افزایش 14 درصدی مسافرین و افزایش 9 درصدی تعداد پروازها در جزیره کیش

کیش / به گزارش رکنا، علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش، درباره عملکرد شش ماهه شرکت فرودگاه‌ها و بنادر منطقه آزاد کیش گفت: مدیریت راهبری و اجرایی پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای چهار بندر تجاری کیش، هندورابی، میرمهنا و چارک و دو فرودگاه در کیش از جمله وظایف مهم این شرکت می‌باشد. که به عنوان شاهرگ حیاتی در حمل کالا و بار به عنوان مبادی ورود و خروج مسافرین ساکنین از راه دریایی و هوایی می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جزیره کیش با دو محور گردشگری، رونق اقتصادی و توسعه تجارت توسط سازمان منطقه آزاد کیش مدیریت می‌شود اظهار داشت: فرودگاه بین المللی کیش به عنوان سومین فرودگاه از لحاظ میزان تردد در کشور می‌باشد که سعی در ارائه تجهیزات و خدمات با کیفیت به گردشگران و تجار و بازرگان را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود سه میلیون تردد از فرودگاه کیش انجام می‌شود که امسال پیش بینی می‌شد که نسبت به سال 98 تعداد پروازها افزایش یابد اما با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا و اعمال سیاست‌گذاری‌های مقابله‌ای در کشورهای مختلف، در فرودگاه بین المللی کیش نیز شاهد کاهش تعداد پروازها بودیم.

عرب افزود: بر اساس آخرین آمارهای دریافت شده از پروازها، در شهریورماه امسال نسبت به شهریور سال گذشته ما با افزایش 14 درصدی مسافرین و افزایش 9 درصدی تعداد پروازها مواجه بودیم همچنین در مبادی ورودی و خروجی دریایی نیز شاهد افزایش تردد مسافرها بودیم که امیدواریم با تاکید بر اهیمت شیوع ویروس کرونا بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایجاد فضای ایمن برای مسافران و گردشگران با افزایش پروازها خسارت‌های پنج ماهه در دو محور گردشگری رونق اقتصادی و توسعه تجارت جبران شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای سلامت کیش در تمام پروازهایی که تاکنون از طریق این فرودگاه انجام شده دستورالعمل‌های بهداشتی با هدف سفری ایمن، اجرا و مقرر شد در سفرهای پیش رو نیز این مهم با جدیت بیشتری استمرار و انجام شود که در این خصوص برچسب‌گذاری رعایت فاصله اجتماعی در سالن‌های فرودگاه و بنادر، ضدعفونی مکرر ترمینال‌ها، سرویس‌های بهداشتی، چرخ‌های حمل بار، ضدعفونی بار مسافران پس از تخلیه از هواپیما و شناورها، نصب دوربین‌های پیشرفته تب‌سنجی، ضدعفونی هواپیماها و شناورها قبل از ورود و بعد از خروج مسافر، الزام استفاده از ماسک از جمله موارد تصویب و تاکید شده با هدف تامین سفری امن برای هموطنان در پروازهای فرودگاه‌های کیش و سفرهای زمینی و دریایی است.

علی عرب در ادامه توسعه زیرساخت‌های بنادر و فرودگاه‌های کیش را از جمله موارد ضروری و حائز اهمیت برشمرد و گفت: با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، حمایت‌ها و تامین بودجه در انجام پروژه‌ها توسط آقای مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و جناب آقای آخوندی معاون توسعه و مدیریت در حال حاضر 15 پروژه فعال در فرودگاه و بنادر کیش در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ارتقای باند جنوبی فرودگاه کیش، ارتقای سایت سوخت‌رسانی فرودگاه کیش، گسترش و تجهیز ساختمان پلیس فرودگاه، ساختمان امنیت پرواز فرودگاه، ساختمان کترینگ فرودگاه، تجهیز سیستم اعلام و اطفای حریق بندر، بازسازی کلیه انبارهای سرپوشیده بندر، لایروبی بندر میرمهنا از جمله پروژه‌هایی است که در دست اقدام بوده و برخی از آنها تا پایان سال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت اسکله تفریحی مرجان، احداث جاده مواصلاتی بندر چارک، توسعه بخش اپرون غربی فرودگاه کیش و توسعه پلاژ تفریحی آقایان از جمله طرح‌هایی است که در دست بررسی و تشریفات اداری می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از ورود یک کشتی تفریحی خارجی به جزیره جلوگیری شد.

وی ادامه داد: پروژه ترمینال جدید فرودگاه در زمینی به وسعت 90 هزار متر مربع در سال 92 آغاز شد که پس از اتمام آن بهره‌برداری با شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش خواهد بود البته این در شرایطی است که تحریم و کرونا موانع و مشکلات زیادی پیش روی نیروهای اجرایی قرار داده و امیدواریم تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد.

عرب ادامه داد: ما در شش ماهه ابتدایی سال شاهدکاهش 99 درصدی پروازهای خارجی بودیم که خوشبختانه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از اواخر هفته پذیرای پروازهای خارجی نیز می‌باشیم که در مجموع در حدود 45 پرواز ورودی و خروجی از خارج و داخل کشور را خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به توسعه برج مراقبت فرودگاه جزیره کیش گفت: سیستم‌های گیرنده و فرستنده بروزرسانی شده و یک سری تجهیزات جدید خریداری شده که در حال نصب و بهر‌ه‌برداری می‌باشد وبا خرید سیستم‌های جدید برج مراقبت دوم نیز راه‌اندازی خواهد شد.

عرب افزود: عملیات اجرایی پروژه باند جنوبی فرودگاه بین المللی جزیره کیش به طول 4380 متر و عرض 75 متر به عنوان بزرگترین باند فرودگاه کشور در حال اجرا است پس از اجرای این پروژه کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی 4 اف ارتقا می‌یابد که قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر ایرباس ای 380 را خواهد داشت که پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی، فرودگاه بین المللی کیش دومین فرودگاه کشور با این استاندارد خواهد بود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 613255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟