رعایت نکات مصرف  از بخاری در فصل پائیز وزمستان / قبل از استفاده از بخاری حتما لوله بخاری را بررسی کنید

ایمنی / به گزارش رکنا، مرتضی باقر نژاد گفت:به همه مردم وهمشهریان عزیز توصیه می کنم که در زمان استفاده از بخاری حتما به توصیه ها وموارد ایمنی توجه کنند.

باقرنژاد متذکر شد:همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و کاهش شدید دمای هوا، مصرف گاز در کشور رو به افزایش می گذارد، که متاسفانه همراه با وقوع برخی حوادث ناگوار برای شهروندان بی احتیاط است.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه، متهم اصلی گاز گرفتگی و خفگی، مشکلات مربوط به نصب دودکش است؛ اما همچنان برخی مصرف کنندگان به این موضوع بی توجه هستند. ودر جای گذاری دودکش اصلا اهمیت خاصی نشان نمی دهند

جانشین اداره گاز تاکید کرد :همه همشهریان قبل از استفاده از بخاری حتما لوله بخاری که به پشت بام وصل شده را به دقت بررسی کنند وحتما از باز بودن لوله های بخاری اطمینان حاصل نمایند.

باقرنژاد تاکید کرد: استفاده از کلاهک H باید در پشت بام به لوله بخاری ها وصل باشد چون این کلاهک ها از برگشت باد به داخل لوله وبالطبع به اتاق جلوگیری می کند.

جانشین اداره گاز هشترود از والدین خواست که تخت خواب وبستر خواب کودکان را با فاصله از بخاری قرار دهند وهیچ وقت کودکان وحتی خودشان در نزدیکی بخاری نخوابند چون هر لحظه ممکن است که دراثر یک برخورد به بخاری لوله از محل خود خارج شده وگاز منواکسید وارد اتاق شده ومنجر به خفگی گردد.

باقر نژاد در آخر ضمن توصیه اکید به خانواده از آنان خواست حتما به نکات ایمنی ومواردی که باعث می شود خانواده ها با خیال راحت ازاین نعمت الهی استفاده کنند توجه کنند واز کم توجهی ویا بیخیال شدن در این مواردجدا پرهیز نمایند چون علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد‌‌.

باقر نژاد ادامه داد: بر این اساس اداره گاز توصیه هایی را برای مصرف بهینه این سوخت در فصل سرما اعلام کرده است. که نمونه اش بر استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده بر روی این لوازم می باشد وی در این باره گفت: مشترکین باید از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیروهای متخصص برای نصب وسایل گازسوز استفاده کنند.

جانشین اداره گاز هشترود ضمن تاکید بر استفاده از بخاری های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار، اظهار داشت: اطمینان از سلامت کارکرد و استاندارد بودن دودکش و دقت در نصب اتصالات لوازم گازسوز، از راه های پیشگیری از خطر گاز منواکسید کربن است.

وی افزود: مشترکان باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهکH در پشت بام مطمئن شوند، همچنین دقت کافی برای پیش بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه ها و سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی داشته باشند.

باقر نژاد مجددا ضمن تاکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش در محیط های مسکونی بسته، خاطرنشان کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آنرا کنترل کرده یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با 194 در این خصوص درخواست راهنمایی و کمک کرد، سرویس کردن کامل مجموعه سامانه های گرمایشی مجتمع های مسکونی به خصوص رسوب زدایی کوره ها و اطمینان از سلامت مشعل ها قبل از آغاز فصل سرد، استفاده از بست های فلزی و شیلنگ استاندارد و لوله های بخاری فلزی در نصب بخاری و لوازم گازسوز ، جلوگیری از نصب دودکش های آکاردئونی و استفاده نکردن از یک شیر گاز برای چند وسیله گازسوز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟