اقشار در هر شغلی هستند با فشار اقتصادی روبرو شده اند واصناف نیز از این قاعده مستثنی نیستند .

وی خاطر نشان کرد:نباید بعضی از اصناف خود را با گران فروشی واحتکار به گناه آلوده سازند .

حجت الاسلام والمسلمین جعفریان تاکید کرد:همه ما درمعرض امتحان الهی قرار داریم پس سعی کنیم که از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 617244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟