ببینید: نیروگاهی که تبدیل به پیست اسکی شد

کارخانه بازیافت زباله کپنهیل سالانه ۴۰۰ هزار تن زباله را‌ می‌سوزاند و برق لازم برای به ۶۰ هزار واحد مسکونی و انرژی لازم برای گرم کردن ۱۶۰ هزار واحد مسکونی را تأمین‌ می‌کند. همه این آمار و ارقام نشان از بزرگی این واحد صنعتی دارد

این تأسیسات نیروگاهی جدید کپنهاگن که مساحتی قریب به ۴۱ هزار متر مربع دارد توسط مرکز کنترل منابع آماگر (ARC) مدیریت می‌شود و توسط گروه بیگ یا همان پجارک اینگلز طراحی شده است.

نیروگاهی که تبدیل به پیست اسکی شد

به گزارش ویکی ساختمون، هدف از این پروزه که یکی از شاخص‌ترین کاربردهای پایداری نیز به شمار می‌رود تبدیل این کارخانه به پاک‌ترین و سالم‌ترین تأسیسات بازیافت زباله در جهان است که در واقع گامی کوچک از برنامه بزرگ تبدیل کردن شهر کپنهاگن به اولین شهر عاری از کربن تا سال ۲۰۲۵ است.

نیروگاهی که تبدیل به پیست اسکی شد

سقف این تأسیسات از دال‌های بتن مسلح ساخته شده است که در زیر آن مخازن ذخیره‌سازی پیشرفته آب به منظور خنک‌سازی دمای فضای داخلی قرار دارد. این کارخانه زیر یک پیست اسکی چمن مصنوعی به طول ۴۹۰ متر و ارتفاع ۸۰ متر پوشیده شده است. این مجموعه همچنین شامل یک کافی‌شاپ، سالن ورزشی، بهترین چشم‌انداز از شهر کپنهاگن به توجه به ارتفاع زیاد آن و فضایی سبز متشکل از ۲۰۰ درخت‌ می‌شود. تمامی این امکانات با هزینه تقریباً ۲۵ پوندی در اختیار فرد قرار‌ می‌گیرد.

پجارک اینگلز در خصوص ایده تبدیل یک نیروگاه به پیست اسکی این گونه عنوان داشته است که در دانمارک کوه بسیار کم است و ما دانمارکی‌ها برای تجربه اسکی باید نزدیک به ۶ ساعت در حرکت باشیم تا به یک پیست اسکی برسیم. از این رو تصمیم جدی بر عملی‌سازی یک پیست اسکی چمن مصنوعی اتخاذ شد. علاوه بر این در کنار دریاچه‌های نزدیک به نیروگاه امکانات مربوط به اسکی روی آب نیز در نظر گرفته شد.

نیروگاهی که تبدیل به پیست اسکی شد

اما اینگلز به این پروژه فراتر از یک بازآفرینی نگاه‌ می‌کرد و هدف اصلی آن تمرکز و اجرای باور قلبی خود مبنی بر نقش تکاملی پایداری و کاربرد آن درون یک جامعه بوده است. در همین خصوص او عنوان کرد که: "هدف و نیت ما چیزی فراتر از یک ساختمان و کارخانه پاک بود زیرا همان‌طور که اطلاع دارید این نیروگاه تولید انرژی بر پایه فناوری پاک بنا نهاده شده است. بلکه ما در تلاش برای ایجاد بستری مناسب برای زندگی اجتماعی و فرهنگی شهر بوده‌ایم. پایداری نباید تنها جنگی برای محیط‌زیست باشد بلکه هدفی به منظور افزایش کیفیت زندگی به منظور پایدارسازی آن نیز است. پایداری لذت جویانه جزئی مطلق از آینده است."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 539558 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟